مقالات حسابداری و حسابرسی

مدیریت درآمد برای سازمان ها

مدیریت درآمد

امروزه مدیریت کردن درآمد و هزینه های یک سازمان انتفاعی و یا غیر انتفاعی، ارکان بسیار مهمی می باشد، زیرا شرکت ها به توجه به درآمد و سود سالانه برنامه ریزی می کنند. حتی سازمان ها و شرکت های خدماتی هم باید مدیریت درآمد و هزینه را داشته باشند تا بتوانند خدمات بسیار خوبی را ارائه دهند. به همین دلیل است که مدیریت بر درآمد و هزینه بسیار مهم است.

هدف از تشکیل هر سیستم، سازمان و یا شرکتی، کسب سود و منفعت می باشد. بنابراین باید طبق اصول عامیانه دخل و خرج آن ها با هم برابر باشد. مدیریت درآمد در هر سازمان باید بسیار جدی انجام شود. اگر میزان درآمد و هزینه ها با هم تناسب نداشته باشد، باعث شکست در سازمان می شود.

مدیران می توانند با سیستم مدیریتی درست خود بودجه و درآمد شرکت را افزایش دهند و باعث بالارفتن روند سوددهی، افزایش سرمایه و پس انداز، تصمیم گیری های درست مالی بشوند. حسابداران هم می دانند که یکی از مهمترین کارهای آن ها اندازه گیری درآمد شرکت می باشد. همیشه یک حسابدار ذبده باید برای دارایی ها مبلغ کمتر و برای بدهی ها مبلغ بیشتر را در نظر داشته باشد.

مدیریت درآمد حتی برای مردم هم بسیار مهم می باشد، زیرا با داشتن مدیریت درآمد می توانند پرداخت های رفاهی خود را انجام دهند و مطمئن از تامین نیازهای اساسی مانند غذا، مسکن، آموزش و … خود باشند. کنترل هر چه بیشتر امور مالی باعث می شود که زندگی بهتر تثبیت شود و بتوانیم از خود و فرزندان خود مراقبت کنیم.

خدمات مالیاتی

مدیریت هزینه ها و درآمد:

از کارهای اشتباه در مدیریت درآمد، بیش از حد به هزینه پرداختن و تلاش برای کاهش آن می باشد. در حالی که باید بیشترین تلاش برای افزایش درآمد باشد. مدیریت هزینه و درآمد بر اساس کم کردن هزینه و افزایش درآمد بنا نمی باشد، بلکه باید به صورتی باشد که هزینه ها باعث افزایش بهره وری و کارآمدی بهتر و بیشتر بشود.

در واقع منابع برای سازمان حفظ شود و این منابع باعث بهتر شدن و بزرگ شدن کسب و کار بشود. با داشتن مدیریت درآمد به راحتی می توان، هزینه های تحقیق، توسعه و تبلیغات شرکت را تامین کنید و به سادگی هزینه های حقوق و دستمزد، اجاره، تعمیر و نگهداری، خرید مواد اولیه و تکمیل انبار را انجام دهید.

بعضی مواقع سازمان ها برای برگشت مشتریان و انگیزه کارکنان، هزینه های گزافی را متحمل می شوند، و این هم باعث ایجاد افزایش هزینه می شود و در نهایت سازمان درگیر یک چرخه باطل و فرسایشی قرار می گیرد و در نهایت اینکه هزینه و درآمد با هم تطبیق نمی کنند.

داشتن مدیریت درآمد به مدیران کمک می کند که امنیت کار خود را بالا ببرند. برای داشتن مدیریت درآمد باید همیشه به سه نکته توجه داشته باشید.

  • سرعت در استخراج اطلاعات
  • دقت در اطلاعات استخراج شده
  • تحلیل داده ها و اطلاعات

داشتن سرعت و دقت، باعث پیشرفت در هر کسب و کاری می شود. با توجه به حجم بالای فعالیت و همچنین، قانون مالیات کشوری، تامین اجتماعی، حساب مشتریان شرکت و موسسه و … بهتر است که سازمان ها از نرم افزارهای حسابداری استفاده کنند، زیرا استفاده از این نرم افزارها باعث به روز شدن شرکت و موسسه می شود. این نرم افزارها نه تنها حساب ها را نگهداری می کنند، بلکه قابلیت مدیریت هزینه و درآمد را هم دارند.

برای مطالعه مقاله اصل تطابق هزینه با درآمد می توانید از این لینک استفاده نمایید.

مدیریت هزینه ها و درآمد

مدیریت هزینه ها و درآمد

هدف حسابداران از رسیدگی به درآمدها و هزینه ها:

  • حسابداران با توجه به داشتن این علم می تونند سیستم داخلی درآمد و هزینه را کنترل کنند.
  • درآمد و هزینه ها را در سیستم ثبت می کنند.
  • تمام معاملات درآمد و هزینه ها را در سیستم ثبت می کنند.
  • درستی جدول درآمد و هزینه را با حساب های دفتر کل مقایسه می کنند و انطباق می دهند.
  • ارزشیابی می کنند که حساب درآمد و هزینه درست باشد.
  • حساب های درآمد و هزینه ها رادر صورت های مالی ارائه می دهند.

مدیریت هزینه و درآمد در سیستم حسابداری:

تمام اطلاعات در یک نرم افزار حسابداری ثبت و نگهداری می شود و اطلاعات دقیقی از آن استخراج می شود و می توان به تمام اطلاعات لازم برای مدیرت هزینه و درآمد دسترسی پیدا کرد. نرم افزارها می توانند تمام اطلاعات لازم را در اختیار قرار دهند از جمله:

  • هزینه های مشخص در طی یک دوره زمانی مشخص
  • هزینه ها با ترتیب مبلغ
  • هزینه ها با مراکز هزینه متفاوت
  • روند هزینه ها در فواصل زمانی
  • درآمدهای تحقق یافته به تفکیک منابع
  • درآمدهای تحقق یافته در فواصل زمانی
  • روند وصول درآمدها
  • صدها گزارش درخواستی متناسب با فعالیتهای سازمان

برای مطالعه مقاله مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی می توانید از این لینک استفاده نمایید.

رسیدگی به درآمدها و هزینه ها

رسیدگی به درآمدها و هزینه ها

روش های کاهش هزینه‌ها در سازمان و کسب و کار:

گاها، پیش بینی های شما از کسب و کارتان درست در نمی آید و یا اینکه به زمان طولانی تری نیاز دارید. به همین دلیل باید روش هایی برای کاهش هزینه های سازمان و کسب و کار پیدا کنید. معمولا کارفرما اولین چیزی که به ذهنش می رسد تعدیل نیروی کار می باشد، ولی روش های بهتری وجود دارد که دیگر نیازی به تعدیل نیرو نمی باشد.

این روش ها به شهر ذیل می باشد:

  1. تشکیل تیم مدیریت بحران، اعم از هیئت مدیره، کارکنان، کارگزار بانکی، حسابدار مالیاتی و یک نماینده از کسانی که شرکت به آن ها خدمات می دهد. این هیئت با بررسی گردش نقدینگی، طرح بهتری برای بهره وری بیشتر سازمان طراحی می کنند.
  2. هزینه ها را راه مدیریت صحیح نیروی کار کاهش دهید. مثلا می توانید با دیگر سازمان های غیر انتفاعی مبادله خدمات انجام دهید. دیگر اینکه به طور موقت حقوق و دستمزد را کاهش دهید و یا به تعویق بیندازید.
  3. مدیران باهوش همیشه دارایی های سازمان را حفظ می کنند. مثلا می توانید خرید عمده و گروهی، برای سرفه جویی کردن در هزینه ها داشته باشید. از تامین کنندگان مواد اولیه، تخفیف و و فرصت پرداخت بگیرید.
  4. می توانید هزینه های مربوط به ساختمان و دفتر کار را کاهش دهید و دیگر اینکه می توانید فضای دفتر کار را کوچک تر کنید و به مکانی با هزینه کمتر نقل مکان کنید. اگر فضای اضافی و یا سوله ای غیر استفاده دارید می تواید به کس دیگری اجاره دهید.
  5. می توانید به جای استفاده از خدمات حمل و نقل مسافری، برای شرکت وسایل نقلیه خریداری بشود و به صرفه تر باشد. دیگر اینکه می توانید یک سری از کارها را حذف کنید و برای انجام آن کار به صرفه ترین راه کار را بیندیشید.
  6. می توانید هزینه های تبلیغات و بازاریابی را برای شرکت کاهش دهید، یا اینکه با شرکت های دیگر تبلبغات مشترک دهید. بر روی مشتریان وفادار خود سرمایه گذاری کنید و تمرکز خود را بیشتر به سمت این مشتریان داشته باشید.
  7. بهتر است تا جایی که ممکن است سیستم را آنلاین و اتوماتیک کنید، زیرا سیستم های اتوماتیک، کار را سریع تر جلو می برد.
  8. می توانید با توجه به نوع کسب و کار خود مواد اولیه و دیگر کالاهای مورد نیاز خود را به روز خریداری کنید. دیگر اینکه می توانید خدمات مربوط به هم را از یک موسسه بگیرید، مثلا تمام بیمه نامه ها را از یک شرکت بیمه بگیرید.
  9. می توانید هزینه های تولید محصول را در تمامی مراحل، هزینه های قبل از ساخت، هزینه های مرتبط با ساخت و هزینه های مراحل بعد از ساخت را بررسی کنید و کاهش دهید. دیگر اینکه می توانید شرکت های موفق را بررسی کنید.

سخن پایانی:

مدیریت درآمد در هر سازمان باید به گونه ای باشد که میزان کم کردن هزینه باعث زیاد شدن بهره وری سازمان شود. این بهره وری باعث افزایش درآمد و رونق اقتصادی کسب و کار شود. به طور کلی هدف از مدیریت درآمد و هزینه برای واحد های تجاری، داشتن سود بیشتر می باشد. حتی سازمان هایی که سرویس های عام المنفعه دارند، در صورت عدم مدیریت نمی توانند خدمات خوبی داشته باشند، بنابراین مدیریت درآمد و هزینه برای این سازمان ها هم بسیار مهم می باشد.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله بررسی ارتباط بین هموارسازی درآمد مشمول مالیات را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از کلیه خدمات حسابداری می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *