مقالات حسابداری و حسابرسی

بخش‌های یک سیستم حسابداری کامپیوتری

سیستم حسابداری کامپیوتری

یک سیستم حسابداری کامپیوتری از سه عنصر تشکیل گردیده است:

  1. سخت افزار
  2. نرم افزار
  3. کارکنان شرکت

تمام عناصر بالا برای موفقیت یک سیستم، حیاتی و الزامی می‌باشند.

معرفی بخش های سیستم حسابداری کامپیوتری:

سخت افزار، ابزار الکترونیکی تشکیل دهنده کامپیوترها نظیر دیسکتها، مانیتورها، چاپگرها و … می‌باشد. اغلب سیستم‌های مدرن حسابداری، نیازمند یک شبکه می‌باشند که از طریق این شبکه کامپیوترهای دیگر نیز می‌توانند به اطلاعات این سیستم دستیابی داشته باشند.

در یک سیستم شبکه‌ای، کامپیوترهای فراوانی می‌توانند با کامپیوتر اصلی ارتباط برقرار کنند و یا از طریق آن سرویس دهی شوند. براساس این شبکه، مثلاً یک حسابدار در تهران می‌تواند به ارزیابی حساب یک مشتری در سرچشمه کرمان بپردازد. در نتیجه حسابرسی سریعتر و معمولاً کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع خدمات حسابداری و حسابرسی می باشد.

سه مرحله پردازش اطلاعات

سه مرحله پردازش اطلاعات

نرم افزار، مجموعه برنامه‌هایی است که سبب می‌شود کامپیوتر آنگونه که انتظار می‌رود، عمل کند. نرم افزار حسابداری، اطلاعات مربوط به مبادلات را اخذ، آنرا مرتب و از آن گزارش‌های مربوط به مدیریت را استخراج و در اختیار قرار می‌دهد.

بسیاری از بسته‌های نرم افزاری، به طور مستقل از سایر فعالیت‌های محاسباتی سیستم، عمل می‌کنند؛ برای مثال، یک واحد تجاری که تنها بخشی از آن کامپیوتری است، ممکن است برای حسابداری حقوق و دستمزد، فروش و حساب‌های دریافتنی، از نرم افزار استفاده کند.

برای واحدهای تجاری بزرگ، نرم افزار حسابداری با بانک اطلاعاتی جامع شرکت ترکیب می‌شود. بانک‌های جامع اطلاعاتی، یا سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت، هم شامل اطلاعات حسابداری و هم شامل اطلاعات غیرحسابداری می‌باشد.

یکی دیگر از عناصر مهم یک سیستم حسابداری، کارکنان هستند، زیرا آن‌ها موجب فعال شدن سیستم می‌شوند. در سیستم‌های حسابداری مدرن، افراد غیرحسابدار نیز می‌توانند غیرحسابدار است ممکن است از اطلاعات فروش مناطق، که یک اطلاعات حسابداری است، برای شناسایی مناطقی که نیاز به مبارزات تبلیغاتی دارند استفاده کند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله اظهار نامه اصلاحی را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای تهيه صورتهای مالی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *