مقالات مالیاتی

بسته حمایتی سازمان مالیاتی

بسته حمایتی سازمان مالیاتی

پرداخت مالیات برای تمامی فعالین اقتصادی امری ضروری می باشد که با توجه به تقویم مالی در ایران، زمان هر گونه اقدام مالیاتی متفاوت می باشد. در این خصوص با توجه به روند شیوع بیماری کرونا ویروس و تداخل آن با برخی از امور مالیاتی مودیان، تصمیماتی اتخاذ گردید که در ادامه به اطلاع مودیان مالیاتی می رسد.

با توجه به شرایطی که ویروس کرونا در کشور به وجود آورده است، پیشنهاداتی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی ارائه شد که دکتر امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور به منظور حمایت از بخش های مختلف اقتصادی، از تصویب و اجرایی شدن آنها خبر داد.

مشاوره مالیاتی

بسته حمایتی سازمان مالیاتی ویژه سال 99:

با توجه به این امر، پیشنهاد هایی از سمت سازمان امور مالیاتی و وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی به شورای هماهنگی اقتصادی ارسال شد و سپس پیشنهاد های ارسالی توسط این شورا به تصویب رسید.

دکتر پارسا در این خصوص اظهار داشتند که:

“امیدواریم این مصوبات شرایطی را فراهم آورد تا مودیان محترم فارغ از هر گونه نگرانی، در فرصت مناسبی که ایجاد می شود به تکالیف قانونی خود در سال آینده عمل نمایند.”

همچنین وی با توجه به این مصوبه بیان کردند:

” به موجب مصوبه مذکور، کمک های نقدی و غیر نقدی اشخاص حقیقی و حقوقی در اسفند ماه سال 1398 و سه ماهه اول سال 1399 جهت تامین لوازم و تجهیزات مصرفی مورد نیاز بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی جهت مبارزه با ویروس کرونا که مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گیرد، به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی در سال پرداخت محسوب می شود.”

در این خصوص بنا به تشخیص سازمان، کمک هایی از قبیل مایحتاج عمومی و اختصاصی در قالب تجهیزات و لوازم مصرفی مراکز درمانی، تامین شوند که به عنوان هزینه قابل قبول از درآمد مشمول مالیات آنها کسر خواهد شد.

موسسه مشاوران مطالعه مقاله تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد ایران را به شما عزیزان پیشنهاد می کند.

بسته حمایتی سازمان مالیاتی ویژه سال 99

بسته حمایتی سازمان مالیاتی ویژه سال 99

برخی مصوبات به شرح زیر می باشد:

  • تمدید سر رسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به دوره چهارم سال 1398 (15 فروردین 1399) تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399.
  • توقف وصول مالیات مربوط به باب چهارم فصل نهم ق.م.م تا پایان اردیبهشت ماه سال 1399.
  • صدور یا تمدید جواز کسب اشخاص حقیقی موضوع ماده 186 ق.م.م، تا پایان شهریور ماه سال 1399 نیاز به اخذ گواهی پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی نخواهد داشت.
  • در صورت اتمام مهلت مقرر مودیان ماده 167 ق.م.م برای تقسیط بدهی (اصل مالیات و عوارض و جرائم)، می توانند حداکثر به مدت 3 ماه پرداخت و یا به مدت 6 ماه فارغ از مدت 3 ساله، اقدام به تقسیط نمایند.
  • تمدید اعتراض برای مواردی که بر اساس ق.م.م و ارزش افزوده، تاریخ انقضای اعتراض به اوراق مالیاتی از تاریخ اول اسفند 1398 لغایت 15 اردیبهشت 1399 باشد.
  • بخشودگی جرائم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون موسوم به تجمیع عوارض مصوب 1381/10/22 به شرط پرداخت اصل مالیات و عوارض آن تا تاریخ 30 آذر ماه 1399.
  • افزایش تاریخ لازم الاجرا شدن ارزش معاملاتی تعیین شده در اجرای قانون ماده 64 ق.م.م مصوب 1394/4/31 به منظور اجرا در سال 1399 از یک ماه به چهار ماه پس از تاریخ تصویب نهایی کمیسیون تقویم املاک.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله اطلاعیه مالیاتی شیوع کرونا را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از کلیه خدمات مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *