مقالات ثبت شرکتها

تغییر محل شرکت سهامی خاص

تغییر محل شرکت سهامی خاص

آدرس شرکت به مکانی گفته می شود که هنگام ثبت شرکت مورد نظر در بند 3 اساسنامه آن قید می گردد.

آدرس و مرکز اصلی شرکت و همچنین آدرس شعب آن (در صورتی که تاسیس شعبه مورد نظر باشد) لازم است که در زمان ثبت شرکت، به اداره ثبت شرکت ها معرفی شود و سپس می توان بعد از ثبت شرکت نسبت به تغییر آدرس اقدام نمود.

تغییر محل شرکت سهامی خاص:

بر اساس قانون، مجمع عمومی فوق العاده می تواند در مورد تغییر محل شرکت اتخاذ تصمیم نماید. برای رسمیت یافتن مجمع عمومی فوق العاده حضور حداقل دارندگان بیش از نصف سهامی که حق رای دارند، الزامی می باشد.

اگر در اولین جلسه این حد نصاب تامین نشود، در جلسه دوم با حضور دارندگان بیش از یک سوم سهامی که حق رای دارند، به رسمیت شناخته می شود.

اگر در جلسه دوم هم حد نصاب قانونی تامین نگردد، در این صورت موضوع منتفی است و برخلاف مجمع عمومی موسس، که در این صورت جلسه سومی پیش بینی شده و در مورد مجمع عمومی عادی، که در جلسه دوم با حضور هر تعداد از صاحبان سهام می توان تصمیم گیری کرد.

در مورد مجمع عمومی فوق العاده با تشکیل جلسه دوم و عدم تامین حد نصاب معلوم می شود سهامداران شرکت علاقه ای به طرح آن ندارند و موضوع موقتا مسکوت می ماند.
در هر حال، پس از رسیدن به حد نصاب، تصمیم گیری در مجمع مزبور، همیشه با اکثریت دو سوم آرای اعضای حاضر در جلسه رسمی، معتبر خواهد بود.

حسابداری شرکت ها

نمونه صورت جلسه تغییر محل در شرکت های سهامی خاص:

بسمه تعالی

نمونه صورت جلسه تغییر محل در شرکت های سهامی خاص

نام شرکت: ………………………………………

شماره ثبت شرکت: …………………………

سرمایه ثبت شده: …………….……………

شناسه ملی: ………………………………..

صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت ………………. سهامی خاص ثبت شده به شماره ……… در تاریخ …………. ساعت………………..با حضور کلیه/ اکثریت سهامداران در محل قانونی شرکت (در صورتی که مجمع در غیر محل شرکت تشکیل شده آدرس آن محل در قسمت محل قانونی شرکت نوشته شود) تشکیل گردید.

الف: در اجرای مفاد ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت:

1ـ خانم/ آقای …………………………………  به سمت رئیس جلسه

2ـ خانم/ آقای …………………………………  به سمت ناظر رئیس

3ـ خانم/ آقای …………………………………  به سمت ناظر جلسه

4ـ خانم/ آقای…………………………………  به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.

ب: دستور جلسه، تغییر محل شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت در نتیجه محل شرکت از آدرس ……………… ……………… …………………. ………………  خیابان ………………….کوچه…………………. پلاک………………… کدپستی …………….. به آدرس ……………………. ………………… …………………… خیابان………………. کوچه……………… پلاک …………….  کدپستی………………. تغییر یافت و ماده  …………….  اساسنامه به شرح فوق اصلاح می گردد.

ج: به خانم/ آقای……………………….. (احدی از سهامداران یا احدی از مدیران یا وکیل رسمی شرکت) وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبث صورت جلسه و پرداخت حق الثبت و امضای زیر دفاتر ثبت اقدام نماید.

امضای هیئت رئیسه جلسه:

رئیس جلسه: ……………….. ناظر جلسه: ………………. ناظر جلسه: ……………… منشی جلسه: ………………

موسسه مشاوران مطالعه مقاله عرضه اولیه را به شما عزیزان پیشنهاد می نماید.

تذکرات

تذکرات

تذکرات:

  • کلیه صورت جلسات می بایست روی سر برگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضای اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.

  • در صورتی که هیئت مدیره طبق اساسنامه شرکت اختیار تغییر محل را داشته باشد با تنظیم صورت جلسه هیئت مدیره نسبت به تغییر محل اقدام شود.

  • در صورتی که تغییر محل از یک شهرستان به شهرستان دیگر باشد نام شهرستان و آدرس محل آن در شهرستان دقیقا قید شود و پیگیری شود که پرونده به شهرستان مربوطه ارسال گردد.

  • صورت جلسه در چند نسخه تنظیم و کلیه صفحات به امضای هیئت رئیسه جلسه برسد ظرف مدت سه روز تحویل اداره پست شود و سپس بارکد پستی در سیستم درج گردد.

  • در صورتی که مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده رعایت تشریفات دعوت وفق اساسنامه شرکت و مواد لایحه اصلاحی قانون تجارت (ماده 99) الزامی است.

  • در صورتی مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل  شده اصل روزنامه حاوی آگهی دعوت به همراه صورت جلسه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارسال گردد.

  • نام سهامداران حاضر در مجمع و تعداد سهام آنها در یک لیست نوشته و به امضای آنها برسد و هیئت رئیسه مجمع صحت آن را تایید و به همراه صورت جلسه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ارسال گردد.

  • کلیه اقدامات پذیرش صورت جلسات ازطریق سامانه اینترنتی به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می گیرد.

جهت دسترسی به کلیه اطلاعیه ها و بخشنامه ها و آخرین راهنمایی های مربوط به چگونگی پذیرش و ثبت درخواست تاسیس و تغییرات اینترنتی علاوه بر مراجعه به راهنمای سایت فوق می توان از پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس http://sherkat.ssaa.ir نیز جهت بهره برداری لازم استفاده نمود.

ثبت شرکتها

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله اوراق مشارکت را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انجام کلیه خدمات ثبت شرکت ها می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *