مقالات مالیاتی

تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات

مهلت ارسال فهرست معاملات

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ایجاد اختلال در نظام اجتماعی کشور، برخی از اقدامات به کندی انجام می گیرند و یا این که انجام آنها با مشکل مواجه می شود. در این خصوص با توجه به ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و همچنین لزوم حمایت از فعالین اقتصادی بر این شد که تصمیماتی اتخاذ گردد.

مشاوره مالیات

یکی از این موضوعات که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته است، پرداخت مالیات می باشد که باعث بروز اختلال در انجام وظایف مودیان بر اساس تقویم مالی شده است. بر این اساس، سازمان امور مالیاتی برای مهلت ارسال فهرست معاملات فصلی، تدابیری در نظر گرفتند که بر اساس این تصمیم، مقرر شد که تمدیدی در مهلت زمان ارسال صورت معاملات فصلی در نظر گرفته شود.

موسسه مشاوران مطالعه مقاله تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد ایران را به شما عزیزان پیشنهاد می کند.

تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات

تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات

تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات زمستان 98 و بهار 99:

معاون درآمد های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات فصلی دوره زمستان 98 و بهار 99 اشخاص مشمول، به ترتیب تا 15 تیر ماه و 15 مهر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش رسانه مالیاتی ایران، آقای محمد مسیحی، با اشاره به پیشنهاد آقای دکتر امید علی پارسا، رئیس کل محترم سازمان امور مالیاتی کشور به وزارت امور اقتصادی و دارایی، مبنی بر تمدید مهلت ارسال فهرست معاملات فصلی دوره زمستان 98 و بهار 99 اشخاص مشمول، به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت طرح فاصله گذاری و همچنین لزوم حمایت از فعالان اقتصادی در این شرایط خاص، عنوان داشت:

پیشنهاد این سازمان در نهایت مورد موافقت آقای دکتر فرهاد دژپسند، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی قرار گرفت و جهت اجرا به این سازمان ابلاغ گردید.

گفتنی است، به موجب مفاد ماده 10 آئین نامه اجرایی موضوع تبصره 3 ماده 169 اصلاحی مصوب 1394/4/31، اشخاص مشمول ارسال فهرست معاملات مکلفند فهرست معاملات خود را در مقاطع سه ماهه (فصلی) تهیه و تا یک ماه و نیم پس از پایان هر فصل به صورت الکترونیکی از طریق درگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور برای سامانه معاملات ارسال نمایند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله اطلاعیه مالیاتی شیوع کرونا را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از کلیه خدمات مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *