مقالات ثبت شرکتها

مراحل ثبت شرکت در مجارستان

مراحل ثبت شرکت در مجارستان

مجارستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا و در اروپای مرکزی واقع شده است، رشد صنعتی و ورود سرمایه‌گذاری های خارجی به این کشور باعث شده تا این کشور در اتحادیه اروپا به رشد ۴ درصدی اقتصادی دست پیدا کند.

مساحت این کشور ۹۳,۰۳۰ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۱۰ میلیون نفری را تشکیل داده است، هم چنین شهر ۲ میلیون نفری بوداپست به عنوان پایتخت رسمی این کشور شناخته می‌شود؛ زبان رسمی این کشور مجارستانی است و بیشتر جمعیت آن را رومی‌ها تشکیل داده‌اند.

مراحل ثبت شرکت در مجارستان:

ثبت یک شرکت اقتصادی در مجارستان به مجوز خاصی نیاز ندارد، اتباع خارجی و مجارها می‌توانند در کنار هم یک شرکت تجاری را تشکیل دهند و از تمامی حقوق شهروندی برخوردار شوند و هر نوع کسب و کاری را انتخاب کنند از جمله (Kft) ایجاد شرکت با مسئولیت محدود، (Bt) مشارکت محدود با مسئولیت محدود، (Kkt) مشارکت با مسئولیت نامحدود و… هستند.

برای ایجاد و ثبت شرکت در مجارستان باید مدارک لازم توسط دولت محلی، اداره ثبت امور اقتصادی مجارستان، اداره امور مالیاتی، اداره مرکز آمار، اداره تأمین اجتماعی و اتاق بازرگانی و صنعت به ثبت رسیده باشد.

شرکت های خارجی باید مدارک مورد نیاز زیر را برای مطابقت با حداقل اطلاعات لازم تهیه کنند:

  • میزان سرمایه ثبت شرکت و اطلاعات نمایندگی شرکت
  • نام شرکت به عنوان برند تجاری، آدرس محل فعالیت شرکت
  • تاریخ تأسیس و دامنه کاری
  • نوع دارایی
  • ثبت سهام شرکت

اسناد فوق باید توسط یک وکیل مجارستانی امضا شود.

در ماه ژانویه ۲۰۰۸ میلادی کشور مجارستان سیستم ثبت نام الکترونیکی را جهت ثبت شرکت راه اندازی کرد، در صورت درخواست ثبت شرکت پس از ۳۰ روز و طی کردن مقررات اداری، دادخواست به دادگاه نظارتی مجارستان منقل می‌شود.

تمام این مراحل و درخواست های ارسال شده به دادگاه باید توسط یک وکیل به صورت الکترونیکی انجام شود. با توجه به قوانین مربوطه در مجارستان كه این اسناد باید به زبان مجارستانی نوشته شود، توصیه می‌شود برای انجام مراحل مربوطه به وکلای محلی مجارستانی مراجعه نمایید.

طبق قوانین کشور مجارستان سرمایه لازم برای ثبت یک شرکت محدود شده می‌تواند کمتر از ۵۰۰,۰۰۰ HUF باشد، میزان سرمایه برای ثبت شرکت محدود در پایتخت این کشور نباید کمتر از ۲۰ میلیون HUF باشد و سرمایه لازم برای ثبت شرکت غیر نامبرده نباید کمتر از ۵۰۰ میلیون HUF باشد.

موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع خدمات صورتجلسه تغییرات می باشد.

رشد اقتصادری در مجارستان

رشد اقتصادری در مجارستان

اسناد و مدارک لازم برای ثبت شرکت در مجارستان:

برای ثبت شرکت در مجارستان باید اسناد زیر را تهیه و تکمیل کرده باشید.

  1. کارت شناسایی.
  2. تأییدیه عدم سوء پیشینه .
  3. اسامی کامل کارکنان شرکت به همراه محل سکونت آن‌ها.
  4. مدت زمانی که تمایل دارید شرکت شما فعالیت داشته باشد.
  5. پاسپورت با اعتبار اقامت یک ساله.
  6. آدرس محل زندگی و شماره تلفن جهت تماس با درخواست کننده.
  7. اطلاعات کامل شرکت و نوع فعالیت.
  8. میزان سرمایه به کار رفته در شرکت و اطلاعات وکیل قانونی.
  9. نام شرکت جهت ثبت.
  10. آدرس محل فعالیت شرکت در مجارستان.
  11. تاریخ تأسیس و دامنه کسب و کار.
  12. ارزش واقعی شرکت و نام سهامداران و مقدار سهم تعیین شده.

اسناد فوق باید به اداره محلی، اداره ملی توسعه مجارستان، اداره ثبت مجارستان، اداره مالیات، اداره مرکزی آمار، اداره بیمه اجتماعی و اتاق بازرگانی و صنعت جهت ثبت قانونی شرکت ارسال شود. تمامی این مراحل برای ثبت قانونی شرکت تقریباً یک ماه طول می‌کشد.

با توجه به پیچیدگی قوانین مربوطه در مجارستان، اسناد ارائه شده باید به زبان مجارستانی باشد بنابراین توصیه می‌شود به وکلای محلی مجارستانی مراجعه نمایید.

قوانین و مقررات مجارستان برای قرار دادن شرکت‌های خارجی در پروژه‌های محلی چیست؟

مجارستان هیچ قانون و مقررات جداگانه‌ای برای قرارداد شرکت‌های خارجی با پروژه‌های محلی ندارد، شرکت‌های خارجی می‌توانند همانند شرکت‌ های مجارستانی در پروژه‌ های محلی مشارکت داشته باشند، اما برای این کار لازم است شرکت‌های خارجی، شرکت خود را به صورت محلی ثبت کرده باشند و شرایط پروژه‌های محلی و قرارداد کاری مجارستان را رعایت کنند.

هم چنین شما می‌توانید در فراخوان برای انجام پروژه‌های کاری شرکت کنید و قرارداد انجام پروژه را ثبت کنید.

پروژه‌های دولتی مجارستان معمولاً طبق قوانین بین المللی انجام می‌شود، اما الزامات واجد شرایط برای شرکت کنندگان در شرکت‌ها بسته به پروژه متفاوت خواهد بود.

شرکت‌های خارجی می‌توانند در مناقصات مشارکت کنند تا زمانی که آن‌ها با الزامات واجد شرایط خود مواجه شوند. پروژه‌های خصوصی در مجارستان به روش‌های مختلفی انجام می‌شود نظیر پیشنهادهای بین المللی و مذاکره مستقیم با شرکت‌های بزرگ .

مقررات دسترسی به بازار مجارستان برای سرمایه گذاری خارجی به چه شیوه‌ای است؟

مسئول بخش سرمایه ‌گذاری خارجی مجارستان وزارت اقتصادی این کشور است، اداره سرمایه ‌گذاری و تجارت مجارستان مسئول اجرای سرمایه گذاری و ارتقاء تجارت و اولویت بندی پروژه‌های در حال اجرا است.

مجلس قانون گذاری، حمایت قانونی از حقوق و منافع سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به این شیوه تصویب کرده است، بنا بر قوانین و مقررات منتشر شده، شرکت‌های داخلی و خارجی هم پیمان و شرکت‌های خارجی و دیگر موسسه‌های اقتصادی و یا افراد می‌توانند در بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی تعیین شده قانونی این کشور در کنار هم مشارکت داشته باشند.

لازم به ذکر است که محدودیت های سرمایه گذاری خارجی در این کشور وجود دارد که عبارت‌اند از:

صنعت قمار، خدمات مخابراتی و پستی، بخش آب رسانی، ساخت راه آهن، ساخت بزرگراه‌ها، آبراه‌ها و هوانوردی غیر نظامی كه فعالیت و سرمایه گذاری در این بخش‌ها باید مورد تأیید دولت قرار گرفته باشد.

شرکت‌ های خارجی و یا افراد خارجی مجاز به خرید زمین‌های زراعی و ذخایر طبیعی مجارستان نیستند و محدودیت های سختی برای خرید املاک و مستغلات به عنوان مکان دوم برای اقامت وجود دارد.

در حوزه بانک‌های خارجی و خدمات مالی تحت عنوان وام دهی و سرمایه گذاری محدودیت های زیادی وجود دارد. قبل از این که یک بانک تجاری خارجی در مجارستان سرمایه گذاری کند، باید مجوز موسسه بانک مرکزی مجارستان را دریافت کرده باشد و تنها می‌تواند تحت عنوان یک شرکت محدود و یا یک شعبه، فعالیت بانکی ارائه دهد. هم چنین ممکن است بانک‌های خارجی دفاتر نمایندگی بانکی را راه اندازی کنند اما ممکن است در هیچ نوع فعالیت تجاری مشارکت نداشته باشند.

سرمایه گذاران خارجی نیز می‌توانند با خرید شرکت‌ های مجارستانی سرمایه گذاری کنند، هر گونه ادغام یا خرید باید توسط اداره تجاری مجارستان تأیید شود.

هم چنین هنگامی که یک سرمایه گذار خارجی بیش از ۷۵ درصد از سهام شرکت دیگری را خریداری می‌کند، تغییر در سهام باید ظرف ۱۵ روز به دادگاه گزارش شود. ادغام و جذب سرمایه توسط مؤسسات مالی و شرکت‌های ذکر شده باید توسط بانک مرکزی مجارستان مورد تأیید واقع شود.

خطرات احتمالی در مجارستان:

پس از آنکه مجارستان وارد اتحادیه اروپا شد این کشور مجدداً قدرت پیدا کرد، ثبات اقتصادی و ثبات سیاسی به کشور برگشت و هم چنین به رشد اقتصادی چشمگیری در اتحادیه اروپا دست پیدا کرد. در حال حاضر مجارستان به شیوه جمهوری پارلمانی دموکراتیک اداره می‌شود و احزاب مختلف نمی‌توانند دولت را به چالش بکشند.

با این حال تغییر و تشکیل مداوم کابینه دولت و اتخاذ سیاست‌های جدید و بحث برانگیز ممکن است موجب نارضایتی و تحریم عمومی در این کشور شود.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله شرکت‌ های تجاری را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای دریافت انواع خدمات ثبت شرکتها با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *