مقالات حسابداری و حسابرسی

حسابداری تحت وب

حسابداری تحت وب

با پیشرفت روز افزون تکنولوژي، هر روز نوآوری جدیدی در عرصه های مختلف را شاهد هستیم.

حسابداری نیز از جمله این عرصه هاست که با ورود نرم افزار های گوناگون در آن، عملیات حسابرسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مالی با سرعت و سهولت بیشتری انجام می گیرند و البته که به جهت استفاده از نرم افزار هایی که با دقت برنامه ریزی شده اند.

احتمال خطاهای ناشی از عملیات دستی انسانی در آن کاهش چشم گیری داشته است.

حسابداری تحت وب:

یکی از تحولات جدید و جالب توجه در زمینه نرم افزار های کاربردی حسابداری، حسابداری تحت وب است که به واسطه تکامل روز افزون در زمینه اطلاعات تحت وب در دنیای بی کرانه اینترنت ایجاد گردیده است.

نسل نرم افزاری جدیدی که ضمن حفظ مزایای قبلی، تسهیلات بیشتر دیگری را در این زمینه برای کابران خود فراهم کرده است. ضمن آن که می توان گفت این روش یکی از امن ترین و بهترین روش های مدیریت مالی در حال حاضر محسوب می گردد و شرکت های عظیم و مشهور دنیا از این سبک حسابرسی برای امور حسابداری شرکت های خود استفاده می نمایند.

مزایای حسابداری تحت وب:

از جمله مزایا و قابلیت های جدیدی که به این جهت می توانید از آن بهره مند گردید می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • با داشتن یک نرم افزار حسابداری تحت وب شما در هر جای این کره خاکی که باشید و در هر زمانی تنها با دسترسی به اینترنت و کامپیوتر (و یا لپ تاپ، گوشی موبایل و تبلت) می توانید امور مالی خود را مدیریت نمایید. بدون آن که نیاز باشد حتما به سیستم پشت میز محل کار خود دسترسی داشته باشید.
  • نرم افزار های حسابداری که شما از شرکت خاصی تهیه می نمایید، به واسطه میزبانی آن شرکت، از امنیت اطلاعاتی بالایی برخوردار است و بابت امنیت آن مشکلی نخواهید داشت. در این نرم افزار ها اطلاعات به صورت کد گذاری شده در سرور میزبان ذخیره شده و جز شما و کاربران مورد نظرتان کسی از آن مطلع نخواهد شد. به طوری که به جرات می شود گفت یکی از امن ترین بستر ها برای اطلاعات شما به واسطه قرار گرفتن اطلاعاتتان روی نرم افزار هایی از این دست، فراهم می آید.
  • یکی دیگر از مزایای این روش برای افرادی است که شعبات زیادی را تحت پوشش دارند که با داشتن نرم افزارهای حسابداری تحت وب می توانند اطلاعات مالی و مدیریت آن را به صورت یکپارچه در آورده و نیاز شعبات خود را در این زمینه برطرف نمایند. هم چنین در صورتی که در محل کار خود دارای چندین انبار از محصولات خود هستید برای سهل نمودن کار انبار داران و سایر افراد مرتبط نیز می توانید از این نرم افزار ها کمک بگیرید. بدون آن که نیاز باشد انبارداران به سیستم های بزرگ کامپیوتری و محل خاص برای دسترسی به آن نیاز داشته باشند. تنها با یک تبلت این نیاز و یکپارچگی بین انبار دارانتان در محل های مختلف نیز حفظ می گردد.
  • در نرم افزارهای حسابداری تحت وب، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات شما، به صورت خودکار صورت می گیرد و از این جهت اطلاعاتتان هیچ گاه از بین نخواهند رفت.
  • هم چنین بروز رسانی نرم افزار نیز از جمله دیگر قابلیت هایی است که در این شکل از نرم افزار ها اتوماتیک وار صورت می پذیرد.
  • از سوی دیگر چنان چه نیاز به پشتیبانی و رفع مشکل در زمینه نرم افزار مورد نظرتان را داشته باشید، شرکت های میزبان در این زمینه به صورت آنلاین پاسخ گوی سوالات مشتریانشان هستند. این موضوع ضمن رفع سریع مشکلتان، باعث حذف و کاهش هزینه های مربوط به پشتیانی حضوری خواهد شد.
  • اگر در کسب و کارتان دارای شعبه ای خارج از کشور نیز باشید و از این جهت نیاز به چند زبانه بودن نرم افزار، تبدیل و تغییر و هم چنین تسعیر در ارز داشته باشید می توانید این نیاز را به واسطه این مدل از نرم افزار ها مرتفع نمایید.
  • گزارش های مالی که در این نوع از نرم افزار ها تهیه می گردند این امکان را فراهم می کند که به آسانی گزارش تجزیه و تحلیل امور مالی خود را هر هنگام که نیاز داشته باشید در اختیار داشته و مسیر پیشرفت کسب و کارتان را به صورت لحظه ای رصد نمایید.
  • به واسطه این که در این روش نیاز به سیستم و دستگاه خاصی نخواهید داشت، در صورت بروز مشکل برای کامپیوتر موجود در محل کسب و کار شما٬ کارتان معلق نخواهد ماند و با استفاده از هر سیستم و دستگاه دیگری می توانید اطلاعاتتان را مدیریت نمایید.
  • در صورت خرید و فروش محصولات و پرداخت به صورت آنلاین (درگاه های پرداخت اینترنتی)، اطلاعاتتان به صورت اتومات و خودکار در این نرم افزار ها ثبت خواهد گردید و نیازی به وارد کردن اطلاعات مربوط به خرید و فروش به طور دستی در نرم افزار حسابداری خود نخواهید داشت.
  • نیاز به عملیات پیچیده نصب، پیکربندی، راه اندازی، شکستن قفل از نظر سخت افزاری و نگه داری سیستم در این گونه از نرم افزار ها نخواهید داشت.
  • از طریق مرور گر های زیادی می توانید به نرم افزار حسابداری خود دسترسی داشته باشید.
  • اجرایی بودن آن روی سیستم های مختلف، همان طور که پیش تر گفته شد از جمله انواع تبلت حتی مدل های ارزان قیمت آن، گوشی های موبایل با سیستم های عامل متفاوت (اندروید- ای او اس)، لپ تاپ و …
  • غیر قابل نفوذ بودن در مقابل حملات سایبری و هک، ضمن تامین امنیت اطلاعات مالی شرکت ها٬ هزینه هایی که در این زمینه شرکت ها را دچار خسارت می کند را نیز کاهش می دهد.
  • کاربری آسان و عدم نیاز به آموزش های پیچیده و دشوار برای کار با این نرم افزارها نیز از جمله موارد حائز اهمیت استفاده از این نوع نرم افزار هاست.

موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع خدمات حسابرسی می باشد.

مزایای حسابداری تحت وب

مزایای حسابداری تحت وب

معایب استفاده از حسابداری تحت وب:

یکی از مهمترین عیب نرم افزار های تحت وب، پشتیبانی کردن در زمان برون خط (Off Line) است.این مشکل به خاطر ماهیت این نرم افزارها است. راهکارهای متفاوتی برای حل این مشکل پیشنهاد شده ، اما مساله اصلی این است که هیچ یک از این راهکارها ، قادر به حل مساله به صورت ریشه ای در این مورد نیست.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله حسابداری را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انواع خدمات حسابداری با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *