مقالات حسابداری و حسابرسی

دیدگاه حسابداری مدیریت در خصوص ایمنی و سلامت

دیدگاه حسابداری مدیریت در خصوص ایمنی و سلامت

کارکنان حسابداری قادر هستند با آشکار کردن مشکل ها و تحلیل اطلاعات و حساب ها فرایندهای مالی را سامان ببخشند. به لحاظ صفات شخصیتی، نظم و انضباط، صبر، دقت و توجه کافی، برخورداری از دانش کاربردی مخصوص و همچنین بینایی قوی در این عمل تاثیر می‌گذارند. به همین جهت، مدیریت و دقت به سلامت جسم و روان کارکنان حائز اهمیت است.

برای کارکنان حسابداری، از نظر بهداشت یا ایمنی مشکل جدی وجود ندارد. بر اساس قوانین، محیط کار باید سالم و کارکنان به رعایت بهداشت موظف می‌باشند و می‌بایست از لوازم (میز، صندلی، …) مناسب و استاندارد استفاده شود.

در این نوشتار قصد داریم به ترسیم روش های حسابداری مدیریت مرتبط با مسائل ایمنی و سلامت بپردازیم و در آخر به بحث درباره‌ استفاده از شیوه های مخصوص حسابداری مدیریت نیز خواهیم پرداخت.

حسابداری مدیریت و چگونگی انجام فرایند های آن:

حسابداری مدیریت با جمع آوری داده های مرتبط و وارسی هزینه ها، عملکردها و منفعت حاصل از عمل مخصوص، تصمیم گیری های گرفته شده توسط سازمان ها را حمایت می‌کند. این بخش، محاسبات صورت گرفته بر طبق هزینه تسلط کار و دیگر اقدامات رایج در بردارنده‌ هزینه هر ضرر (صدمه) یا هزینه تمامی تصادف ها می‌باشد.

داده های مالی برای جهت دادن مرتبط با ایمن بودن تصمیم گیری لازم است. همگام با تمرکز و توجه به مسائل پولی، حسابداری مدیریت ملزم است روی اطلاعات غیر پولی، مثل توسعه ایمنی، ارتباط کارمندان و امنیت راهبردی تمرکز کند.

در طی سرمایه گذاری های مرتبط با ایمنی و امنیت، هزینه های مالی سرمایه گذاری ها غالبا به شیوه مناسب شناخته می‌شوند، ولی کسب ارزش مالی سود، جهت انجام محاسبه سخت می‌باشد. به همین جهت، لازم است شیوه های تخمین هزینه ها، به ویژه مزیت های غیرپولی و ارزش به وجود آمده حاصل از پیشگیری از اتفاقات موجود در نظر گرفته شود. همگام با احتساب هزینه سرمایه گذاری ایمن، سود برندگی از پیشرفت، بهبود سود برندگی و چگونگی و ماهیت نیت ایمنی، می‌بایست به شیوه‌ای مناسب بررسی شود.

خدمات حسابداری

مسائل مرتبط با تصمیم گیری ایمن و این که به چه صورت این موضوع برای بهبود روش های فعلی می‌تواند به کار برده شود:

شیوه های مرتبط شامل شیوه کارت برآورد متوازن، نوبت بازپرداخت، رابطه سود و هزینه و بهای ساده بازگشت است. تمامی این ها استفاده از احتساب هزینه ها و مزیت های امنیت را نشان می‌دهند. اگر مشکلات مربوط به ناتوانی در بررسی، اطمینان، تحلیل مقدار منافع و هزینه ها استنباط شده باشند، درباره ارزشمند بودن زندگی انسان ها در ارزیابی هزینه سود، گفت وگو صورت خواهد گرفت.

مدیریت تصمیم گیری به وسیله عامل های گوناگون دیگری جز حسابداری مدیریت رهنمود می شود. در این مورد احساسات و وجدان پاک، یک عامل به حرکت درآورنده قوی به شمار می‌رود و ممکن است عوامل احساسی نقش پررنگ تری از هر نوع محاسبه و حساب و کتاب داشته باشند.

موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع خدمات کدینگ استاندارد می باشد.

فرایند ایمنی کار

فرایند ایمنی کار

ارزیابی فرصت هایی برای استفاده از شیوه حسابداری مدیریت در فرایند ایمنی کار:

حسابداری مدیریت یکی از عوامل با اهمیت در مدیریت تصمیم گیری می‌باشد و به هنگام سرمایه گذاری برای هر سازمان، سازگاری یا رویکرد ایمنی و ترفند تجاری ارزشی، فراهم می‌کند و هم چنین ما را قادر می سازد به جای چندین هدف که در تضاد با هم هستند، یک هدف اشتراکی را ببينيم.

با استفاده از روش BSC قادر خواهیم بود نظرات خویش را برای اقداماتی جهت کسب تصمیم گیری مناسب، به کار گیریم. معانی و شیوه های تخمین منفعت در سرمایه گذاری های دارای امنیت، موجود می‌باشند ولی می‌بایست از نظر MA گسترش یابند.

مشاوره مالیات

مداخلات و میانجی‌ گری های ایمنی:

مزیت های غیرپولی، مثل توسعه ایمنی و نفع بردن، می‌بایست در کنار مزیت های پولی مورد توجه باشند. توسعه نفع بری سبب عملکرد بیشتر و مناسب تر سوددهی می‌شود، غالبا میانجی‌گری ایمنی را موجب توسعه بهره‌ وری می‌توانیم در نظر بگیریم. میانجی‌گری ایمن امکان دارد تاثیرات مثبتی، مثل تعهد بیشتر کارمندان را به دنبال بیاورد ولی آگاهی از علت اصلی هر موضوعی مشکل است. اضافه بر این، چگونگی و در معرض استفاده بودن داده های مربوط به سلامت هم اکنون نیز یک محدودیت کلی برای عملکرد تجاری و پیوند OSH محسوب می‌شود.

مسئله دیگر انتخاب کردن پایه و ماخذی است که به صورت واقعی بر عملکرد سازمان تاثیرگذار است. احتساب و تصمیم گیری در موردهای ساده‌ای که از یک تصادف قابل جلوگیری که در آن هزینه های بی‌ واسطه‌ ای وجود دارد و طریقه پیشگیری از آن شناخته شده باشد، عمل ساده‌ ای است. با این وجود اغلب موارد، هنگام تخمین هزینه و مزیت های سرمایه گذاری OHS و میانجی‌گری ها، می‌بایست نقاط ضعف روش به کار برده شده را تشخیص دهیم.

یک سری فرض ها وجود دارد که باید به آن توجه شود از جمله؛ مشکلات بنیادی ناشی از نبود اطمینان، بررسی، تحلیل مقدار منفعت ها و هزینه ها که هیچ گونه پاسخ مناسبی برای این گونه سوالات وجود ندارد اما این مفاهیم، تعریف یا توضیح یک مجموعه MA می‌باشند.

شیوه عمل کردن میانجی‌ گری های OHS:

در شرایط معمولی میانجی‌گری های OHS هیچ گاه به صورت آزمایش کنترل شده نیستند و به همین علت نمی‌توان کل نتیجه ناشی از میانجی‌گری را در آن گنجاند چون امکان دارد در سال های بعدی رخ دهد و علت واقعی و واضحی در دست نباشد. باید در نظر داشت که بعضی از اتفاق ها قادرند بدون هیچ گونه دخالتی اتفاق افتند. میانجی‌گری های OHS قادر هستند جهت پیشگیری از حوادث مورد استفاده قرار گیرند، ولی اغلب، حوادث به صورت اتفاقی یا تصادفی اتفاق می‌افتند و حدس و احتمال به صورت معمولی کم است.

در BSC، ارزش پولی ندادن برای همه چیز و اضافه کردن مقادیر غیرمالی در فرایند محاسبات، یک ایده مناسب است. شیوه BSC با ترفند های ایمنی و اهداف تجارت، مطابقت و هماهنگی دارد به ویژه زمانی که ایمنی برای تجارت امر مهمی تلقی شود.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله حسابرسی ادواری را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای حسابرسی مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *