مقالات اقتصادی

سرمایه گذاری با پول کم

زمان لازم برای سرمایه گداری

شاید از نظر خیلی‌ها سرمایه‌گذاری با سرمایه کم غیرممکن باشد، اما هنوز هم بخش‌هایی از بازار هستند که برای سرمایه‌گذاری با پول کم تناسب دارند. در این نوشتار ضمن معرفی روش‌های سرمایه گذاری، بهترین راهکار برای سرمایه‌گذاری با پول کم را به شما معرفی می کنیم.

سرمایه‌گذاری از نگاه اقتصاددانان و بازرگانان:

سرمایه‌گذاری در نظر گرفتن میزان مشخص پول، برای کسب سود در آینده است. هدف از سرمایه گذاری رشد و پیشرفت سرمایه به منظور بهره مندی از منافع آن در آینده است.

  • در اقتصاد، سرمایه‌گذاری نوعی تعهد پول برای سودآوری در آینده است.
  • در دانش مالی سرمایه‌گذاری نوعی خرید کالا است که در آینده سودی را نصیب فرد سرمایه گذار می‌کند، طوری که با فروش آن کالا می‌تواند به سود مدنظرش برسد.
  • از نظر بازرگانی سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی برای پول‌های راکدی است که منجر به سوددهی می‌شود.

خدمات مالیاتی

الفبای سرمایه‌گذاری:

فرقی ندارد که سرمایه شما اندک باشد یا کلان، قبل از آنکه اقدام به سرمایه‌گذاری کنید باید الفبای این علم را یاد بگیرید. سرمایه‌گذاری برای پول مازاد است و هرگز نباید از پولی که برای گذران هزینه‌های زندگی تان است برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید. اگر هیچ درآمدی ندارید لااقل باید هزینه زندگی‌تان تا چند ماه آینده تأمین‌شده باشد تا دچار ورشکستگی نشوید.

نکته دیگر در سرمایه گذاری ارزیابی دقیق بازاری است که قصد ورود به آن را دارید. مهم است که چه بازه زمانی برای سرمایه گذاری و کسب سود خود در نظر گرفته‌اید، اگر حوصله و فرصت این کار را ندارید از خیر سرمایه‌گذاری بگذرید.

میزان ریسک پذیری شما است که نوع و بازار سرمایه گذاری را مشخص می کند. قبل از سرمایه گذاری با سرمایه کم یا زیاد به سن و سال‌تان هم توجه داشته باشید، اصئولاً افراد در سنین بالاتر از لحاظ بدنی آمادگی ریسک‌های بالا را ندارند!

و در نهایت توصیه اقتصاددانان که می‌گویند: هرگز منابع مالی خود را بر روی یک شیوه سرمایه گذاری متمرکز نکنید در واقع تمام دارایی خود را در یک سبد سرمایه گذاری نکنید. و برای سرمایه گذاری از چندین روش استفاده کنید تا دچار ضرر و زیان نشوید.

منظور از سرمایه کم چیست:

میزان سرمایه بستگی به مکان و زمان و افراد مختلف دارد. شاید برای یک شرکت بزرگ، چند میلیارد عدد چندان بالایی نباشد، اما برای یک خانواده با درآمد متوسط چند میلیون مبلغ بالایی است. خوب است بدانید کمترین سرمایه در سال 1399 پول خرید یک سکه تمام بهار آزادی است که معادل 25 میلیون تومان است.

سرمایه گذاری با سرمایه کم

سرمایه گذاری با سرمایه کم

3 دسته افرادی که ریسک‌پذیری متفاوتی دارند:

سرمایه‌گذاران بر اساس ریسک به سه قسمت تقسیم می‌شوند:

  1. افرادی که ریسک‌پذیری بالایی دارند و آماده شرکت در انواع و اشکال مختلف سرمایه‌گذاری هستند.
  2. دسته دوم افرادی هستند که نه از ریسک استقبال می‌کنند و نه از آن فراری هستند برای این افراد چندان فرقی ندارد که در چه فضایی سرمایه‌گذاری کنند.
  3. گروه سوم آدم‌های ریسک گریز هستند این دسته از افراد تحمل هیچ‌گونه ضرر و زیانی را ندارند.

آشنایی با انواع سرمایه‌ها:

هر منبع مالی که قابل تبدیل شدن به پول باشد سرمایه نامیده می شود. انواع سرمایه هایی که می توانید بر روی آنها حساب کنید شامل:

نیروی انسانی، بزرگ‌ترین سرمایه هر کسب و کاری نیروی انسانی است که هم می تواند نقدی باشد هم غیر نقدی، منظور از نقدی دارایی است که فرد در اختیار دارد و سرمایه غیر نقدی نیز مهارت و دانش افراد است.

برندها، نرم افزار، سرقفلی . غیره نیز نوعی سرمایه محسوب می شود.

خدمات مالی و حسابداری

انواع سرمایه‌گذاری که بهتر است بشناسید:

سرمایه‌گذاری مالکیتی، نوعی سرمایه گذاری پرسود و با ریسک بالا است، این شیوه برای افرادی مناسب است که ریسکپذیری بالایی دارند.

سرمایه‌گذاری اعتبار دهی، نوعی سرمایه گذاری با بازده و سود پایین است و برای آنهایی که پذیرش ریسک را ندارند شیوه خوبی است.

سرمایه‌گذاری در معاملات نقدی، نیاز به دانش و اطلاعات دارد و از ریسک بالایی برخوردار است.

از ضرر و سود سرمایه خود چه می دانید:

حتی اگر پولتان را پس‌انداز هم کرده باشید، باید بدانید که وضعیت سرمایه شما در چه حدی است، اگر در زمان تورم هستید و سودی که دریافت می‌کنید از نرخ تورم پایین‌تر است، نشان‌دهنده این است که شما در حال زیان دادن هستید.

و یا اگر که با سرمایه‌گذاری در جایی سود ۳۰ درصدی نصیبتان می‌شود، ولی اگر گزینه‌های بهتری با سود بیشتر برای سرمایه گذاری پیش رو داشته باشید بازهم شما در حال ضرر کردن هستید و باید دنبال مکان بهتری برای سرمایه‌گذاری باشید.

نقد شوندگی در سرمایه‌گذاری یعنی چه:

در سرمایه‌گذاری با سرمایه کم، باید به میزان نقد شوندگی آن توجه داشته باشید. به‌طور مثال اگر شما در بازار مسکن سرمایه‌گذاری کرده باشید و در طول سال با افزایش قیمت روبرو شود اما چون امکان نقد کردن آن را ندارید این سرمایه گذاری و سوددهی در کوتاه مدت به نفع تان نیست.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری

نقد شوندگی سرمایه‌گذاری‌های مختلف

نقد شوندگی سرمایه‌گذاری‌های مختلف که قبل از سرمایه گذاری لازم است بدانید:

  • بالاترین نقد شوندگی در سپرده‌های بانکی است. به‌راحتی با مراجعه به شعبه بانک می‌توانید به اصل سرمایه خود دسترسی داشته باشید.
  • سرمایه‌گذاری در ارز طلا و سکه، این نوع خاص از سرمایه نیز مطابق قوانین خرید و فروش است و سرعت نقد شوندگی بالایی دارد.
  • نقش شوندگی سهام و اوراق بهادار، پس از خرید یا فروش سهام پس از چند ساعت تا چند روز خرید و فروش سهام، مبلغ آن به حسابتان واریز می‌شود به عبارت بهتر سرعت نقد شوندگی سهام در حد متوسطی است.
  • نقش شوندگی تجهیزات و ملزومات مربوط به کسب‌وکار، خرید مواد اولیه تجهیزات اجناس و غیره سرمایه‌گذاری خوبی است ولی ممکن است به‌سرعت نشود و مدتی برای نقد شدن آن زمان لازم دارد.
  • نقد شوندگی املاک و مستغلات، برای فروش املاک و مستغلات باید زمان زیاد در نظر بگیرید گاهی ممکن است از چند ماه تا سال طول بکشد.

سرمایه‌گذاری با پول کم و سود زیاد:

اگر سرمایه کم دارید و به دنبال سود زیاد هستید باید ابتدا تمام جوانب کار را بسنجید.

به‌طور مثال اگر تصمیم به سرمایه‌گذاری در بازار بورس با پول کم را دارید باید دانش و مهارت کافی در این حوزه را به دست بیاورید، تا سرمایه‌گذاری پر سود باشید داشته باشید.

در سال 20 میلیون تومان در سال 1400 چه سرمایه‌گذاری سودآورتر است:

شاید قبلاً با ۲۰ میلیون تومان می‌توانستید یک ماشین یا چند کالای سرمایه‌ای بخرید، اما با وجود تورم امکان این کار وجود ندارد. یا ۲۰ میلیون تومان هم می‌توانید یک استارتاپ راه بیندازید. استارتاپ ها یا کسب و کارهای نوپا شیوه جدید سرمایه گذاری است که بر پایه تکنولوژی استوار است. این کسب و کارها آینده خوبی داشته و در دراز مدت پیشرفت خوبی دارند. روش جدید ارائه کالا و خدمات که مهمترین اصل استارتاپ ها است.

حسابداری شرکت ها

سرمایه‌گذاری با 50 میلیون تومان:

وقتی رقم سرمایه بیشتر باشد گزینه‌های بیشتری پیش رو دارد، با ۵۰ میلیون تومان شاید بتوانید یک مغازه در منطقه دور دست اجاره کنید، اما این کار نیازمند سرمایه جانبی برای پر کردن داخل مغازه است؛ بنابراین این کار را به شما توصیه نمی‌کنیم.

خرید و فروش طلای آب شده که کارمزد کمتری دارد نیز گزینه دیگر پیش رویتان است.

با 100 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کجا بهتر است:

با صد میلیون تومان می‌توانید یک کسب و کارگاه خانگی راه بیندازید و کارآفرین شوید. مثلاً تولیدی پوشاک خانگی، پرورش قارچ و غیره کارهایی است که با صد میلیون تومان در سال ۱۴۰۰ انجام پذیر است.

با سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال آشنا شوید:

یکی از شیوه های سرمایه‌گذاری که در سال‌های اخیر رواج زیادی داشته، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و غیره است که جزو ارزهای رایج بازار هستند.

بیت‌کوین نوعی ارز رمزگذاری شده است که نوعی شبکه پرداخت بدون واسطه است. با این ارز دیجیتال می‌توانید در بازارهای بین المللی تراکنش کنید، تراکنش بیت کویین امنیت بالایی دارد و مقرون به صرفه است.

معایب سرمایه‌گذاری در بیت کوین این است که هیچ نهاد یا ارگانی برای رسیدگی به آن وجود ندارد و افزایش و کاهش قیمت آن به صورت ناگهانی اتفاق می‌افتد.

راه اندازی کسب‌وکار دیجیتال:

کسب‌ و کارهای دیجیتال کسب‌ و کارهایی هستند که در شبکه‌های اجتماعی، وبسایت اینستاگرام و غیره هستند. برای موفق شدن در این کسب‌ و کارها نیاز به اطلاعات، خلاقیت و کمی ریسک دارید. راه اندازی کسب‌ و کار در شبکه‌های مجازی بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری با پول کم است.

مزیت سرمایه‌گذاری در بازارهای دیجیتال آن است که لوکیشن جغرافیایی در آن اهمیت چندانی ندارد و شما در هر زمان و مکانی که باشید می‌توانید برای فروش محصول یا خدمات خود اقدام کنید.

در سرمایه گذاری کسب‌وکارهای دیجیتال دسترسی به مشتریان راحت‌تر بوده و امکان ایجاد ارتباط مناسب و مؤثر با مشتریان وجود دارد.

معایب کسب‌وکارهای دیجیتالی امکان کلاهبرداری در آن زیاد است بازگشت سرمایه با توجه به هر کسب‌وکاری متفاوت است موفقیت کسب‌وکار وابسته به کانال‌های بازاریابی دیگر در فضای مجازی است.

سرمایه‌گذاری با پول کم

سرمایه‌گذاری با پول کم

سؤالات متداول سرمایه گذاری با سرمایه کم:

  1. سرمایه گذاری با پول کم در زمینه طلا چه معایبی دارد؟

    با سرمایه کم سود چشمگیری نصیب تان نمی شود و زمان انتظار زیادی برای افزایش سود باید در نظر بگیرید.

  2. بی دغدغه ترین سرمایه گذاری با پول کم چیست؟

    سرمایه گذاری در بانک بدون حاشیه و دغدغه و با کمترین سود است.

  3. سرمایه گذاری در کالاهای گران قیمت چه حاشیع سودی دارد؟

    بهتر است در این شیوه سرمایه گذاری از کالاهایی استفاده کنید که ارزش خرید و فروش مجدد را داشته باشند مثل عتیقه طلا و جواهر

  4. خانه ای که در آن زندگی می کنیم جزو سرمایه محسوب می شود؟

    خانه ای که در آن زندگی می کنید برای رفع نیاز اولیه شما است و کالای سرمایه ای محسوب نمی شود.

  5. سرمایه گذاری با پول کم و پس انداز در بانک برای چه کسانی خوب است؟

    این شیوه سرمایه گذاری برای کسانی که ریسک گریز هستند شیوه مناسبی است.

موسسه مشاوران شما را به خواندن مقاله بهترین سرمایه گذاری در زمان تورم دعوت می نماید.

جهت برخورداری از مشاور مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *