مقالات اقتصادی

آشنایی با سرمایه‌گذاری سریع المعامله

سرمایه‌گذاری سریع المعامله

سرمایه‌گذاری سریع المعامله نوعی سرمایه‌گذاری است که در زمان کوتاهی به بازدهی می‌رسد و سرمایه بیشتری نصیب شما می‌کند. بسیاری از آدم‌ها تصور می‌کنند داشتن پول بیشتر برای سرمایه‌گذاری ایده آل تر است، اما آنچه اهمیت دارد، چیدن استراتژی مناسب برای سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری سریع المعامله نوعی استراتژی زودبازده برای دارایی‌های افراد است. این نوشتار را با احترام تقدیم به کسانی می‌کنیم که می‌خواهند بدانند سرمایه‌گذاری سریع المعامله چیست؟ و چگونه سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید؟

سرمایه‌گذاری چیست:

سرمایه‌گذاری (investment) نوعی ارزش از دست رفته در زمان حال است که به امید به دست آوردن ارزش بیشتری در زمان آینده انجام می‌شود. به عبارت بهتر سرمایه‌گذار به جای آن که دارایی خود برای انجام امور دلخواه صرف کند، آن را در حوزه مشخصی برای رسیدن به ارزش بیشتر در زمان آینده نگهداری می‌کند. با انجام سرمایه‌گذاری هم اصل پول حفظ می‌شود هم پس از گذشت زمان به میزانی سود می‌رسند. سرمایه‌گذاری نوعی مدیریت کردن ثروت برای افزایش و توسعه آن در آینده است.

خدمات مالیاتی و حسابداری

سرمایه‌گذاری یا دلالی:

سرمایه‌گذاری فرآیند مشخصی دارد و کسانی که با استفاده از نوسانات بازار خودرو، دلار، ارز و غیره به دنبال کسب سود هستند، سرمایه‌گذار نبوده و در حال دلالی هستند. سرمایه‌گذاری همیشه خرید کالا یا جنس فیزیکی نیست که پس از مدتی با فروش آن به سود کلانی برسید، سرمایه‌گذاری نوعی فعالیت مفید اقتصادی است که دارنده ضمن حفظ ارزش دارایی خود در برابر تورم و افزایش قیمت‌ها منافع و سود بیشتری از دارایی را نصیب خود کند.

مزیت های سرمایه گذاری

3 مزیت سرمایه‌گذاری که باید بشناسید:

  1. با انجام سرمایه‌گذاری درست و عاقلانه است که توان انجام کارهای مالی خود را پیدا می‌کنید. در واقع با مدیریت درآمد مازاد خود می‌توانید سرمایه لازم برای رسیدن به اهدافتان را به دست بیاورید.
  2. پیدا کردن مسیر درست سرمایه‌گذاری است که نه تنها ارزش دارایی شما را در برابر تورم حفظ می‌کند بلکه آن را افزایش نیز می‌دهد.
  3. با سرمایه‌گذاری درست منابع مالی خود را مدیریت کرده و دوران بازنشستگی بی‌دغدغه‌ای داشته باشید.
انواع سرمایه‌گذاری

انواع سرمایه‌گذاری

آشنایی با انواع سرمایه‌گذاری:

سرمایه‌گذاری از نظر زمانی به دو شیوه کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود.

1- سرمایه‌گذاری کوتاه مدت نوعی سرمایه‌گذاری است که در زمان کوتاه قابل تبدیل شدن به پول نقد است.

2- سرمایه‌گذاری بلندمدت در بازه زمانی طولانی‌تر به بازدهی می‌رسد.

سرمایه‌گذاری بلند مدت چیست:

سرمایه‌گذاری بلند مدت، چشم‌اندازی طولانی داشته و عموماً در واحد تجاری از این شیوه سرمایه‌گذاری برای افزایش دارایی‌ها استفاده می‌شود. این نوع سرمایه‌گذاری با هدف حفظ تسهیل و گسترش فعالیت یا روابط تجاری انجام می‌شود و هدف اصلی آن تأمین درآمد و رشد سرمایه برای صاحبان آن است.

با 2 شیوه سرمایه‌گذاری کوتاه مدت آشنا شوید:

سرمایه‌گذاری سریع المعامله

سرمایه‌گذاری غیر سریع المعامله

خدمات مالیاتی

سرمایه‌گذاری غیر سریع المعامله چیست:

سایر سرمایه‌گذاری‌هایی که در ردیف سرمایه‌گذاری سریع المعامله قرار نگیرند، غیر سریع المعامله هستند. این سرمایه‌گذاری‌ها به دو دسته سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و بلندمدت تقسیم می‌شوند. هرگونه سرمایه‌گذاری که برعکس سرمایه‌گذاری سریع المعامله، در بازار فعالیت وسیعی ندارد غیر سریع المعامله است.

تفاوت این بازار با بازار سریع المعامله، میزان ریسک و سودآوری پایین‌تر آن است، سرمایه‌گذاری غیر سریع المعامله هر چند سود کمتری دارد ولی با اطمینان بیشتر و ریسک کمتری همراه است. این بازارها همیشه در دسترس نمی‌باشد، مانند سرمایه‌گذاری در اوراق قرضه، سرمایه‌گذاری سپرده‌های کوتاه مدت بانکی و غیره نمونه‌هایی از این نوع سرمایه‌گذاری هستند.

آشنایی با سرمایه‌گذاری سریع المعامله:

سرمایه‌گذاری سریع المعامله نوعی طبقه‌بندی سرمایه‌گذاری‌ها تحت عنوان دارایی جاری است. در پاسخ به آن‌ها که می‌خواهند بدانند سرمایه‌گذاری سریع المعامله چیست باید بگوییم، این نوع سرمایه‌گذاری باید دارای چند شرط اساسی باشد:

  1. وجود بازار فعال که در دسترس باشد.
  2. شرط دوم قیمت‌هایی که معلوم و مشخص باشد.
  3. خریدار و فروشنده در تمام زمان‌ها به تعداد زیاد و در هر زمانی وجود داشته باشد.
  4. همه خریداران و فروشندگان با حداقل امکانات به این بازار دسترسی داشته باشند و بتوانند فعالیت کنند.
سرمایه‌گذاری در بورس

سرمایه‌گذاری در بورس

بهترین شیوه سرمایه‌گذاری سریع المعامله:

شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس ایران بهترین و مطمئن‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری سریع المعامله هستند که مطابق موارد درج شده در بند ۱۵ نوعی سرمایه‌گذاری کوتاه مدت به شمار می‌روند.

چرا سرمایه‌گذاری در بورس:

سرمایه‌گذاری طرف بالا و نقدشوندگی سریع دارد برای همین از نظر بسیاری از افراد بهترین نوع سرمایه‌گذاری است اما برای ورود به حوزه نیازمند دانش و اطلاعات کافی هستید.

 4 مزیت سرمایه‌گذاری در بورس:

  1. در بورس امکان سرمایه‌گذاری با هر میزان دارای فراهم است.
  2. ارزش دارایی شما در مقابل تورم حفظ می‌شود.
  3. سرمایه‌گذاری در بورس نقدشوندگی بالای دارد.
  4. امکان سرمایه‌گذاری با روش‌های متنوع با درجه مختلف وجود دارد.

حسابداری اشخاص

انواع شیوه‌های سرمایه‌گذاری در بورس:

روش‌های متفاوتی برای سرمایه‌گذاری در بورس وجود دارد:

  1. سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، این شیوه سرمایه‌گذاری مناسب افرادی است که اطلاعات کافی در زمینه بورس ندارند و یا زمان کافی برای یادگیری را ندارند اما مایل به استفاده از سود این بازار هستند. یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، استفاده از صندوق سرمایه‌گذاری است.
  2. سرمایه‌گذاری مستقیم در بورس، برای سرمایه‌گذاری مستقیم در روز باید کد معاملاتی داشته باشید، در صورت داشتن کد معاملاتی می‌توانید به سه شیوه حضوری، معاملات برخط آنلاین و معاملات اینترنتی سرمایه‌گذاری مستقیم را انجام دهید.

چگونگی محاسبه ارزش و بهای سرمایه‌گذاری:

برای محاسبه ارزش سرمایه‌گذاری باید بهای خرید را با مخارج تحصیل آن جمع کرد و از مخارج تحصیل کارمزد کارگزار حق‌الزحمه عوارض و مالیات‌ها است دو روش برای محاسبه وجود دارد روش اول حداقل بهای تمام شده و خالص ارزش افزوده و روش دوم خالص ارزش افزوده

وقتی سرمایه‌گذاری سریع المعامله به روش خالص ارزش فروش ثبت شود همه تغییرات ارزش سرمایه‌گذاری حتی در صورتی که به فروش نرسیده باشد را باید در صورت سود و زیان نشان دهید.

بهای سرمایه‌گذاری

بهای سرمایه‌گذاری

سؤالات متداول

  1. سرمایه‌گذاری سریع المعامله در ردیف کدام سرمایه‌گذاری طبقه‌بندی می‌شود؟

    سرمایه‌گذاری سریع المعامله را می‌توان در شمار سرمایه‌گذاری جاری و بلند مدت به حساب آورد.

  2. بهای تمام شده سرمایه‌گذاری چگونه محاسبه می‌شود؟

    بهای تمام شده سرمایه‌گذاری مخارجی مانند تحصیل آن، کارمزد کارگزار، حق‌الزحمه، عوارض و مالیات را شامل می‌شود.

  3. سرمایه‌گذاری چیست؟

    سرمایه‌گذاری دارایی است که واحدهای تجاری برای افزایش منافع اقتصادی خود به شیوه توزیع منابع، افزایش ارزش و سایر مزایا انجام می‌شود.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *