مقالات مالیاتی

نحوه محاسبه مالیات در آمریکا

مالیات در آمریکا

پولی که مردم و موسسات برای مشارکت در هزینه های کشور پرداخت می کنند مالیات گفته می شود. در واقع مالیات از درآمدهای اصلی دولت در کشورهای مختلف می باشد. کشورهای مختلف هم این مالیات دریافتی را برای خدمات رسانی به مردم و و بالا بردن زیر ساخت های شهری و امکانات اجتماعی هزینه می کنند.

مالیات در آمریکا با عناوین مختلفی گرفته می شود و مقدار آن هم به شغل، میزان درآمد و قوانین ایالات مختلف بستگی دارد. زیرا آمریکا دارای یک سیستم یکپارچه مالیاتی نمی باشد و قوانین اخذ مالیات در ایالات مختلف متفاوت می باشد.

البته توجه داشته باشید که مردم در آمریکا به صورت روزانه مالیات پرداخت می کنند، زیرا برای خرید اجناس موجود مالیات پرداخت می کنند. این مبالغ دریافتی مالیات، بر روی اجناس محاسبه می شود و از مردم گرفته می شود.

مشاوره مالیات

عناوین مختلف مالیات در آمریکا:

مالیات در آمریکا با عناوین متفاوتی دریافت می شود و برخی از آن ها توسط مرم به صورت روزانه پرداخت می شود و برخی دیگر به صورت ماهیانه و یا سالانه برگزار می شود. به طور کلی مالیات با عناوین مختلفی که در ذیل بیان می کنیم، دریافت می شود:

مالیات بر درآمد:

این نوع از مالیات در اغلب کشورهای جهان دریافت می شود و افراد با توجه به میزان درآمد سالانه خود موظف به پرداخت مالیات می باشند. میزان این مالیات به میزان درآمد افراد بستگی دارد و در سطح دولت فدرال آمریکا به وسیله اداره داخلی مالیات مشخص می شود. ولی توجه داشته باشید که این میزان هم با توجه به ایالات مختلف متفاوت می باشد.

مالیات بر ارزش افزوده:

امروزه در بیشتر از 100 کشور دنیا مالیات بر ارزش افزوده دریافت می شود. این مالیات به نوعی مالیات بر مصرف محسوب می شود و بر اساس ارزش کالای مورد نظر بیان می شود. البته باید دقت داشته باشید که مالیات بر فروش در زمان خرید یک کالا دریافت می شود ولی مالیات بر ارزش افزوده در تمامی زنجیره تولید و عرضه محاسبه می شود و تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا این مالیات را پرداخت می کنند.

مالیات بر فروش:

مالیات بر فروش در اکثر کشورها برقرار می باشد و برای فروشندگان و خدمات در کشور می باشد. مالیات بر فروش را خریدارای پرداخت می کنند، زیرا فروشندگان هزینه مالیات کالا و یا خدمات مورد نظر را با قیمت اصلی کالا مورد نظر جمع می کنند و مبلغ را از خریدار دریافت می کنند.

در بین تمامی ایالت های آمریکا، ایالات آلاسکا، مونتانا، دلاور، نیوهمپشایر و اورگان مالیات بر فروش را در اختیار نهادهای محلی و شهرداری های منطقه ای قرار داده اند و این مبلغ برای امور شهرسازی و امکانات شهری مصرف می شود.

مالیات بر ارث:

در بسیاری از کشورهای جهان مالیات بر ارث دریافت می شود. این مالیات شامل کلیه موارد به ارث رسیده از متوفی می باشد. البته این مبلغ در هر ایالت متفاوت می باشد.

مالیات در آمریکا

مالیات در آمریکا

مالیات بر مصرف کالای لوکس:

کالاهای لوکس مشمول پرداخت نوعی مالیات غیر مستقیم می باشد. معمولا پرداخت این مالیات بر عهده فروشنده می باشد، ولی فروشنده این هزینه را روی قیمت کالای مورد نظر محاسبه می کند و آن را از خریدار دریافت می کند.

مالیات بر مصرف کالای مضر مانند:

تنباکو، نوشیدنی های الکلی و…  شرایط دریافت این نوع مالیات هم مانند مالیات کالای لوکس می باشد. نرخ این مالیات به میزان مصرف، میزان آلایندگی، میزان ضرر وارده بعد از مصرف و … بستگی دارد. این مالیات علاوه بر کسب درآمد برای دولت به عنوان یک سیاست برای محدود کردن مصرف آن ها می باشد.

مالیات بر سود سرمایه گذاری:

یکی از ارکان اصلی سیستم مالیات در آمریکا، مالیات سود به دست آمده از سرمایه گذاری می باشد. این مالیات نوعی مالیات بر درآمد می باشد و به صورت کلی روش های سرمایه گذاری، سود سهام و سرمایه های سپرده در بانک مشمول پرداخت مالیات می باشد.

نرخ آن هم به میزان درآمد از سرمایه گذاری، مدت زمان سرمایه گذاری و قوانین مالیاتی ایالات مورد نظر بستگی دارد، ولی معمولا دولت آمریکا، مالیات بر درامد سرمایه گذاری کوتاه مدت را با همان نرخ مالیات بر درآمد و سود ثانویه دراز مدت را با نرخ پایین تر اعمال می کند.

مالیات بر املاک و مستغلات:

یکی دیگر از روش های کسب درآمد برای دولت های محلی و ایالتی، مالیات بر املاک می باشد و در این روش دولت به وسیله ارزش یابی ارزش ملک، نرخ مالیات را محاسبه می کند و افراد هم موظف به پرداخت آن می باشند.

مالیات بر حقوق:

مالیات بر حقوق کارمندان وکارگران به وسیله دولت فدارل آمریکا مورد ارزیابی قرار می گیرد و کارفرمایان مقداری از حقوق و دستمزد نیروی کار خود را برای پرداخت این مالیات اختصاص می دهند.

معمولا این مالیات دریافتی برای معلولین، بازماندگان افراد فوت شده در حین کار، مزایای بیکاری و … مصرف می شود. دریافت به موقع این مالیات برای دولت امریکا بسیار مهم می باشد و در صورت دیرکرد مشمول 2% الی 10% جریمه نقدی می شود.

مالیات بر سفر:

شهروندان آمریکا به پرداخت مالیات سفر بسیار آشنایی دارند و با توجه به نوع اقامتگاه فرد و یا اتوموبیل کرایه شده از سوی افراد محاسبه می شود.

خدمات حسابداری

چکونگی پرداخت مالیات در آمریکا:

در آمریکا برای پرداخت مالیات دو روش وجود دارد. در روش اول فرد مالیات خودذ را به صورت ماهیانه پرداخت می کند و بیشتر کارمندان در این دسته قرار دارند و از حقوق ماهیانه آن ها کم می شود. دسته دوم افرادی هستن که دارای درآمد مستقل می باشند و با توجه به درآمد سالانه خود مالیات پرداخت می کنند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله تشکیل پرونده مالیاتی را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از مشاوره مالیاتی تلفنی می توانید با شماره 0912020822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 1.7 / 5. تعداد آرا: 3

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *