مقالات حسابداری و حسابرسی

نقش موثر حسابدار در توسعه پایدار

نقش موثر حسابدار در توسعه پایدار

توسعه پایدار به این معنی است که برای داشتن پایداری در هر چیزی مستلزم داشتن منابع و جایگزینی سریع و یک دست نیاز می باشد. به همین منظور حسابدران، نقش بسیار مهمی در حفظ توسعه پایدار بخش صنعتی دارا می باشند.

منشاء حسابداری توسعه پایدار مربوط به چهل سال قبل می باشد و حسابداری توسعه پایدار به عنوان حسابداری اجتماعی، حسابداری مسئولیت اجتماعی و زیست محیطی شرکت های بزرگ و گزارش مالی و غیر مالی عملکرد یک واحد اقتصادی به دیگر افراد این واحد مانند صاحبان سرمایه، سهامداران، اعتباردهندگان و مقامات دیگر می باشد. توجه داشته باشید که این گزارشات به دست آمده، تاثیر مستقیم بر جامعه، محیط زیست و عملکرد اقتصادی واحد اقتصادی دارد.

در بسیاری از کشورها گزارشاتی به عنوان گزارش مالی همراه با داشتن قابلیت مقایسه با سازمان های دیگر تهیه می شود و باعث ایجاد اشتراک بین محیط زیست، اقتصاد و جامعه به عنوان سه بخش تشکیل توسعه پایدار می شود.

مشاوره مالیاتی

حسابداری توسعه پایدار:

حسابداری توسعه پایدار در واقع نوعی حسابدرای مالی می باشد که از حسابداری مدیریتی برای تصمیمات داخلی و سیاست های جدید مورد استفاده قرار می گیرد و تاثیرات بسیار بالایی را برای آن واحد اقتصادی به همراه دارد.

اقدامات و تصمیمات حسابدرای توسعه پایدار ایجاد صرفه اقتصادی و توجه به مسائل زیست محیطی و اجتماعی می شود و نتیجه مثبتی برای جامعه، سازمان و سود همراه دارد. حسابدرای توسعه پایدار به عنوان یک ابزار برای رسیدن به شرایط پایدار و اصول شناخته شده تری برای سازمان و محیط اطراف آن می باشد.

برای مطالعه مقاله اصول حسابداری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

تاثیر حسابدرای توسعه پایدار

تاثیر حسابدرای توسعه پایدار

تاثیر حسابدرای توسعه پایدار:

پایه گذاری حسابداری توسعه پایدار بر اثر تحولات مفاهیم و ریشه حسابدرای در ابعاد مالی به وجود آمده است و باعث به وجود آمدن دو خط فکری مستقل شده است:

خط فکری اول:

در این خط فکری، مفاهیم حسابدرای بر روی یک سیستم کاملا جدید حسابدرای طراحی می شوند و برای گسترش روابط پایدار سازمان ها می باشد. در واقع این خط فکری باعث ایجاد نگرش فلسفی در مورد کارایی و نقش پاسخگویی سازمان ها و ارتباط آن ها با توسعه پایدار می باشد.

خط فکری دوم:

در این خط فکری به چشم انداز مدیریت در رابطه با شرایط و ابزار متنوع و تاثیر گذار برای پایداری سازمان توجه می شود. در واقع این خط فکری اجازه می دهد که ارزیابی کاملی از شرایط و عوامل دارای اهمیت و موثر داشته باشیم. از این عوامل می توان به مزایای اجتماعی، زیست محیطی و اقتصادی اشاره کرد.

حسابداری شرکتها

محبوبیت حسابداری توسعه پایدار:

حسابداری توسعه پایدار در دو دهه گذشته محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این حسابداری باعث ایجاد روش هایی جدید برای افشای اطلاعات مالی در مورد فعالیت های هسته ای، اجتماعی و … و تاثیرات آن بر روی محیط زیست شده است.

برای رسیدن به این نتایج باید سهامداران، تامین کنندگان و نهادهای دولتی درک بهتری برای مدیریت منابع خود برای رسیدن به اهداف سازمان و تحقق توسعه پایدار داشته باشند

برای مطالعه مقاله تعریف تئوری اثباتی حسابداری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

نقش حسابداری در توسعه پایدار اقتصادی

نقش حسابداری در توسعه پایدار اقتصادی

نقش حسابداری در توسعه پایدار اقتصادی:

برای داشتن برنامه های توسعه ملی، به پایداری نیاز داریم و توسعه پایدار هم فرایندی است که باعث بهره برداری از منابع برای سرمایه گذاری، توسعه تکنولوژی و تغییرات نهادی می شود و در نهایت باعث ارتقاء به نیازهای و خواست های انسانی می باشد.

برای داشتن توسعه پایدار در حسابداری به اندازه گیری و گزارش دهی با اطلاعات و کیفیت بالا نیاز است. ساز و کارهایی چون: نظام مالیاتی، رتبه بندی، مجوزهای قابلا معامله، شرایط ذینفعان و … زیر ساخت های حسابداری می باشند و باعث ایجاد پایداری می شوند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله حرفه حسابداری در ایران را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از مشاوره مالیات می توانید با شماره 0912020822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد آرا: 2

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *