مقالات اقتصادی

تامین سرمایه استارت آپ ها

تامین سرمایه استارت آپ ها

بر اساس نظر ویل شرودر ((Wil Schroeter)، مدیر عامل شرکت Startups:

«هیچ «طنزی» در تامین سرمایه وجود ندارد» اما لازم هم نیست که هراس انگیز باشد.

کسب و کار هایی که به تازگی می خواهند شروع به فعالیت نمایند، نیاز به تامین سرمایه دارند. برای تامین سرمایه استارت آپ ها روش ها و راهکار هایی وجود دارد که در ادامه به آن پرداخته می شود.

تامین سرمایه استارت آپ ها:

از جمله مسائلی که استارت آپ ها با آن رو به رو هستند، تامین سرمایه می باشد که می توان گفت یکی از بزرگ ترین مسائل در این خصوص می باشد.

استارت آپ ها از آنجایی که آینده روشنی ندارند و نمی توان موفقیت آن تضمین نمود، بنابراین جذب سرمایه گذار و سرمایه برای آن سخت و پر ریسک می باشد.

حسابداری شرکت ها

راه های تامین سرمایه استارت آپ ها:

برای تامین سرمایه استارت آپ ها، روش های گوناگونی وجود دارد که در ادامه مطلب به مهم ترین آنها اشاره می گردد.

تامین سرمایه سریالی:

از این گونه تامین سرمایه زمانی استفاده می گردد که یک استارت آپ در طی چند مرحله اقدام به جذب سرمایه می نماید.

در این نوع تامین سرمایه به مرور تامین سرمایه بیشتر می شود و باعث افزایش ارزش کسب و کار مورد نظر می گردد. این نوع تامین سرمایه به صورت زیر می باشد:

مرحله اول تامین سرمایه:

زمانی که استارت آپ آغاز می گردد که به آن معمولا گذر از مرحله بذرپاشی می گویند، نوعی جذب به دست می آورد که باعث آماده شدن تعدادی از بازدید کنندگان از آن کسب و کار می شود. در این مرحله می توان تامین سرمایه ای به میزان ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار در نظر گرفت.

این نوع تامین سرمایه معمولا به وسیله سرمایه گذاران ریسک پذیر انجام می گیرد که ممکن است سرمایه گذاران فرشته را نیز شامل شود.

مرحله دوم تامین سرمایه:

استارت آپی که به این مرحله می رسد، تامین سرمایه مرحله دوم را باید انجام دهد که در این قسمت، بازاری برای محصول خود یافته است و بایستی آن را توسعه دهد. این دور از تامین سرمایه معمولا مبلغی بین ۷ تا ۱۰ میلیون دلار می باشد که در این صورت شرکت ها و سازمان ها می توانند حدود ۳۰ تا ۶۰ میلیون دلار برای آن ارزش گذاری نمایند.

این نوع از تامین سرمایه از طرف شرکت ها و سرمایه گذاران ریسک پذیر انجام می شود که معمولا افرادی هستند که مرحله قبل را ساپورت کرده اند.

مرحله سوم تامین سرمایه:

زمانی که کسب و کار وارد مرحله سوم می شود یعنی این کسب و کار دارای عملکرد خوبی بوده است و آماده گسترش به سمت بازار های جدید می گردد. این مرحله می تواند آخرین مرحله تامین سرمایه برای شرکت باشد و یا این که باز هم تامین سرمایه ادامه داشته باشد.

مرحله سوم معمولا آخرین سری برای آماده سازی شرکت برای عرضه اولیه سهام (IPO) در بورس می باشد. این نوع تامین سرمایه معمولا ۲۶ میلیون دلار می باشد که ارزش گذاری آن بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار صورت می پذیرد.

مرحله چهارم تامین سرمایه:

این مرحله پیچیده تر از دوره های قبلی می باشد و از آنجایی که بسیاری از شرکت ها مرحله سوم آخرین مرحله تامین سرمایه آنها می باشد، اما ممکن است شرکتی بنا به دلایلی اقدام به تامین سرمایه نماید. در این مرحله، مبلغ ارزش گذاری و حتی مبلغ تامین سرمایه متغیر می باشد.

مرحله پنجم تامین سرمایه:

معمولا تعداد شرکت هایی که به این مرحله می رسند بسیار اندک می باشند و معمولا بنا به دلایل زیر اقدام به تامین سرمایه می کنند:

  • عدم توانایی در برآورده نمودن انتظارات
  • خصوصی ماندن در مدت زمان طولانی تر
  • نیاز به کمک بیشتر قبل از عمومی شدن

موسسه مشاوران مطالعه مقاله حسابداری استارت آپ ها را به شما عزیزان پیشنهاد می نماید.

تامین سرمایه جمعی

تامین سرمایه جمعی

تامین سرمایه جمعی:

این نوع از تامین سرمایه روشی می باشد که از طریق خانواده، دوستان، مشتریان و سرمایه گذار حقیقی، سرمایه تامین می گردد.

تامین سرمایه جمعی معمولا متضاد رویکرد جاری در تامین سرمایه کسب و کار ها می باشد که این نوع منابع برای تامین سرمایه شامل موارد زیر می شود:

تامین سرمایه از طریق وام:

وام برای تامین سرمایه به هر نوع تسهیلاتی گفته می شود که به کسب و کار های کوچک و نوپا کمک می کند. این نوع تامین سرمایه برای کسب و کار هایی مناسب است که تازه می خواهند شروع به کار کنند.

راه های تامین سرمایه از طریق وام:

  • وام های SBA: وامی است که به پشتوانه اداره کسب و کار های کوچک (SBA) اعطا می گردد.
  • کارت های اعتباری
  • وام های کوتاه مدت
  • دوستان و خانواده

خدمات حسابداری

سرمایه گذاری ریسک پذیر:

این نوع سرمایه گذاری به سرمایه گذاری گفته می شود که در استارت آپ ها و کسب و کار های کوچک صورت می گیرد و معمولا با ریسک بالایی رو به رو هستند اما از رشد و پتانسیل بالایی برخوردار می باشند.

سرمایه گذاران فرشته:

این نوع از سرمایه گذاران معمولا افراد ثروت مندی هستند مبلغ کمی از دارایی های خود را در استارت آپ های مختلفی سرمایه گذاری می کنند. این نوع سرمایه گذار معمولا بیشتر از کارآفرینان در دسترس می باشند و بخش مهمی از اکوسیستم تامین سرمایه را به خود اختصاص داده اند.

سرمایه گذار فرشته معمولا دارای یک تخصص خاص می باشند و از آن طریق ثروت خود را به دست آورده اند که می توانند از راه های زیر کمک زیادی به کار آفرین کمک نمایند. وقت خود را صرف سوالات نا آگاهانه نمی کنند. ارتباط خوبی با صنایع مختلف دارند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله ضرورت مشاور مالی در کسب و کار را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از مشاوره مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *