مقالات حسابداری و حسابرسی

چرا به نرم افزار های مالی نیاز داریم

نرم افزار های مالی

در دنیای امروز، نرم افزارهای حسابداری و مالی امور مدیران و مالکان شرکت ها را آسان تر کرده است. در زمان های گذشته مدیریت و سازمان دهی حساب های مالی به شکل دو طرفه ممکن نبود و هر یک از طرف های معامله قادر بودند که فقط فعالیت های مالی و تجاری خود را کنترل و سازمان دهی کنند.

در شرایطی که معامله بین چند شخص انجام می شد، مدیریت حساب های مالی را دشوارتر می کرد. اکنون در این مقاله می خواهیم دلایل استفاده از نرم افزارهای مالی را برای شما شرح دهیم. برای ثبت کردن دقیق قرارداد ها و معامله های صورت گرفته بین شرکت ها، به نرم افزار مالی احتیاج داریم.

نرم افزار های مالی:

نرم افزارهای مالی و حسابداری در سال های اخیر توسعه زیادی یافتند و توانمندی های لازم را به دست آوردند و اکنون ابزاری مؤثر و کارآمد برای کنترل حساب های مالی شرکت ها و ادارات به شمار می روند. نرم افزارهای مالی همه هزینه ها و درآمد های شرکت را به صورت دقیق مورد محاسبه قرار داده و ثبت می کنند. این نرم افزارها توانایی دریافت گزارشات به شکل روزانه، ماهانه و سالانه را دارا می باشند و این گزارشات را در هر زمانی به مدیران مالی شرکت ارائه می دهند.

گزارش نرم افزار حسابداری

گزارش نرم افزار حسابداری

مزیت های استفاده از نرم افزارهای مالی:

استفاده از نرم افزار های مالی دارایی مزایای زیادی می باشد که به برخی از آنها اشاره می کنیم.

کاهش اتلاف وقت و افزایش سرعت در محاسبه هزینه و درآمد:

نرم افزار مالی قادر می باشد که چندین ساعت از زمان ما را در قیاس با دستگاه های دستی مالی و یا حسابداری که از اکسل و صفحه های گسترده بهره می برد، اندوخته کند. این ویژگی به این دلیل می باشد که نرم افزار مالی ورودی ‌های اضافی و فاقد کارایی لازم را به حداقل رسانده و یا آن ها را محدود می کند.

به طور مثال درج اطلاعات مشتری مانند نشانی در زمان صادر کردن فاکتور یا صورت حساب را در نظر بگیرید. در دستگاه های دستی مقداری از زمان برای درج این اطلاعات تکراری در زمان صادر کردن فاکتور صرف می شود، در حالی که در نرم افزارهای مالی این مشخصات نیازی به وارد کردن در هر مرحله ندارد.

محاسبه و درج صحیح مشخصات در ارتباط با موجودی اجناس، کارکنان و مشتری:

در صورتی که شما یک شرکت داشته باشید که یک نفر مالک آن باشد، فاقد هرگونه کارمند، فاقد مشتری‌ های انبوه و بدون فرمی بلند از موجودی اجناس، امکان دارد که شما هیچ وقت به نرم افزار حسابداری احتیاج نداشته باشید.

در شرایطی که شما تنها یک شرکت کوچک با عده محدودی مالک داشته باشید که فرمی از مشتری ها یا کارکنان و اندازه موجودی اجناس را در اختیار دارید، با بهره گیری از نرم‌ افزار مالی می توانید اطلاعات و مشخصات مالی خود را به شکلی دقیق ثبت کنید.

فعالیت هایی مانند ثبت مشخصات مشتریان، معرفی افراد به عنوان کارمند شرکت و معرفی اجناس و ورود مشخصات آن ها مانند تعداد اجناس، اطلاعات فنی جنس و فرم های قیمت و… توسط نرم افزار مالی عملی می شود.

موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع خدمات حسابرسی می باشد.

ویژگی های نرم افزارهای مالی

ویژگی های نرم افزارهای مالی

ویژگی های نرم افزارهای مالی:

از جمله برخی از ویژگی های مهم نرم افزارها، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

استفاده آسان:

بیشتر نرم‌ افزارهای مالی به شکلی ساخته شده‌اند که به سادگی قابل استفاده باشند، به طوری که نرم افزارهای مالی ویژه برای دستگاه های مالی کوچک آن قدر ساده طراحی شده اند که یک شخص بدون هر گونه اطلاعات از چگونگی عملکرد نرم افزارهای مالی و حتی بدون دانش حسابداری می تواند از آن ها استفاده کند.

به حداقل رسیدن اشتباهات:

یک نکته اساسی که می‌ توان برای نرم افزارهای حسابداری به آن اشاره کرد این است که اشتباهات محاسبه ای با بهره گیری از این نرم افزارها به کمترین میزان خود می‌ رسند. یک نرم افزار مالی به شما این امکان را می دهد که به طور هم زمان، با ثبت مشخصات درصد های متنوعی از انواع تخفیف، هزینه ‌های مالیاتی را درج کرده و بدون هر گونه خطا های محاسبه ای مجموع مبلغ مورد محاسبه را به شما گزارش می‌ کند. در صورتی که اگر این محاسبات به شکل دستی اجرا شود، احتمال خطا در ثبت اطلاعات بالا می رود.

ارائه گزارش:

نکته مثبت دیگر برای نرم افزارهای مالی، گزارش‌ هایی می باشد که در بازه های زمانی مشخص می‌ توان از نرم افزار دریافت کرد. این گزارش ها به آسانی در سیستم ‌های حسابداری آماده می شود و این اجازه را به شما می‌ دهد که بر روی فعالیت مالی درج شده در نرم افزار آگاهی و کنترل منظم داشته باشید.

برای مثال شما قادر خواهید بود با بهره گیری از گزارش های نرم افزارهای مالی با مشتریانی که در پرداخت هایشان تاخیر دارند، تماس بگیرید. این گزارشات به سادگی زمان مورد مصرفی را به حداقل می رسانند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله حسابداری دائمی را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت بهره مندی از انواع خدمات مالی و حسابداری با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

2 دیدگاه در مورد “چرا به نرم افزار های مالی نیاز داریم

  1. جویا گفت:

    اموزش بیشتر

    1. هومن انگورانی گفت:

      سلام چشم حتما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *