مقالات حسابداری و حسابرسی, مقالات مالیاتی

مدیر ارشد مالی چیست

مدیر ارشد مالی چیست

امور مالی و مالیاتی از مهمترین موارد ضروری و قابل رسیدگی برای هر کسب و کاری می باشد و این امور به وسیله مدیر ارشد مالی انجام می شود و مورد بررسی قرار می گیرد. معمولا یک مدیر ارشد مالی باید فعالیت های خود را به صورتی تنطیم کند که بتواند، اهدافی مانند: کسب درآمد بیشتر، افزایش شهرت و محبوبت، به دست آوردن مشتریان بیشتر و داشتن مخاطبان وفادار را عملی کند و آن ها را حفظ کند.

با توجه به تمامی پیشرف های حاصل شده در گذشت زمان در خصوص اطلاعات، ابزارها، روش های انجام کار و … باز هم برای رسیدن به اهداف و آرمان های بسیار سخت و پیچیده به مدیر ارشد مالی نیاز می باشد و این شخص باید بتواند در یک سازمان و یا یک شرکت به عنوان یک فرد با نفوذ، کلیه امور مالی را تحت کنترل خود قرار دهد.

البته توجه داشته باشید که یک مدیر مالی ارشد علاوه بر کنترل، باید برای امور مالی، هزینه ها و رسیدگی به آن ها برنامه ریزی داشته باشد و اگر چنانچه در یک مجموعه هر مدیر قصد داشته باشد که در وضعیت پیشرفته و ارتقاء یافته قرار بگیرد باید به مقام و جایگاه مدیر مالی ارشد توجه داشته باشد.

خدمات حسابرسی

مهمترین وظایف مدیر ارشد مالی:

شخصی که در جایگاه مدیر رشد مالی قرار می گیرد باید دارای توانایی ذهنی بالا باشد و همچنین از تجربه بالایی بهره مند باشد و بتواند با یک برنامه ریزی استراتژیک مالی به امور مجموعه رسیدگی کند. این وظایف به شرح ذیل می باشد:

  • مسئول نظارت به بخش مالی و مالیاتی تمامی پروژه ها
  • داشتن تسلط کامل به قوانین مالیاتی، سیستم های اطلاعات مالی و حسابداری
  • با توجه به داده های موجود، باید جریان های نقدی را برای کنترل و مدیریت هزینه های جاری کسب و کار مورد نظر و کاهش هزینه های سربار اضافی مورد بررسی قرار دهد.
  • توسعه استراتزیک مالی
  • ارائه گزارشات و تحلیل های عاری از هر نوع اشتباه و نقص
  • رسیدگی به برخی از امور مربوط به استخدام و نظارت بر فعالیت های کاری دیگر پرسنل
وظایف مدیر ارشد مالی

وظایف مدیر ارشد مالی

اعتبار و اهمیت تحلیل های یک مدیر ارشد مالی:

یکی از بارزترین و بدیهی ترین توانایی های یک مدیر ارشد مالی، تحلیل و مدیریت در این سمت می باشد و علاوه بر آن نیز این فرد باید دارای قدرت بالایی در تحلیل و پیش بینی باشد و این توانایی را به وسیله امور اکتسابی و تجربی به دست آورده باشد.

جایگاه مدیر ارشد مالی:

شخصی که به عنوان مدیر ارشد در یک مجموعه شروع به کار می کند، باید بتواند بر اساس گزارشات گذشته و حال، شرایط را پیش بینی کند و روشی را در پیش رو قرار دهد که بتواند کارایی کل مجموعه را افزایش دهد و بالا ببرد.

مدیر مالی ارشد باید با داشتن یک استراتژیک، بتواند نقاط قوت یک مجموعه را تشخیص دهد و اهدافی را مورد توجه قرار دهد و برای دستیابی به این اهداف داری زمان بندی مشخصی باشد.

مشاوره مالیات

کسب و کار حرفه ای با مدیر ارشد مالی:

کلیه کسب و کارهایی که به موضوع حرفه ای گری فکر می کنند و هدف آن ها داشتن عنوان حرفه ای در مقابل مشتریان و مخاطبان می باشد، می بایست به این نکته توجه داشته باشند که این امر در صورتی تحقق پیدا می کند که با یک مدیر ارشد مالی همکاری داشته باشند.

مدیر ارشد مالی باید دانش، مهارت و توانایی مدیریت و رهبری را داشته باشد و بتواند زمینه های لازم برای رسدن به اهداف مورد نظر را فراهم کند.

همکاری با مدیر ارشد مالی

همکاری با مدیر ارشد مالی

ضرورت همکاری با مدیر ارشد مالی:

مدیران برای توقف افزایش بدهی و مدیرت هزینه ها می بایست با مدیر ارشد مالی همکاری های لازم را انجام دهند و مدیرت هزینه ها تاثیر بسیار بالایی در روند کلی مجموعه ایجاد می کند.

برای رسیدن به توسعه مالی و رشد یک کسب و کار ابتدا باید ریسک های آن را به کمترین حالت ممکن برسانید و سرمایه بیشتری را ذخیره کنید. به همین دلیل زمانی فعالیت های یک مدیر ارشد مالی، اثر بخش می شود و مفید و قابل اجرا می باشد که کلیه مدیران مربوط همکاری لازم را با این شخص در مجموعه داشته باشند.

تهیه اظهارنامه مالیاتی

کارهایی که یک مدیر مالی انجام می دهد:

  • گزارش دادن: مدیر مالی ارشد همه گزارشات مالی تاریخی شرکت را تهیه می کند و آن ها را به سهامداران، کارمندان، وام دهندگان، تحلیل گران، دولت ها و نهادهای مربوطه ارائه می دهد.
  • نقدینگی: مدیر مالی باید اطمینان داشته باشد که شرکت قادر به انجام تعهدات مالی خود و مدیریت جریان نقدینگی می باشد و این مسئولیت معمولا بر عهده گروه خزانه داری می باشد. این گروه وظیفه مدیریت حساب های پرداختنی، حساب های دریافتنی و موجودی کالا را دارند.
  • بازگشت سرمایه: از دیگر کارهای مدیر ارشد مالی، کمک به شرکت برای به دست آوردن بالاترین بازده دارایی و سرمایه با کمترین ریسک می باشد.

موسسه مشاوران شما را به خواندن مقاله حسابداری تولید چیست دعوت می نماید.

جهت برخورداری از مشاور مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 2

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *