مقالات مالیاتی

کمترین نرخ مالیات بر درآمد کشور ها

کمترین نرخ مالیات بردرآمد کشور ها

افراد سراسر دنیا به طور ذاتی با پرداخت مالیات از درآمد خود مشکل دارند و تمایلی به انجام این کار ندارند. برخی از کشور ها به افراد جامعه این امکان را داده اند که زندگی لوکس و بدون پرداخت مالیات بر درآمد داشته باشند.

در ادامه این مطلب، کشور هایی که کم ترین نرخ مالیات بر درآمد را دارند معرفی می کنیم. علت این امر، بالا بردن و بهبود سطح کیفیت زندگی افراد می باشد.

کمترین نرخ مالیات بر درآمد کشور ها:

همان طور که در بالا گفته شد، افراد زیادی هستند که تمایلی به پرداخت بخش اعظمی از درآمد خود را به عنوان مالیات ندارند. این موضوع باعث حذف یا کاهش مالیات بر درآمد دریافتی در برخی از کشور ها شده است.

اداره کشور هایی که مالیات بر درآمد صفر دارند:

بحث مورد نظر در این جا این است که کشور هایی که مالیات بر درآمد آنها صفر است، چگونه به حیات خود ادامه می دهند.

برای حل این موضوع، به سراغ منابع درآمد جایگزین می روند که میزان بالایی از درآمد کشور را به خود اختصاص داده اند. منابعی هم چون:

  • حوزه های گردشگری
  • تولید نفت
  • تولید مواد معدنی

مشاوره مالیاتی

نرخ مالیات بر درآمد آلاسکا:

دولت آلاسکا 90% درآمدش را از صنعت نفت و گاز کسب می کند و به این ترتیب دارای نرخ مالیات بر درآمد 0% است. کشور های نفت ­خیزی هم چون عمان و قطر نیز در همین رده قرار دارند. کشور هایی همچون باهاما یا مالدیو به دلیل درآمد کافی دولت از بخش صنعت گردشگری برای تامین بودجه دولت، از نیاز به مالیات بر درآمد ساکنان مبرا هستند.

نرخ مالیات بر درآمد آلاسکا

نرخ مالیات بر درآمد آلاسکا

نرخ مالیات بر درآمد امارات متحده عربی:

در امارات متحده عربی مالیات بر درآمد 0% است و قیمت یک قوطی کوکاکولا حدود 0.83 دلار آمریکا می باشد. بسیاری از کشور های نفت خیز خاورمیانه پرداخت مالیات را به شهروندانشان تحمیل نمی کنند.

از نظر زندگی عمومی، امارات متحده عربی یکی از فرهنگی ترین جوامع منطقه است. در نتیجه در این کشور گزینه های تفریح، سرگرمی و غذایی فراوانی وجود دارد که در اغلب آنها اکثریت جامعه خیلی راحت به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

البته افرادی که تصور می کنند می توانند امارات متحده عربی را به عنوان خانه ای بدون پرداخت مالیات انتخاب کنند، باید به برخی نکات مرتبط با سبک زندگی و قوانین سخت گیرانه ای که در موردشان وجود دارد و همچنین شرایط بد آب و هوایی این منطقه، توجه داشته باشند.

برخی از قوانین امارات متحده عربی:

  • امارات متحده عربی جامعه ای نسبتا اهل مدارا دارد که به زندگی خصوصی افراد احترام می گذارد تا زمانی که توجهات عمومی را به خود جلب نکرده یا موجبات مزاحمت برای سایرین ایجاد نشود.
  • کشور امارات کشوری عربی محسوب می شود و مسلمان است و به همین سبب قوانین اسلامی در این منطقه حاکم است. اما به خاطر جذب توریست و درآمد حاصل نسبت به بعضی قوانین سهل انگاری می شود. اما با این وجود کشوری کاملا مسلمان است و همچنین مردم محلی این کشور به قوانین اسلامی پایبند هستند.
  • اجاره بهای مسکن در گذشته در این کشور فوق العاده گران بود اما بعد از اینکه رکود اقتصادی جهانی سال 2008 پدید آمد این مقدار بسیار کمتر شد.
  • همچنین یک از سختی های زندگی در این کشور شرایط بد آب و هوایی می باشد، همان طور که می دانید امارات کشوری کویری و دارای آب و هوای بد می باشد به طوری که مسئولین این کشور در صدد هستند با ساخت کوه مصنوعی آب و هوای این کشور را بهبود بخشند.

موسسه مشاوران مطالعه مقاله بالاترین نرخ مالیات کشورها را به شما عزیزان پیشنهاد می کند.

نرخ مالیات بر درآمد امارات متحده عربی

نرخ مالیات بر درآمد امارات متحده عربی

نرخ مالیات بر درآمد صحرای غربی:

در صحرای غربی نرخ مالیات 0% می باشد و نرخ یک قوطی کوکاکولا که فروشش قانونی نیست که می توان آن را با قیمت 0.70 – 0.30 دلار آمریکا از مراکش قاچاق کرد. این کشور، کشوری عاری از مالیات، لزوما دارای هتل ها، نماد ها و سواحل لوکس، نیست.

صحرای غربی منطقه مورد مناقشه شمال غربی آفریقاست که درست در همسایگی مراکش و الجزایر قرار دارد. این منطقه بیش از چهل سال است که مورد جنگ و اشغال قرار گرفته است، به این معنی که جمعیت صحرای غربی برای در امان ماندن از بمباران ها اغلب در اردوگاه های پناهندگی زندگی می کنند.

این وضعیت وخیم زمانی بهتر درک می شود که بدانید مراکش دیوار ماسه ای بلند در فاصله بیش از 2700 کیلومتری بیابان، در بخش شمالی این منطقه را اشغال کرده و طولانی ترین میدان مین جهان را در آن ایجاد کرده است. این منطقه نمونه بسیار خوبی برای اثبات این مسئله است که کشور هایی با نرخ مالیات بر درآمد پائین لزوما کشور های مناسبی برای زندگی نیستند.

برخی از ویژگی های صحرای غربی:

  • وضعیت بدون اخذ مالیات بر درآمد در صحرای غربی ناشی از اختلافات ارضی حاکم بر این منطقه است.
  • این مرکز، نقاط گردشگری کافی نداشته و منابع طبیعی اندکی دارد.
  • این منطقه، یک منطقه جنگی نیست، بلکه سیستم قانونی ناپایداری دارد که متعاقبا منجر به سرمایه گذاری های ناپایدار می شود.
نرخ مالیات بر درآمد صحرای غربی

نرخ مالیات بر درآمد صحرای غربی

نرخ مالیات بر درآمد برمودا:

در برمودا، نرخ مالیات 0% و قیمت یک قوطی کوکاکولا حدودا 3.45 دلار آمریکا می باشد.

در برمودا، تیم اوراکل USA، ثروتمند ترین تیم قایق رانی جهانی با حمایت و سرمایه گذاری تاجر میلیاردر لری الیسون در برمودار فعالیت می کند، این خود می تواند نشان از ثروت بیکران این منطقه در حوزه کارائیب باشد.

زمانی که صحبت از مناطق امن مالیاتی می شود، برمودا جز گزینه های لوکس و بکر است. اما دارای نقطه ضعف نیز می باشد.

به دلیل انزوای نسبی این منطقه از سواحل شرقی ایالات متحده، هزینه های زندگی در آن نجومی است. اغلب کسانی که در منطقه برمودا ساکن هستند، تمایل به داشتن شیوه زندگی مجلل دارند و دارای مشاغل پر درآمدی هستند.

اما باز هم هزینه های زندگی حتی برای چنین افرادی بالا است. مخارج زندگی در برمودا تقریبا چهار برابر ایالات متحده و برابر انگلستان یا کانادا است.

انجام مشاوره مالیاتی

ویژگی های برمودا:

  • برمودا نسبت به سایر جزایر کارائیب بسیار توسعه یافته است.
  • از جمله امکانات این منطقه شامل دسترسی عالی به راه ها، سیستم های حمل و نقل عمومی و رستوران های بسیار سطح بالا است.
  • برخورداری از جامعه متنوع و جالب مهاجران.
  • نظر سنجی بین المللی بانک HSBC، برمودار را به عنوان دومین کشور دارای روابط دوستانه پس از کانادا رتبه بندی می کند.
  • خدمات غذاخواری و رستوران ها گران است.
  • مالیات بر درآمد اخذ نمی شود، اما مالیات غیر مستقیم وجود دارد.
  • شن های صورتی، ماسه های سفید، آب های کریستالی و سبک زندگی بروز، از جمله ویژگی های این جزیره انگلستان است.
  • بخش بزرگی مالی در این کشور برای حمایت از کارگران وجود دارد.
نرخ مالیات بر درآمد برمودا

نرخ مالیات بر درآمد برمودا

نرخ مالیات بر درآمد سومالی:

در سومالی، نرخ مالیات 0% و قیمت یک قوطی کوکاکولا تقریبا 0.61 دلار آمریکا می باشد. سومالی نمونه بارز یک منطقه امن مالیاتی است که البته اسطوره معمول زندگی به سبک شرافت مندانه در کنار سواحل را زیر سوال می برد.

این منطقه به لطف دهه ها جنگ داخلی، جنایت، قتل، آدم ربایی و نا آرامی های عمومی، یکی از کم درآمد ترین کشور های جهان به شمار می رود. دولت این کشور تاکنون نتوانسته این مشکلات را مهار کند و از به همین دلیل است که سیستمی هم برای اخذ مالیات بر درآمد وجود ندارد.

سومالی کشوری آشفته است که هیچ درآمدی ناشی از صنعت گردشگری یا سرمایه گذاری های خارجی ندارد.

ویژگی های کلی سومالی:

  • هرجیسا، پایتخت سومالی لند با جمعیت 760/000 نفر، یکی از امن ترین مکان های این کشور است.
  • مردم محلی برخورد بسیار و استقبال کننده از خارجی ها دارند اما همچنان واقعیت تهدیدات خشونت آمیز علیه بیگانگان مطرح است.
  • جاده ها توسعه نیافته اند و اغلب بدون علائم راهنمایی و رانندگی هستند.
  • مردان اجازه پوشیدن شلوارک یا لباس های آستین کوتاه ندارند. زنان نیز باید لباس های بلند یا دامن به تن داشته باشند.
  • جز بازار شهر و بازار شتر ها، جاذبه ­های گردشگری در هرجیسا بسیار معدود است.
نرخ مالیات بر درآمد سومالی

نرخ مالیات بر درآمد سومالی

نرخ مالیات بر درآمد باهاما:

در باهاما، مالیات بر درآمد 0% می باشد و همچنین، قیمت یک قوطی کوکاکولا تقریبا حدود 1.66 دلار آمریکا است. در باهاما، با وجود خوک های شناگر باهاما و مناظر چشم نواز این کشور، جای تعجب نیست که باهاما نیازی به اعمال مالیات بر درآمد برای افرادی که به دنبال بنای زندگی جدید در میان آب های فیروزه ای و ماسه های سفید این کشور هستند، ندارد.

باهاما کشوری واقع در سواحل میان میان میامی و کوبا، یکی از ثروتمند ترین کشور های قاره آمریکا پس از ایالات متحده و کانادا می باشد. این رتبه به لطف موقعیت اقتصادی مستحکم این کشور که به واسطه صنعت گردشگری و تامین مالی فرا ساحلی تقویت شده است، ایجاد شده است.

نکات مهم در مورد باهاما:

  • برای دریافت اقامت این کشور تنها کافی است، پول کافی داشته باشید.
  • اقامت موقت با هزینه 1000 دلار آمریکا از سوی اداره مهاجرت این کشور اعطا می شود که می تواند به صورت سالانه تمدید شود.
  • اگر قصد اقامت طولانی مدت یا اقامت دائم دارید، باید در بخش املاک سرمایه گذاری با مبلغ 250/000 دلار آمریکا انجام دهید.
نرخ مالیات بر درآمد باهاما

نرخ مالیات بر درآمد باهاما

نرخ مالیات بر درآمد موناکو:

در موناکو، نرخ مالیات بر درآمد 0% و همچنین قیمت یک قوطی کوکاکولا برابر 5.15 دلار آمریکا می باشد. در واقع می توان گفت که جایی فریبنده ­تر از موناکو از نظر نماد منطقه امن مالیاتی برای مهاجران ثروتمند جهان وجود ندارد.

این منطقه با داشتن تفرجگاه های جالب، یکی از زیبا ترین مارینا های اختصاصی است که اطرافش با صخره های طبیعی احاطه شده است و قصر ها و هتل های مجللی که در حاشیه این ابرشهر های ساحلی واقع شده اند.

ویژگی های موناکو:

  • موناکو یکی از اولین کشور هایی است که در سال 1869 مالیات بر درآمد را لغو کرد.
  • درجه قابلیت زندگی در این کشور به طور کلی بالاست اما برای حفظ سبک زندگی این کشور باید پول کافی داشته باشید.
  • موناکو همچنان یکی از ساده ترین کشور هایی است که بدون اخذ مالیات بر درآمد از شهروندانش اداره می شود.
  • بانک های موناکو برای ارائه مجوز تابعیت شرط افتتاح حساب و واریزی حداقل مبلغی بین 500/000 تا 1/000/000 یورو را مطرح می کنند.
  • خانه یکی از کم ترین میزان جرایم در جهان را دارد.
  • هیچ گونه محدودیت برای باز کردن حساب های بانکی یا خرید ملک در موناکو وجود ندارد.
  • در طول برگزاری مسابقه جایزه بزرگ موناکو، توریست ها باید انتظار پرداخت هزینه اجاره آپارتمان­ و هتل را تا شبی 10/000 دلار داشته باشند.

موسسه مشاوران مطالعه مقاله طرف سیاه تخصص حسابداری را به شما عزیزان پیشنهاد می کند.

نرخ مالیات بر درآمد موناکو

نرخ مالیات بر درآمد موناکو

نرخ مالیات بر درآمد آندورا:

در کشور آندورا، نرخ مالیات 10% و همچنین، قیمت یک قوطی کوکاکولا حدودا 2.03 دلار آمریکا است. در این کشور، مناطق امن مالیاتی زیادی وجود دارند که بهترین امکانات را برای زندگی در سواحل دریا ارائه می کنند، اما برای آن دسته از افرادی که به برف و سرما را به آفتاب ترجیح می دهند، آندورا کشوری کوچک واقع در کوه های پیرنه در مرز فرانسه و اسپانیا، گزینه مناسبی است.

اگر چه این کشور یک منطقه کاملا امن مالیاتی با نرخ مالیات 0% نیست، افرادی که بیش از 40/000 یورو در سال درآمد دارند باید 10% مالیات بپردازند. اما نرخ مالیات در این کشور بسیار پائین است. این بدان معنا است که زمان کمتری برای دور زدن ماموران مالیاتی و در مقابل زمان بیشتری برای تفریح در دامنه های برفی و اسکی وجود دارد.

اگر اسکی و برف چندان مورد علاقه تان نیست، محیط آرام و بی سروصدای این کشور و آسایش حاکم بر آن نیز یکی دیگر از مزایای زندگی در آندورا محسوب می شود. زبان رسمی آندورا کاتالونیا است اما مردم بومی معمولا به زبان اسپانیایی، پرتغالی، و فرانسه نیز صحبت می کنند.

ویژگی های آندورا:

  • آندورا یکی از امن ترین کشور های جهان با جمعیت 20 هزار نفری است.
  • لاولا، پایتخت این کشور، تنها یک بار در سال 2015، شاهد سرقت مسلحانه بود.
  • مالیات بر افرزش افزوده در این کشور مشمول اروپائیانی است که به طور منظم و برای خرید سیگار، مشروبات الکلی، لباس یا لوازم الکترونیکی اقدام به سفر های روزانه به این کشور می کنند.
  • کسب تابعیت آندورا به صرف زمان زیادی نیاز دارد، و به طور متوسط 10 سال طول می کشد.
نرخ مالیات بر درآمد آندورا

نرخ مالیات بر درآمد آندورا

نرخ مالیات بر درآمد بلیز:

در بلیز، نرخ مالیات 25% و قیمت یک قوطی کوکاکولا تقریبا 1.00 دلار آمریکا می باشد. در این منطقه، اگر هزینه های زندگی در برمودا یا باهاما خارج از توان شخص باشد، می تواند به بلیز به عنوان یک منطقه گرمسیری فکر کند.

بلیز، با هزینه های زندگی معادل دو سوم هزینه های مناطق دسته بندی شده در رده B، یکی از ارزان ترین استراحتگاه های حوزه کارائیب محسوب شده که به عنوان منطقه امن مالیاتی نیز مطرح است. نرخ اخذ مالیات بر درآمد برای صاحبان کسب و کار های جدید پائین است.

نرخ های مالیاتی بلیز:

  • نرخ 25 درصدی مالیات بر درآمد برای افراد و شرک ­هایی که درآمد اولیه 10000 دلار آمریکا دارند، محدود می شود.
  • همچنین مالیات بر سود سرمایه نیز اخذ نمی شود و مالیات بر املاک و مستغلات نرخی بین 1 تا 5/5 درصد دارد.
  • سود سهام یک شرت بازرگانی بین المللی فعال در بلیز، معاف از پرداخت مالیات است.
  • مالیات بر ارث نیز صفر درصد است.

مشاوره مالیات

ویژگی های بلیز:

  • کالا ها را می توان بدون پرداخت مالیات به بلیز وارد کرد، این کالا ها شامل هواپیما ها، قایق ها و اتومبیل ها نیز می شود.
  • برای این که مقیم بلیز محسوب شوید، این که تنها یک ماه در سال را آنجا بگذرانید، کافی است.
  • مسافت بلیز تا ایالات متحده با هواپیما تنها دو ساعت است.
  • دما در بالا ترین حد خود حدود 21 درجه سانتی گراد است.
  • بلیز تنها کشور آمریکای مرکزی است که زبان رسمی آن، انگلیسی است.
  • این کشور به دلیل فضای آرام و تابستان های دلپذیرش معروف است.
  • به لحاظ زیست محیطی دومین کشور دارای صخره های بزرگ در جهان است که در میان سایر جاذبه های طبیعی از این دست، محسور کننده است.
  • شهر بندری بلیز سیتی در این کشور، مکانی خطرناک محسوب می شود. بنا بر گزارش ها، فعالیت های کثیف، کلاه برداری، فعالیت مرتبط با مواد مخدر و جرم در این شهر رواج دارد.
نرخ مالیات بر درآمد بلیز

نرخ مالیات بر درآمد بلیز

نرخ مالیات بر درآمد برونئی:

در برونئی، نرخ مالیات 0% و همچنین، قیمت یک قوطی کوکاکولا حدود 0.81 دلار آمریکا است. نرخ مالیات بر درآمد 0% شاید روی کاغذ خوب به نظر بیاید، اما برونئی، دقیقا پر درآمد ترین کشور جهان نیست.

در زیر ثروت عظیم مسجد جامع حسنلی بولکیا با 29 گنبد طلایی و کاخ خشتی استانا نورالایمان پایتخت و خانه حاکم برونئی، ملتی زندگی می کنند که عدم پرداخت مالیات بر درآمد از سوی آنها به ثروت بیکران نفتی کشورشان بر می گردد.

غیر از این مسئله، این کشور، گزینه مناسبی برای بیگانگان نمی باشد و دولت کشور از این امر اسقبال نمی کند.

ویژگی های دولت برونئی:

  • صحبت­ منفی درباره سلطان یا شاهزاده غیر قانونی است.
  • اقامت در این کشور، بیش از مدت تعیین شده در ویزا، می تواند با مجازات های سختی همچون مجازات حبس کوتاه مدت، جریمه یا شلاق همراه باشد.
  • برگزاری جشن کریسمس وضعیت مبهمی دارد و مسیحیان می توانند به صورت خصوصی در کلیسا ها شرکت کنند، اما سلطان معتقد است برگزاری هر گونه جشن بزرگ دیگری ممکن است شکوه اسلام را در نظر ملت تضعیف کند.
نرخ مالیات بر درآمد برونئی

نرخ مالیات بر درآمد برونئی

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله تاثیر کرونا بر اقتصاد دنیا را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از کلیه خدمات مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد آرا: 3

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *