مقالات ثبت شرکتها

ثبت شرکت های مجازی

ثبت شرکت های مجازی

با توسعه یافتن تکنولوژی اطلاعات و کامپیوتر، نوع جدیدی از سازماندهی مطرح شد که سازمان مجازی نام داشت. در این سازمان ها محیطی الکترونیکی ایجاد می شود تا هر شخصی بتواند در هر کجای جهان به راحتی به وسیله کانال های ارتباطی مانند اینترنت کار خود را انجام دهد. در این سازمان ها تمامی فرایند کار بر پایه رایانه ها و سیستم های شبکه ای است.

تعریف و اهمیت ثبت شرکت مجازی:

امروزه شرکت های مجازی به دلیل جایگاه مهمی که در توسعه فعالیت‌ها دارند و استقبال زیادی که از آن ها می‌ شود، از اهمیت زیادی در زمینه بالا بردن سطح به کارگیری و بهره وری از نیروی انسانی برخوردارند. در واقع شرکت های مجازی مجموعه ای هستند از مشتریان، سازمان ها، تاسیس کنندگان و رقبا که به وسیله تکنولوژی با یکدیگر در ارتباط اند.

مراحل ثبت شرکت مجازی:

با ورود اینترنت به عرصه های کاری و سازمانی بسیاری از افراد تصمیم به تاسیس شرکت های مجازی گرفتند که مراحل ثبت آن به صورت زیر است:

اطلاعات متقاضی:

برای ثبت نام شرکت خود به سایت اینترنتی سازمان کل ثبت موسسات و شرکت ها مراجعه کنید و پس از انتخاب کردن «پذیرش تاسیس» لازم است فرم مربوطه را با دقت تمام تکمیل کنید در این مرحله باید اطلاعات خودتان را به طور کامل ثبت کنید تا بتوانید وارد مرحله بعدی شوید.

شیوه انتخاب نام شرکت:

در این گام ثبتی لازم است شما اسم هایی را که در نظر دارید یا از قبل انتخاب کرده اید را بدون نوشتن واژه شرکت در اول نامه درخواستی، وارد سامانه کنید. شما می توانید ۵ نام برای شرکت خود انتخاب نمایید و باید آن ها را با اولویت هایی که در نظر دارید در فرم ثبتی وارد نمایید تا در نهایت یکی از اسامی وارد شده انتخاب شود.

در آخر این مرحله یک کد پیگیری 19 رقمی دریافت می کنید که به وسیله آن می توانید وضعیت ثبت شرکت مورد نظر خود را در سیستم پیگیری نمایید.

مشخص کردن محدوده و مدت فعالیت شرکت:

در این مرحله لازم است موضوع اصلی عملکرد، فعالیت شرکت و هم چنین مدت این فعالیت‌ ها را با انتخاب یکی از گزینه های محدود و نامحدود تعیین کنید. بهتر است قبل از تکمیل این قسمت از فرم، با شرکای خود مشورت کنید تا در فعالیت های آینده با مشکل مواجه نشوید.

برای مشخص کردن موضوع فعالیت شرکت خود در سامانه، باید گزینه اضافه کردن موضوع را انتخاب کنید که با این کار پنجره ای برای شما باز می شود که لیستی است از موضوعات مختلف که شما می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید، چنان چه موضوع فعالیت مورد نظرتان داخل لیست فعالیت های سامانه نباشد، خودتان می توانید در بخش شرح فعالیت موضوع مورد نظرتان را توضیح دهید.

باید توجه داشته باشید که بعضی از فعالیت ها نیاز به گرفتن مجوز دارد، اگر فعالیت مورد نظر شما از این نوع فعالیت ها باشد، باید برای گرفتن مجوز از سازمان مربوطه اقدام نمایید.

ثبت آدرس شرکت:

این گام برای درج اطلاعات «مرکز اصلی» است و همان گونه که از اسمش مشخص است باید آدرس شرکت را در آن وارد کنید بنابراین پس از درج کد پستی با انتخاب گزینه اخذ آدرس کد پستی از اداره پست نشانی به صورت خودکار در سامانه وارد می شود چنان چه هنوز برای شرکت خود مکان مشخصی ندارید می توانید نشانه های محل سکونت یکی از شرکای خودتان را در سامانه وارد نمایید.

موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع خدمات ثبت تغییرات شرکت می باشد.

شرکت های مجازی

شرکت های مجازی

تعیین سرمایه اولیه:

تعیین سرمایه و دارایی شخص حقوقی مهم است و باید شرکت‌ها حداقل سرمایه خود را تعیین کنند به عنوان مثال حداقل سرمایه لازم برای تاسیس یک شرکت ۱۰۰ هزار تومان است

تعیین شرکای شرکت:

در این قسمت ازسامانه لیست را مشاهده خواهید کرد که لیست اشخاص نامیده می‌شود و باید در آن نام شرکا و شماره ملی آن ها را ثبت کنید اگر تعداد شرکای شرکت از ۱۵۰ نفر بیشتر باشد، لازم است لیست مربوطه را از سامانه دانلود کنید و پس از تکمیل، مدارک لازم را نیز به آن پیوست کرده و از طریق پست به واحد ثبتی مربوط به آن ارسال کنید. برای این که در سامانه وارد مرحله بعدی شوید لازم است حداقل نام یکی از شرکا را ثبت کنید.

تعیین مقام و سمت اشخاص:

در این بخش، تمامی اعضایی که قرار است در شرکت دارای جایگاه و سمتی باشند، باید مشخص شوند. این سمت ها به صورت حقوقی و حقیقی تعریف می شوند (مثل رئیس، مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره) و باید تاریخ دقیق آغاز فعالیت آن ها نیز در سامانه ثبت شود.

تعیین میزان سهام اشخاص:

در این قسمت باید میزان سهام هر یک از شرکا و سرمایه شان در شرکت تعیین شود.

تعیین اختیارات اشخاص:

در این بخش لازم است اطلاعات و مشخصات مربوط به نمایندگان شرکت و اختیارات مربوط به آن ها نیز ثبت شود.

ثبت شعبه برای این شرکت ها:

چنان چه تمایل دارید برای شرکت مورد نظر خود شعبه ایجاد کنید، باید اطلاعات و مدارک مربوطه را در این بخش از سامانه ثبت کنید. لازم به ذکر است که نباید از کلمه شعبه و اسم شرکت اصلی استفاده کنید، اگر تمایلی به ثبت شعبه نداشته باشید، از این مرحله رد شوید.

انتخاب روزنامه مالی/سالی:

در این بخش باید تاریخ دقیق سال مالی تان را وارد نمایید و پس از آن روزنامه شرکت یا مؤسسه خود را، از لیست موجود انتخاب کنید.

ثبت متن مربوط به صورت جلسه:

در فرم ثبتی این قسمت باید متقاضی، مطابق توضیحات سامانه صورتجلسه موسسان، افراد هیئت مدیره یا پایه ‌های اداره کننده شرکت را ، متناسب با شخصیت حقوقی به صورت کامل تایپ کند.

اظهارنامه:

در این بخش نیز باید مطابق توضیحات سایت، متن تقاضانامه یا اظهارنامه خود را ثبت نمایید.

تکمیل اساسنامه:

در این قسمت با انتخاب گزینه «دریافت متن اساسنامه» فرمی نمایان می‌شود که مطابق با اطلاعاتی که در قسمت های قبل ثبت کردید تکمیل شده است، چنان چه اشتباهی در قسمت های قبل انجام شده باشد، می ‌توانید به قسمت مربوطه مراجعه کنید و آن را اصلاح نمایید، هم چنین در پایان این بخش قوانینی ذکر می‌ شود که باید آن ها را با دقت مطالعه و تایید کنید.

برای مطالعه مقاله ثبت شرکت های سهامی خاص از این لینک استفاده نمایید.

شرایط لازم برای ثبت شرکت مجازی

شرایط لازم برای ثبت شرکت مجازی

شرایط لازم برای ثبت شرکت مجازی:

  • دفتر کار باید در مکان مشخصی باشد.
  • حتماً سند یا اجاره نامه داشته باشد.
  • لازم است محل مورد نظر اتاقی برای برگزاری قرارها و جلسات داشته باشد.
  • داری خط تلفن واینترنت باشد.
  • آدرس پستی ثابت برای ارسال مکاتبات اداری داشته باشد.
  • دارای فکس باشد.
  • دفتر کار مشترک در مکان های فعالیت حتماً باید دارای تابلو باشد.

 مزایای ثبت شرکت مجازی:

  • سرعت کار فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری بالا می رود.
  • برای افراد نوآور و خلاق شرایط مناسبی برای پیشرفت ایجاد می‌ کند.
  • از لحاظ جغرافیایی بسیار گسترده است.
  • در کشورهای دیگر نیز می توان فعالیت داشت.
  • محیط ICT به وجود می‌ آید.
  • هزینه ‌ها کاهش می یابد.
  • افرادی که در شرکت حضور دارند ثابت نیستند.
  • شرکت ها با یک دیگر برابرند.
  • ارتباط با مشتریان بسیار آسان و مناسب است.
  • محیط مربوطه از لحاظ تجهیزات مخابراتی و ارتباطی همیشه به روز است.

موانع و معایب ثبت شرکت های مجازی:

  • افراد می ترسند حدود کار و زندگی آن ها مشخص نباشد.
  • افراد زیادی انصراف می دهند.
  • برخی افراد به حضور فیزیکی و کار حضوری عادت دارند باید زمان زیادی صرف شود تا آموزش‌های لازم در این مورد به آن ها داده شود.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله شرکت سرمایه گذاری و هلدینگ را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انجام کلیه خدمات ثبت شرکت ها با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 2 / 5. تعداد آرا: 3

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *