مقالات حسابداری و حسابرسی

توضیح سامانه نقل و انتقال املاک

توضیح سامانه نقل و انتقال املاک

دو سال قبل، بنا بر گزارشی از اقتصاد نیوز گفته شد سامانه های مربوط به نقل و انتقالات املاک مخصوصا در کلان شهر ها به دفترخانه ها منتقل و به اصطلاح برون سپاری خواهند شد. به گفته محمد ابراهیم طریقت، نماینده مجری پروژه تحویل مالیاتی و معاون توسعه امور مالیاتی، استمرار پروژه جامع مالیاتی می بایست با قاطعیت پیگیری شود و سامانه مربوط به نقل و انتقال املاک به ویژه در شهرهای بزرگ و تهران باید به دفترخانه انتقال یابند.

پیش تر طریقت در خصوص اقدامات برنامه ریزی برای پروژه جامع مالیاتی گفت:

سامانه یکپارچه مالیاتی درهمه فرایندها، در سازمان کل امور مالیاتی واقع در جنوب تهران مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این سامانه از مدتی قبل در دستور کار سازمان های کل امور مالیات کشور قرار گرفته است. وی به پروژه های عملیاتی نیز اشاره نمود.

پروژه های عملیاتی در سامانه نقل و انتقال املاک:

همه اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقوقی و حقیقی در این سامانه مالیاتی بارگذاری خواهند شد و اوراق مربوط به برگ قطعی، برگ تشخیص و دعوت نامه های تحویل اسناد هستند، در این سامانه به روش الکترونیکی اعلام می شوند و هدف کلی، استفاده تمامی سازمان های امور مالیاتی در سطح کشور از این سامانه یکپارچه می باشد.

جهت استفاده از سامانه املاک می بایست دارای امضاء دیجیتال باشید و پس از فعال نمودن سیستم پیامکی خود از اخبار مرتبط به قراردادهای خود آگاه شوید. این سامانه به جهت شفاف سازی داده های مربوط به املاک کشور و سازماندهی به امور مسکن، به گونه ای یکپارچه با سایر سیستم های این حوزه آماده استفاده شده است.

نکاتی در جهت نحوه بهره برداری از سامانه نقل و انتقال املاک:

صحیح نبودن نام کاربری و رمز عبور از جمله احتمال هایی است که ممکن است در این سامانه رخ دهد و اگر این مشکل برای شخصی اتفاق بیفتد، لازم است با رئیس اجرایی اتحادیه تماس گرفته و نام کاربری و رمز عبور درست را اخذ نماید. زمانی که در این سامانه اقدام به ثبت قرارداد کرده اید پس از ثبت کد پستی، نمی توانید آدرس را ذخیره نمایید این موضوع به این علت است که پس از ثبت کد پستی فرایندهای مربوط به استعلام پست از طریق اینترنت انجام می شود و آدرس مکان مدنظر ردیابی می شود اما برخی اوقات به دلیل سرعت پایین اینترنت یا ترافیک خطوط، فرایند استعلام گیری به کندی انجام می گیرد و آدرس دریافت نمی شود، به جهت همین باید از اینترنتی استفاده کنید که سرعت مناسبی داشته باشد. بعضی از افراد با خطاهایی مثل “ممنوعیت دسترسی به یک قسمت” یا “عرض پوزش” برخورد می کنند و آن گاه می بایست از سایت خارج و دوباره وارد سایت شوند.

موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع خدمات مالی می باشد.

بهره برداری از سامانه نقل و انتقال املاک

بهره برداری از سامانه نقل و انتقال املاک

برخی خطاهای سامانه نقل و انتقال املاک:

اگر معامله شخصی نصف و نیمه ثبت شده باشد می تواند از طریق منوی مربوط به “مدیریت قراردادها” و زیر مجموعه ی آن به نام “قراردادهای ثبت گردیده جدید” معامله خود را به صورت دقیق کامل کند اما اگر با طی کردن این فرایند مشکلات پیش آمده حل نشود لازم است با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کند.

برخی کاربران ممکن است با خطای 411 که مضمون آن “انجام پروسه امضاء دیجیتال ممکن نمی باشد” مواجه شوند که به جهت بر طرف شدن این مشکل لازم است نرم افزار امضاء دیجیتال را که نصب نمایند.

اگر امضاء دیجیتال در سامانه املاک صحیح نباشد لازم است به انجام اقداماتی که در راهنمای ورود امضاء دیجیتال وجود دارد عمل کنید و اگر مشکل برطرف نشد با پشتیبانی سایت ارتباط برقرار کنید. اگر زمانی پیامی دریافت کردید مبنی بر بلاک شدن امضاء دیجیتال، به قسمت راهنمای برطرف کردن اشکالات شناسه امضاء دیجیتال بروید و فرایندی که ذکر شده است را طی کنید. عکس هایی که برای این سامانه ارسال می گردد باید حجم پایین تر از 64 کیلوبات داشته باشند.

این سامانه به جهت آسان تر شدن امور معاملاتی و ثبت ملک طراحی شده است و همه اپراتورهای ثبت یا مشاوران وظیفه دارند تاریخ مراجعه هر دو طرف قرارداد را به آن ها خبر دهند. اگر طرفین معامله بخواهند کد رهگیری و همه ی مشخصات و رخدادهای مرتبط به معامله در سریع ترین زمان ممکن برایشان ارسال شود باید قبل از ثبت قرارداد در سامانه، اقدام به ارسال عدد 1 به شماره 110203000 نمایند.

زمان ثبت قرارداد، اپراتورها موظف اند شماره تماس فرد را به صورت صحیح ذخیره نمایند و اگر شماره ای دیگر به اشتباه ثبت شود، تخلف آشکار یا پیگرد صنفی برشمرده نخواهد شد.

گرفتن کد رهگیری در سامانه نقل و انتقال املاک:

سامانه املاک این امکان را به تمامی افراد در هر نقطه از کشور می دهد تا کد رهگیری خود را با ارسال یک پیامک دریافت نمایند و با دریافت استعلام، از همه اطلاعات مرتبط با معامله خود آگاهی کسب کنند.

نحوه ی انجام این فرایند این گونه است که باید شماره ملی یکی از طرفین معامله را به همراه کد رهگیری مربوط به قرارداد موردنظر به صورت:

کد ملی طرف معامله # کد رهگیری، به شماره 110203001 بفرستید. توجه داشته باشید اول کد ملی را وارد نمایید و بعد از آن کد رهگیری.

هزینه های مربوط به پیامک سامانه:

شیوه برقراری ارتباط به واسطه پیامک کاملا رایگان است. به این شکل که فرستادن پیامک از طرف شخص برای او هزینه ای نخواهد داشت و تنها زمانی که سامانه پاسخ دهد و پیامکی از طرف سامانه دریافت شود، از حساب شخص مبلغ 200 تومان به عنوان بهای خدمت کم خواهد شد.

هر شخص پس از ثبت نام در سامانه و ارسال عدد 1 به شماره 110203000، می تواند برای انصراف دادن از عضویت در سامانه عدد 2 را به همین شماره (110203000) بفرستد.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله راس گیری چک را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انجام کلیه خدمات حسابداری می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *