مقالات مالیاتی

سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی

سامانه هوشمند پایش در نظام مالیاتی

سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی وظیفه تجزیه و تحلیل اسناد مالی را بر عهده دارد. که یکی از این اسناد اظهارنامه مالیاتی می باشد که سالانه برای پرداخت مالیات ارائه می گردد. در این مقاله در تلاش هستیم تا شما را به طور با این سامانه و ویژگی های آن آشنا سازیم پس اگر به این مطلب علاقه مند هستید در ادامه با ما همراه باشید.

انجام مشاوره مالیاتی

خصوصیات سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی چیست:

این سامانه دارای ویژگی هایی است که حسابداران محترم لازم است نسبت به آن آگاهی داشته باشند. از جمله این ویژگی های می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  1. سریع ترین زمان: تیم بررسی در کم ترین زمان ممکن گزارش را به برای شما می فرستند. همان طور که می دانید ار انجام امور مربوط به مالیات زمان فاکتور بسیار مهمی می باشد.
  2. بررسی حرفه ای: از دیگر ویژگی های منحصر به فرد سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی این است که تمامی بررسی های لازم توسط یک تیم حرفه ای صورت می گیرد و در نهایت نظرات نهایی گزارش داده می شوند.
  3. از دیگر محاسن این سامانه به روز بودن آن می باشد که از الزامات جدانشدنی این سامانه به حساب آورده می شود و توسط تیم حرفه ای بررسی می گردد.
  4. امنیت سامانه: در این سامانه از فناوری مطمئنی استفاده می شود که به آنssl گفته می شود و ارتباط ایمنی میان سرویس گیرنده و سرویس دهنده برقرار می کند.

قابلیت هایی از سامانه سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی:

بررسی جداول اظهارنامه ها، همان طور که مستحضر هستید جدول هایی که ر اظهارنامه های مالیاتی وجود دارند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. این سامانه تمامی این جداول را ریز به ریز بررسی نموده و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، گزارش داده می شود.

بررسی کردن حساب هایی که چالشی هستند، از دیگر خدمات و شاید بتوان گفت مزایای این سیستم بررسی حساب هایی است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشند. بررسی کردن معافیت قانونی و مشوق های قانونی و بررسی تسعیر ارز و صادارت از دیگر خدماتی هستند که این سیستم قادر است آن ها را به طور کامل بررسی کند.

برای مطالعه مقاله تعریف اظهار نامه مالیاتی از این لینک استفاده نمایید.

مراحل ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی

مراحل ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی

 مراحل انجام کار:

برای این کار و استفاده از این سامانه هوشمند لازم است مطابق سه مرحله زیر عمل کنید.

  1. در ابتدا اطلاعات پایه ای را تکمیل نموده و یا پیش نویسی از اظهارنامه را ارسال نمایید.
  2. در مرحله بعدی نوبت به تجزیه و تحلیل داده ها می رسد. که به شکل خودکار توسط سامانه هوشنمد انجام می گیرد و اگر از روش ارسال پیش نویس استفاده کرده باشید این کار توسط کارشناس انجام می گیرد.
  3. در مرحله سوم نوبت به گرفتن گزارش می رسد که مدت زمان آن با توجه به روشی که در مرحله اول به کار برده اید، متفاوت است و در فرمت pdf این گزارش در اختیار شما قرار می گیرد.

انواع خدمات سامانه:

خدمات سامانه هوشمند پایش اظهارنامه مالیاتی شامل دو روش سیستمی و کارشناسی می باشد که در ادامه در تلاش هستیم تا شما را با هر کدام از این خدمات آشنا سازیم. در روش سیتمی شما بعد از ورود به سامانه، اطلاعات پایه را با پاسخ دادن به سوالات سیستم وارد می کنید و سپس اطلاعات توسط سامانه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. برای این کار شما لازم است اطلاعات هویتی خود را به همراه داشته باشید و سپس با توجه به شغل شما و عرصه ای که در آن فعالیت می کنید این کار انجام می گیرد.

این در حالی است که در روش کارشناسی نخست پیش نویس اظهارنامه توسط شما ارسال گردیده و سپس کارشناس آن را مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار خواهد داد. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید. باید زودتر بجنبید و اقدام به تهیه پیش نویس اظهارنامه نمایید.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله راهنمای استفاده از سامانه سنیم را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مشاوره در زمینه خدمات مالیاتی می توانید با شماره 09221044976 تماس حاصل فرمایید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *