مقالات مالیاتی

ماده ۱۳۴ قانون مالیات های مستقیم

ماده ۱۳۴ قانون مالیات های مستقیم

انجمن وزیران در نشست ۱۸ آبان ۱۳۹۳ با اعلام شماره ۳۹۴۰۶ در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ از طرف وزیر امور دارایی و اقتصادی و با اتکا به اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران رأی موافق دادند که اساسنامه اجرایی ماده ۱۳۴ اصلاحی قانون مالیات های مستقیم در خصوص تصویب نامه با شماره ۳۳۲۱۹.ت۲۷۲۶۰ه در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۱ به صورت زیر تصحیح شود:

ماده یک:

الف – طبق ماده یک در جمله « مهد کودک ها در مناطق کمتر توسعه یافته » پیش از جمله، « مدرسه های ابتدایی » و حرف « و » پس از عبارت « فنی و حرفه ای » اضافه می شود. علاوه بر این عبارت « غیر انتفاعی – غیر دولتی » به جای واژه « غیر انتفاعی » و دو تبصره تحت عنوان تبصره های ۳ و ۴ به صورت ذیل به ماده اشاره شده اضافه می شود:

  • تبصره ۳ – مدرسه ها: بخش های آموزشی و تربیتی واجد مجوز از اداره های عالی مربوطه که تحصیلات رسمی از قبیل پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه، فنی و حرفه ای، پیش دانشگاهی و مدرسه های از راه دور هستند که طبق دوره ها و مقاطع آموزشی خدمات تحصیلی ارائه می کنند.
  • تبصره ۴ – سازمان های آموزشی عالی غیر انتفاعی – غیر دولتی، سازمان هایی هستند که مطابق جواز وزارت خانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اساسنامه بنیان گذاری سازمان های آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی احداث شده و با برگزار کردن دوره های آموزشی، کارنامه های مورد تصدیق وزارت خانه های ذکر شده را در مراحل تحصیلی مختلف ارائه کند.

موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع امور مالیاتی می باشد.

سازمان های حمایت از معلولین

سازمان های حمایت از معلولین

ماده دو:

ب – نوشته ذیل تحت عنوان تبصره به ماده ۲ اضافه می شود:

تبصره: درآمد سازمان های مراقبت از هر نوع معلول ذهنی و حرکتی به ویژه افرادی که با اثر پسمان های روحی یا جسمی و یا هر دو به صورت دائمی گرفتار اختلال در سلامت و توانایی شده اند، از دادن مالیات عفو می شوند. برای مثال سالمندان مریض و دارای ناتوانی جسمی که از طریق کمیته پزشکی سازمان بهزیستی معلول تشخیص داده می شوند. هم چنین کسانی که به طور روزانه یا شبانه روزی از این افراد مراقبت می کنند یا سازمان هایی که با عرضه خدمات مانند خدمات آموزشی یا پزشکی و توان بخشی در درون سازمان یا فرستادن افراد دارای مهارت به مکان زندگی معلولین ناتوان، به این عزیزان کمک می کنند از دادن عوارض معاف می شوند.

ماده سه:

پ – در ماده ۳، گزاره « وزارت ورزش و جوانان » جانشین عبارت « اداره تربیت بدنی » شد و دو تبصره تحت عنوان تبصره های ۱ و ۲ به صورت ذیل به ماده ذکر شده اضافه و تبصره پیشین لغو گردید.

  • تبصره ۱ – درآمد سازمان ها و باشگاه های ورزشی دارای جواز از وزارت خانه های مربوطه، انتقال یا عوض کردن بازیکنان، فروختن وسایل حاوی نشان یا مشخصه های باشگاه یا مؤسسه ورزشی و اخذ هر نوع کمک آن ها از سازمان ها یا ادارات دولتی برای ارائه خدمات ورزشی، درآمد متاثر از فعالیت های ورزشی تفسیر می شود. دیگر فعالیت های باشگاه یا مؤسسه ذکر شده و هر نوع فعالیت ورزشی بدون مجوز، شامل عوارض خواهند بود.
  • تبصره ۲ – تمامی درآمدهای فدراسیون های جهانی و فدراسیون های ورزشی و انجمن ملی المپیک ناشی از برگزار کردن رقابت های ورزشی در کشور از معافیت درج شده در ماده ۳ برخوردار می باشند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله ماده ۱۴۷ مالیات را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مشاوره در زمینه خدمات حسابداری می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *