مقالات حسابداری و حسابرسی

کارت خدمات رفاهی کارگران چیست

کارت خدمات رفاهی کارگران

همه کارکنان و کارگران می توانند با مراجعه به خانه کارگر و پس از عضویت، کارت عضویت را دریافت کنند و با استفاده از این کارت می توانند از خدمات رفاهی درمانی، تفریحی، آموزشی و … بصورت رایگان یا با تخفیفات ویژه ای در کل کشور استفاده کنند، که این کارت فقط مختص خود کارگر نیست بلکه او با ثبت نام در خانه کارگر و دریافت کارت، خانواده آنها نیز که تحت پوشش کارگر هستند هم می توانند بیش از 200 برنامه مهارتی و آموزشی در رشته هایی مانند: زبان انگلیسی، حسابداری، قرآنی، کامپیوتر، هنری و …. در کل کشور و بصورت رایگان استفاده کنند.

همچنین با استفاده از این کارت می توان از خدمات دیگری مانند: حدود 940 عدد از استراحتگاه ها و مهمانسراهای موجود در کشور مانند یزد، گرگان، مشهد، چمخاله، قشم، اصفهان، شیراز و …. استفاده کرد. در ضمن در حدود 2000 عدد از مراکز رفاهی، علمی، آموزشی، استخرها، درمانگاه ها، سینماها و ….آماده خدمت به کارگرانی که این کارت را دارند می باشند و تخفیفات ویژه ای برای آنها در نظر گرفته اند که باید به سایت workerhouse.ir مراجعه کنند و از این تخفیفات بهره ببرند.

شرایط دریافت کارت

بن کارت رفاه جایگزینی برای بن کاغذی شده و این کارت الکترونیکی برای خرید کالا و اجناس از فروشگاه ها استفاده می شود. برای دریافت این کارت که پس از اینکه با بعضی از ارگان ها یا سازمانها قرارداد بسته شد، به تعداد پرسنل برای سازمان یا شرکت صادر و ارسال می شود و مبلغی که مد نظر صاحبکار است در این کارت ها واریز می شود و به عنوان بن کارت در اختیار کارکنان قرار می دهند تا آنها بتوانند با در دست داشتن این کارت به فروشگاه هایی که دارای دستگاه POS هستند مراجعه و تا سقف مبلغ موجود در کارت، خرید خود را انجام دهند. بن کارت به دستور شرکت به تعداد نامحدود و قابل شارژ شدن می باشد.

شرایط عضویت در خانه کارگر

شرایط عضویت در خانه کارگر

خدمات بن کارت

بن کارت ها شامل خدمات و مزایای مختلفی هستند که به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  • صادر شدن بن کارت به نام فرد مصرف کننده
  • در صورتی که کارت گم یا دزدیده شود، امکان گرفتن المثنی آن وجود دارد.
  • با استفاده از بن کارت از طریق تلفن بانک، دستگاه های خود پرداز و POS، امکان پرداخت قبوض آب،گاز، برق و… امکان پذیر می باشد.
  • با استفاده از این کارت نمی توان انتقال وجه انجام داد یا وجه نقد دریافت کرد.
  • از طریق خود پرداز یا دستگاه POS و تلفن بانک، می توان از میزان موجودی مبلغی که در کارت موجود است با اطلاع شد.
  • با مراجعه به خودپردازهای بانک رفاه، می توان رمز دوم و تارخ انقضای آن را دریافت کرد و با استفاده از آنها خریدهای اینترنتی انجام داد.
  • از طریق سامانه تلفن بانک کارت بانک رفاه می توان مفقودی و گم شدن کارت را اطلاع داد.
  • از طریق این کارت می توان حق بیمه سهم کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی را با استفاده از تلفن بانک، دستگاه POS و دستگاه های خودپرداز بانک رفاه، پرداخت نمود.

خدمات مالیاتی

شرایط عضویت در خانه کارگر

مدارکی که برای ثبت نام در خانه کارگر لازم است، کپی صفحه اول دفترچه بیمه تامین اجتماعی، کپی کارت ملی و یک عدد عکس پرسنلی و حق عضویت سه ساله.

که با مراجعه به خانه کارگرهای موجود در کشور، می توانید ثبت نام کرده و کارت عضویت دریافت کنید. البته بصورت غیرحضوری و از طریق لینک اینترنتی هم می توان ثبت نام کنید، و پس از آن که توسط کارشناسان مدارک شما بررسی و ارزیابی و تایید شد، کارت عضویت از طریق پست به محل سکونت شما ارسال می شود.

خدمات ارائه شده خانه کارگر

خدمات ارائه شده خانه کارگر

خدمات ارائه شده خانه کارگر

در خانه های کارگر که در تمامی روزهای سال فعال هستند، خدماتی به صورت کاملا رایگان یا با تخفیفات ویژه ای ارائه می شوند، که کارگران و خانواده های آنها می توانند با ثبت نام و گرفتن کارت عضویت از این خدمات استفاده کنند. در اینجا به تعدادی از خدمات آنها اشاره می کنیم:

  • ارائه خدمات رایگان آموزشی، درمانی، فرهنگی، تفریحی، اجتماعی برای شاغلین و خانواده های تحت پوشش آنان، که شامل کلاسهایی نظیر: علوم قرآنی، خطاطی، نقاشی، سفره آرایی، قلاب بافی، عروسک سازی، ساخت تابلوهای سه بعدی، خیاطی، آموزش های کامپیوتر و زبان و ….که مخصوص کارگران و همسر و فرزندان آنهاست.
  • دوره های آموزشی مجازی و حضوری رایگان، که با استفاده از سامانه سدا، می توان لیست دوره های آموزشی را در آنجا دید.
  • استراحتگاه ها و مهمانسراها، که شامل: مشهد، اصفهان، شیراز، قشم، چمخاله، گرگان، و…می باشد که کارگر می توانند با ورود به سامانه آنجا و رزرو کردن، از خدمات آنان استفاده کنند.
  • استفاده از بیمه تکمیلی درمان و همچنین بیمه خودرو با اقساط و تخفیفات ویژه.
  • با استفاده از سایت خانه کارگر، در قسمت شبکه تخفیف، می توان از میزان تخفیفات و طرف قراردادها اطلاع پیدا کنند و در صورت نیاز از آنها استفاده کنند.
  • دریافت سیمکارت رایگان برای کارگر و افراد تحت تکفل او.
  • استفاده از فیزیوتراپی رایگان برای کارگر و اشخاص تحت تکفل او. برای استفاده از فیزیوتراپی باید کارت خانه کارگر و نسخه پزشک را به همراه داشته باشید.

سخن پایانی

در پایان باید اشاره کرد که در خانه کارگر نزدیک به 2.5 میلیون نفر ثبت نام شده، که با خانواده های آنها حدود 10 میلیون نفر را در برمی گیرد. و کسانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند باید کپی کارت ملی، کپی صفحه اول دفترچه بیمه تامین اجتماعی به همراه یک قطعه عکس و پرداخت حق عضویت 3 ساله، را به خانه کارگر، ارائه دهند و ثبت نام خود را انجام دهند و کارت عضویت خود را دریافت کنند تا از مزایای این کارت ها بتوانند استفاده کنند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله محاسبه حق ماموریت کارگران را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مشاوره در زمینه بیمه تامین اجتماعی می توانید با شماره 09221044976 تماس حاصل فرمایید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 3.3 / 5. تعداد آرا: 26

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *