مقالات ثبت شرکتها

استخدام افراد برای شرکت

استخدام افراد برای شرکت

هر سازمانی برای رشد و توسعه خود، نیاز دارد که از نیروی متخصص و حرفه ای استفاده نماید که این کار از طریق استخدام صورت می گیرد و تقریبا انجام آن برای تمامی سازمان ها جز سخت ترین کارها محسوب می شود.

استخدام افراد مناسب برای سازمان ها و نهادهای مختلف می تواند باعث بهبود روند سازمان گردد که برای این موضوع، نکات مهمی مطرح شده است که در ادامه مورد بحث قرار گرفته اند.

استخدام فرد مناسب:

هر سازمان و یا شرکتی، برای جذب نیروی انسانی و کارمندان مورد نیاز، بایستی برخی موارد را در نظر داشته باشد تا بتواند از بین افراد واجد شرایط، بهترین و ماهرترین اشخاص را استخدام نماید. در ادامه مطلب به برخی از راهکارهای موفقیت آمیز در این زمینه اشاره شده است.

آگهی استخدام مناسب:

اولین کاری که باید توسط سازمان مورد نظر به درستی صورت گیرد، این است که نحوه آگهی به صورتی باشد که بتواند افراد خلاق را ترغیب به ارسال رزومه نماید. برای طراحی یک آگهی استخدام خوب، در نظر گرفتن نکات زیر دارای اهمیت می باشند:

  • بیان مزایای ارسال رزومه برای شرکت
  • ایجاد تمرکز و هدف روی آموزش، رشد و ارتقای پرسنل
  • نمایش شخصیت شرکت
  • اشاره به خلاقیت به صورت مختصر

استفاده از رسانه‌ های جمعی:

استفاده از رسانه های اجتماعی برای استخدام یکی از اقداماتی است که سازمان ها از آن استفاده می کنند. این روند باعث به کارگیری سریع و راحت اشخاص می گردد همچنین به نسبت بازدهی که دارد، هزینه کمتری خواهد داشت. همچنین وجود افراد خلاق در رسانه های اجتماعی باعث می شود که به راحتی بتوان آنها را یافت.

ثبت شرکتها

استفاده از پرسنل فعلی، برای یافتن افراد جدید:

می توان گفت که بسیاری از سازمان ها و کسب و کارها، به این موضوع توجه نمی کنند که می توانند برای استخدام افراد جدید، از منابع و اشخاصی که در شرکت هستند، استفاده کنند. در واقع مدیران می توانند برای استخدام افراد خلاق و جذب نیروی کار مفید، از افراد خلاق درون سازمان خود بهره مند شوند.

به بیان دیگر می توان از کارمندانی که خودشان این ویژگی ها را دارند، درخواست نمود که برای یافتن شخص مورد نظر، کمک کنند که این موضوع خود دارای سه مزیت مهم می باشد:

  • استخدام شخصی که با فرهنگ سازمان متناسب باشد.
  • انگیزه بخشی به پرسنل
  • غربال گری اولیه افراد مشمول استخدام، توسط پرسنل فعلی

رزومه‌ نامناسب ولی خلاقانه:

برای بهره مندی از این ویژگی لازم است که ابتدا رزومه های دریافتی به دقت و با نگاهی منتقدانه، مطالعه شوند و به دنبال ویژگی های منحصر به فرد بود. البته این نکته را باید مد نظر قرار داد که تحت تاثیر زیبایی رزومه قرار نگیرید و محتویات آن در اولویت باشد زیرا زیبایی رزومه دلیل بر خلاق بودن فرد نمی باشد.

مصاحبه‌ خلاقانه:

یک مصاحبه غیر خلاقانه، نمی تواند یک فرد خلاق را استخدام نماید در این مورد باید دقت داشت که افراد خلاق، تمایلی به نشستن طولانی و پاسخگویی به سوالات روتین را ندارند. همچنین افراد خلاق شغلی را انتخاب می کنند که به آن علاقه داشته باشند و حقوق و دستمزد نمی تواند باعث انتخاب شغل برای آنان شود.

همچنین برای تاثیرگذاری روی افراد خلاق بایستی مصاحبه به نحوی صورت گیرد که برای شخص کسل کننده نباشد و شبیه به یک مکالمه عادی صورت گیرد نه یک بازجویی.

پرسیدن سوالات مناسب:

قبل از مصاحبه، بایستی یک برنامه طراحی نمود و سوالات خوبی را انتخاب کرد این سوالات باید به گونه ای باشد که معمولی و روتین نباشند و باعث فکر کردن افراد شد. به عنوان مثال:

  • اگر می ‌توانستید یک شخصیت انیمیشنی شوید، کدام را انتخاب می ‌کردید؟
  • لطفا سه چیز در مورد خودتان بگویید که من از آن آگاه نیستم.
  • چه چیز هایی شما را بر می انگیزاند و باعث می‌ شود شور و شوق شما افزایش پیدا کند؟

افراد خلاق این مدل سوالات را دوست دارند و معمولا جواب‌ های جالبی به آن ‌ها می ‌دهند و می توان از این طریق ردپاهایی از علایق آنها را پیدا کرد.

پرسیدن سوالات دشوار: اگر میزان خلاقیت شخص مورد نظر مهم است، باید سوالات دشوار تری را پرسید شبیه:

  • طرح معما
  • سوالات عجیب و سخت

موسسه مشاوران مطالعه مقاله نحوه استخدام امور دارایی را به شما عزیزان پیشنهاد می نماید.

استفاده از پرسنل فعلی، برای یافتن افراد جدید

استفاده از پرسنل فعلی، برای یافتن افراد جدید

به چالش کشیدن افراد با انجام کارهای خلاقانه:

برای به چالش کشیدن افراد می توان در جلسه مصاحبه انجام کارهای خلاقانه ای را از آنها درخواست نمود. در این باره نمونه ای از کارهای خلاقانه که برای استخدام می توان از آنها استفاده نمود ذکر می گردد:

  • نوشتن یک داستان کوتاه قانع کننده
  • طراحی یک صفحه وب برای سایت شرکت از طراح وب
  • فروختن خودکار شخص مصاحبه شونده به شخص مصاحبه گیرنده، برای سنجش قدرت فروشندگی وی

در این صورت می توان گفت اشخاصی که از این کارها استقبال می ‌کنند و به خوبی، با خوشحالی و تفریحی آن را انجام می ‌دهند، دارای قدرت خلاقیت زیادی هستند و کسانی که از انجام این دسته کارها طفره می ‌روند یا دوست ندارند، فاقد خلاقیت کافی هستند.

در جستجوی میزان شور و شوق و انگیزه‌ افراد:

  • شور و شوق نسبت به کار های خلاقانه
  • شور و شوق نسبت به شغلشان
  • شور و شوق نسبت به سازمان شما

حسابداری شرکت ها

توجه به میزان غرور و خود برتر بینی:

برخی ها در مصاحبه استخدام، متوجه تفاوت بین اعتماد به نفس بیش از اندازه و متکبر بودن یا خلاق بودن شخص، نمی ‌شوند. افرادی که متکبرند و بیش از اندازه اعتماد به نفس دارند و خود را برتر از دیگران می ‌بینند، معمولا با صدای بسیار بلند و گستاخانه حرف می ‌زنند و کمی غیر عادی و عجیب و غریب رفتار می کنند در صورتی که اشخاصی که اعتماد به نفس واقعی دارند، این گونه رفتار نمی کنند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله اوراق مشارکت را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انجام کلیه خدمات مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *