مقالات اقتصادی

اقلام صادراتی ایران

اقلام صادراتی ایران

خیلی از محصولات تولید شده در ایران وجود دارند که دارای کیفیت بالا و پتانسیل صادراتی خوبی می باشند. از این رو مهم ترین چالشی که صادرات با آن رو به رو خواهد بود، شناسایی بازار های خارجی و استفاده از روش های درست صادراتی می باشد.

اقلام صادراتی ایران:

اقلام صادراتی بسیاری در ایران وجود دارند که به کشور های همسایه و سایر کشور ها صادر می شوند که بخش عمده آنها را مواد غذایی، کشاورزی، صنعتی و معدنی تشکیل داده اند.

این کالا ها توسط اداره گمرک از کشور خارج می شوند و از این طریق می توان به راحتی فهمید که چه کالا هایی از ایران به سایر کشور ها صادر می گردد.

گمرک های صادراتی ایران:

اقلام صادراتی ایران معمولا از گمرک های زیر به سایر کشور ها صادر می شوند:

  • بندر بوشهر
  • بندر شهید رجایی
  • بندر لنگه
  • منطقه ویژه اقتصادی پارس
  • اصفهان
  • مشهد
  • بندر امام خمینی
  • و…

مواد و محصولاتی که صادر می شوند عمدتا موارد زیر هستند:

  • مواد و محصولات غذایی از قبیل خرما، پسته، گوجه فرنگی، هندوانه، کلم، کاهو، خیار و خیارترش، کدو، زعفران و برخی محصولات دیگر
  • انواع شیشه، سیمان سفید، گچ، آهن و مواد معدنی دیگر
  • قیر نفت، سنگ گچ، سنگ های معدنی مانند سنگ مرمر و تراورتن، انواع رنگ ها و همچنین ورقه های فلزی
  • صنایع دستی، فرش، گیلم و انواع کف پوش
  • محصولات کشاورزی از قبیل یونجه، کاه، انواع علوفه و خوراک دامی در قالب ها و اشکال مختلف
  • گوسفند زنده و سایر حیوانات زنده به همراه انواع گوشت
  • بدنه کامیون و کامیونت، میله های گرم از آهن یا فولاد، کف پوش های غیر مخملی‌ باف، لوله و پروفیل
  • سایر محصولات مانند بیسکویت، انواع کنسرو، لوازم خانگی

مشاوره مالیات

صادرات چرم ایران:

صادرات چرم به صورت خام دارای عوارض زیادی می باشد که این موضوع باعث کاهش صادرات پوست و چرم شد. عموما کشور هایی وجود داشتند که چرم را به صورت خام (سالامبور) از ایران خریداری می کردند و خودشان از آن در تولید محصولات چرمی استفاده می کردند تا با این کار ارزش افزوده را کسر نمایند.

کشور های خریدار چرم ایران عبارتند از:

  • ایتالیا
  • چین
  • ترکیه
  • و..

اگر فعالین اقتصادی در ایران بتوانند محصولات چرمی را تولید نمایند، می توانند با فروش و صادر نمودن آنها به خارج از کشور و همچنین بازاریابی محصولات خود در نمایشگاه های بین المللی، سود خوبی نصیب خود و کشور کنند.

در سال های اخیر برند هایی در این زمینه ظهور نموده اند که رقابتی را در این بازار به وجود آورده اند و باعث رشد صنعت شده اند. از جمله این برند ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چرم مشهد
  • نوین چرم
  • چرم مغان
  • مارال چرم
  • چرم درسا

استان آذربایجان شرقی قطب اصلی صادرات چرم ایران می باشد که توانسته است حدود ۳۰ درصد از صادرات چرم کشور را به نام خود ثبت نماید و همچنین بزرگ ترین صادرکننده کفش چرم نیز می باشد.

نکته: صادرات و ارز آوری یک عدد کت چرم مساوی با حدود ۴ بشکه نفت خام می باشد.

کشور های وارد کننده کیف و کفش چرم ایرانی:

  • جمهوری آذربایجان
  • افغانستان
  • عراق
  • ارمنستان
  • ترکمنستان

انواع چرم:

چرم ها به ۲ گروه چرم سبک و سنگین تقسیم بندی می شوند که در واقع چرم بزی و گوسفندی را چرم سبک و چرم گاوی را چرم سنگین می نامند.

مراحل تولید چرم:

  1. پوست
  2. سالامبور
  3. وت بلو
  4. کراست
  5. کراست رنگی و چرم
  6. کفش و کیف و محصولات تمام شده چرمی

موسسه مشاوران مطالعه مقاله وظیفه مودی مالیات بر ارزش افزوده را به شما عزیزان پیشنهاد می کند.

صادرات چرم ایران

صادرات چرم ایران

صادرات زعفران:

یکی از کالا های مهم صادراتی ایران در بخش کشاورزی زعفران می باشد که صادرات آن به صورت فله ای می باشد. اگر بتوان این محصول را در بسته بندی های نوین و امروزی صادر نمود، علاوه بر ورود ارزش افزوده، می توان سودآوری زیادی را کسب نمود و همچنین فروش آن تا حدود زیادی برای ایران انحصاری می گردد.

کشور های وارد کننده زعفران از ایران:

ژاپن، اسپانیا، افغانستان، آلمان، آمریکا، استرالیا، امارات، ایتالیا، بلژیک، تایوان، سنگاپور، سوئد، سوئیس، فرانسه، کویت، هنگ کنگ، هند، لتونی، چین، کره، دانمارک، مالزی، مجارستان، نیوزیلند، اردن، بحرین، قطر، کانادا، موریس و یونان

صادرات زعفران

صادرات زعفران

صادرات عسل:

عسل طبیعی مورد دیگری از محصولاتی می باشد که صادر می گردد و کشور هایی همچون، چین، عراق، افغانستان، امارات، ترکیه، عمان، قزاقستان، کویت، لبنان، مالزی، آذربایجان، قطر، آلمان، بحرین از جمله خریداران عسل صادراتی ایران می باشند.

صادرات عسل

صادرات عسل

صادرات خرما:

سالانه مقدار زیادی از خرما های مضافتی و حتی خرما های خشک شده و انواع آنها به کشور های دیگر صادر می گردد که درآمد خوبی را برای ایران به ارمغان می آورد. کشور های خریدار خرمای صادراتی ایران شامل یوگسلاوی، پاکستان، ژاپن، گرجستان، آذربایجان، آلبانی، ارمنستان، استرالیا، افغانستان، امارات، انگلستان، اندونزی، آمریکا، ایتالیا، بلغارستان، بوسنی، تایلند، ترکیه، ترکمنستان، دانمارک، سوریه، سنگاپور، سوئد، صربستان، عراق، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، کانادا، لبنان، لهستان، لیتوانی، مالزی، نروژ، هلند، هند، چین، اتریش، اتیوپی، ارمنستان، کره، رومانی، قطر، هنگ کنگ و نیوزیلند می باشند.

صادرات خرما

صادرات خرما

صادرات شکلات:

شکلات های حاوی کاکائو زیادی از ایران به کشور های خریدار آن صادر می گردد که سود زیادی را برای ایران و صادرکنندگان به ارمغان می آورد. در این بین از کشور های وارد کننده شکلات ایران می توان به کشور هایی همچون، پاکستان، چین، آذربایجان، افغانستان، امارات، بحرین، ترکمنستان، سنگاپور، ساحل عاج، عراق، نروژ، یمن، پاکستان، اتریش، استرالیا، انگلستان، عمان، روسیه، قطر، کانادا، کویت، مالزی، سوئد، سومالی، کامبوج، کنیا، نیجریه، کره و مراکش اشاره نمود.

موسسه مشاوران مطالعه مقاله مالیات ارزش افزوده صادرات و واردات را به شما عزیزان پیشنهاد می کند.

صادرات شکلات

صادرات شکلات

صادرات انجیر:

در حال حرضر انجیر های تازه و یا خشک شده زیادی برای کشور های خریدار صادر می گردد که می توان به کشورهایی نظیر ژاپن، استرالیا، امارات، کره، مالزی، نروژ، هند، چین، آلمان، انگلستان، آمریکا، تایلند، سنگاپور، قطر، کویت، افغانستان، برزیل، عمان، قزاقستان، کانادا، لبنان، هلند، ویتنام، هنگ کنگ و ترکمنستان اشاره داشت.

صادرات انجیر

صادرات انجیر

صادرات رب گوجه ایرانی:

رب گوجه ساخت ایران به کشور هایی نظیر آذربایجان، آلمان، افغانستان، امارات، انگلستان، ترکیه، رومانی، ساحل عاج، سومالی، عراق، روسیه، قزاقستان، کانادا، کویت، لبنان، پاکستان، گرجستان، استرالیا، اسلواکی، ترکیه، اوکراین، آمریکا، بحرین، تاجیکستان، نیجریه، قطر، نیوزیلند، ماداگاسکار، مراکش و هلند صادر می گردد که دارای سود و ارزش افزوده خوبی برای صادرکننده و کشور می باشد.

صادرات رب گوجه ایرانی

صادرات رب گوجه ایرانی

صادرات سقز ایرانی:

سقز ایرانی یکی از محصولات صادراتی از ایران می باشد که در کشور های ترکیه و کویت خریداران زیادی دارد و با استقبال رو به رو می گردد.

صادرات سقز ایرانی

صادرات سقز ایرانی

صادرات گلاب ایرانی:

گلاب استحصالی از گل محمدی سالانه به مقدار زیادی به کشورهای پاکستان، ژاپن، آذربایجان، آلمان، اتریش، افغانستان، امارات، انگلستان، بحرین، عراق، روسیه، قطر، کویت، کانادا، استرالیا، ترکیه، عمان، هلند، چین، فرانسه، گرجستان، هنگ کنگ و مالزی صادر می گردد.

صادرات گلاب ایرانی

صادرات گلاب ایرانی

صادرات هندوانه:

هندوانه یکی از محصولات کشاورزی ایران می باشد که همیشه به کشور هایی نظیر پاکستان، گرجستان، آذربایجان، آلمان، اتریش، ارمنستان، استونی، افغانستان، امارات، انگلستان، بلغارستان، ترکیه، رومانی، سوئد، عراق، روسیه، قبرس، قزاقستان، قطر، کویت، لهستان، مجارستان، هلند و بحرین صادر می گردد.

صادرات هندوانه

صادرات هندوانه

صادرات خاویار:

خاویار یکی از صادرات مهم و گران قیمت ایران می باشد که کشورهای هنگ کنگ، آلمان، امارات، آمریکا، ژاپن، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، کویت و انگلستان از خریداران عمده و مهم خاویار ایران به شمار می روند.

صادرات خاویار

صادرات خاویار

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله بازگشت ارز حاصل از صادرات را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از کلیه خدمات مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *