مقالات اقتصادی

انواع مدل های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری

واژه سرمایه گذاری یعنی تغییر یافتن چند وجه مالی به یک یا چندین طرح دارایی که برای مدت زمانی محافظت خواهد شد؛ لذا برای این امر نیاز به دارایی سرمایه گذاران می باشد که این دارایی مجموع درآمدهای حال حاضر و ارزش درآمدهایی که در زمان آینده حاصل می شود است.

خدمات حسابداری

سرمایه گذاری چیست:

کلمه سرمایه گذاری خیلی از فعالیت ها را می تواند پوشش دهد. این لغت اعم از سهام عادی، اوراق قرضه، سهام عدالت و … را شامل می شود و هدف سرمایه گذاران از سرمایه گذاری ارتقا و توسعه سرمایه است و خیلی ها سرمایه ی خود را چندین سال نگه داشته و از سود آن بهره مند می شوند.

سرمایه گذاری در قسمت های مختلف شامل تفاسیر مختلفی است اکنون ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید تا شما را با با سرمایه گذاری و انواع مدل های آن آشنا کنیم.

در علم اقتصاد:

در علم اقتصاد سرمایه گذاری به این معنا است که شخص وسایلی که در حال حاضر از آن استفاده نمی شود را خرید می کند، ولی در زمان آتی شخص ملزم به استفاده از آن خواهد شد و می تواند از آن وسیله بهره مند شود.

در علم مالی:

در علم مالی سرمایه گذاری به این معنا است که شخص با خریدن یک وجه مالی نظیر سهام این احتمال را می دهد که در زمان آتی مقداری سود روی وجه مالی آن افزایش می یابد.

برای مطالعه مقاله تعریف سرمایه‌ داری و سوسیالیسم می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انواع مدل های سرمایه گذاری

انواع مدل های سرمایه گذاری

معرفی انواع مدل های سرمایه گذاری:

آیا با سرمایه گذاری و انواع مدل های آن آشنایی دارید؟

سرمایه گذاری به دو قسمت تقسیم می شود: واقعی و مالی

دسته واقعی نوعی از سرمایه گذاری است که شخص با از دست دادن مقداری از دارایی خود یک زمین، ویلا یا ملک مسکونی بدست می آورد. ولی در دسته ی مالی موضوع کاملا برعکس است یعنی شخص با دادن مقداری از دارایی خود که دارایی می تواند آپارتمان، زمین کشاورزی و … باشد مقداری وجه نقد بدست می آورد.

املاک و مستغلات:

خرید ملک مسکونی، تجاری، ویلا، زمین کشاورزی و … برای بدست آوردن سود می تواند سرمایه گذاری واقعی به حساب آید. با افزایش دارایی که در بانک نگهداری می شود یک نوع سرمایه گذاری واقعی محسوب می شود، در کل خریدن املاک و یا حتی ماشین یا نگهداری پول در بانک می تواند باعث بهره مندی آن شخص از سود می شود.

خدمات مالیاتی

کالای فیزیکی:

خریدن طلا، ‌سکه، ‌اشیاء قیمتی و هر نوع وسایلی که می توان آن را خرید و فروش کرد در واقع یک نوع سرمایه گذاری واقعی به حساب می آید.

سهام:

خریدن سهام از شرکت های مختلف در بازار بورس، ‌اوراق بهادار برای بهره مندی و سود کردن در یک سرمایه در واقع سرمایه گذاری مالی به حساب می آید.

سپرده بانکی:

یکی از کم ریسک ترین سرمایه گذاری ها سرمایه گذاری سپرده بانکی است که در حساب های مختلف و مدت زمان مختلف سودهای متفاوتی دارد که به مدت زمان و سرمایه ی آن شخص بستگی دارد که چقدر از این سپرده سود می کند.

برای مطالعه مقاله تفاوت معامله گر با سرمایه گذار می توانید از این لینک استفاده نمایید.

انواع مدل های سرمایه گذاری

انواع مدل های سرمایه گذاری

چرا سرمایه گذاری می کنیم:

اکنون که تا این جای مطلب با لغت و مفهوم سرمایه گذاری و انواع مدل های آن آشنا شدید در ادامه به مزایای سرمایه گذاری خواهیم پرداخت:

جواب به این سوال بدست آوردن پول است، ما بخاطر این که در حال حاضر و زمان آینده در رفاه و آسایش باشیم سرمایه گذاری می کنیم تا با کسب درآمد و افزایش سرمایه در رفاه کامل باشیم. مردم تلاش می کنند در حال حاضر با صرفه جویی در مصارف امروزی و نگه داشتن سرمایه ی خود بتوانند در زمان آینده وضعیت اقتصادی خود را توان بخشند.

سرمایه گذاران می خواهند از دارایی خود کسب درآمد کنند آن ها تمایل دارند درآمد آن ها تا حدی که امکان دارد افزایش یابد ولی باید به این نکته توجه کرد که میزان درآمد ریسک تاثیر قابل توجهی دارد.

تصمیم سرمایه گذار برای سرمایه گذاری همیشه طبق دارایی و ریسک انجام می شود و این دو مورد به هیچ عنوان جدا از هم نمی باشند ریسک ابعاد زیادی دارد به همین علت تعاریف زیادی دارد ریسک یعنی اندازه اختلاف درآمد واقعی یک سرمایه گذاری از درآمدی که مورد انتظار است.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله بازده سرمایه گذاری را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از مشاوره مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد آرا: 1

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *