مقالات حسابداری و حسابرسی

قاعده جلوگیری از تقلب نسبت به قانون در حقوق داخلی

جلوگیری از تقلب نسبت به قانون

اگرچه حقوقدانان در حقوق بین الملل تقلب در قانون را بیان کرده اند، اما تقلب در مورد قانون، در محدوده حقوق داخلی انجام می شود. تقلب در قانون داخلی در واقع، استفاده از وسایل صحیح و قانونی برای رسیدن به اهداف و نتایج غیر قانونی می باشد.

تقلب در قانون، سوء استفاده از حق و حسن نیت مبانی حقوقی می باشد و ضمانت اجرای این تقلب در حقوق داخلی و بین المللی با هم فرق می کند. تقلب نسبت به حقوق داخلی در قانون، ضرر رساندن به دیگران است و ضمانت آن هم در حدی می باشد که حقوق شخص دارای ضرر محفوظ بماند.

خدمات حسابرسی

برای رسیدن به تقلب در قانون، دو راه وجود دارد: اول اینکه از اطاعت سر باز زنید و دیوارهای قانون را بردارید و دوم اینکه، دست به حیله و نیرنگ بزنید و قانون و قواعد مزاحم را از سر راه بردارید. ولی توجه داشته باشید که حکومت و قانون آن، راه های ستیز و مبارزه با قانون را تحمل نمی کند و آن را به وسیله راه های مختلف و حتی به کارگیری زور، از بین می برد. به همین دلیل می بایست که تقلب نسبت به قانون در حقوق داخلی را برای حفظ قوانین نظام و پایداری جامعه شناسایی کند.

در واقع تقلب در حقوق داخلی نسبت به قانون، به کار گرفتن وسایل صحیح و قانونی برای رسیدن به اهداف و نتایج غیر قانونی می باشد. البته توجه داشته باشید که ضمانت اجرای تقلب در قانون برای حقوق داخلی و بین المللی متفاوت می باشد و در حقوق داخلی متخلف به دیگران ضرر می رساند.

تقلب در قانون و حقوق بین الملل

تقلب در قانون و حقوق بین الملل

تقلب در قانون و حقوق بین الملل:

تقلب در قانون از مهمترین مباحث حقوق بین المللی می باشد و از موضوعات قابل توجه محسوب می شود. فرار از قانون صلاحیت دار داخلی و یا خارجی با تغییر عناصر وابستگی مانند تابعیت و یا اقامت در جای دیگر می باشد و با توجه به ماده 990 قانون معدنی، این قانون برای بازگشت ایرانیانی که تابعیت خارجی را گرفته اند و برای جلوگیری از تقلب نسبت به قانون برای این افراد می باشد.

به طور کلی با توجه نسبت به این قانون، هیچ کس نمی تواند به وسلیه سوء استفاده از حقوق وضع شده یک کشور، شرایطی را ایجاد کند و بتواند در زمان مقرر، فرار کند.

خدمات مالیاتی

تقلب نسبت به قانون در حقوق بین الملل خصوصی:

این تقلب از مباحث مهم حقوق بین الملل خصوصی و از موضوعات قابل توجه در اعتراض به قوانین به حساب می آید. در این موضوع فرار از قانون صلاحیت دار داخلی و یا خارجی به همراه تغییر از روی عمد عناصر وابستگی قرار دارد و فرار از قانون صلاحیت دار با تغییر عناصر وابستگی همراه نمی باشد.

تقلب نسبت به قانون

تقلب نسبت به قانون

حیله و تقلب نسبت به قانون از راه عقد صلح:

در ایران به دلیل وجود فقه امامیه و حقوق ایران، عقد صلح دارای اهمیت و جایگاه بالایی می باشد و این اهمیت برای رسیدن حاکمیت اراده و جولانگاه آزادی اراده می باشد و باعث متمایز بودن نظام حقوقی ایران از دیگر کشورها می شود.

با توجه به این قانون، ظاهرا قانون گذار اجازه داده است که اشخاص به وسیله عقد صلح، در عین حال که از احکام آمرۀ قانون که در مورد سایر عقود پیش‌بینی شده است، سرپیچی کنند و به مقاصد مطلوب خود نیز دست پیدا کنند.

موسسه مشاوران شما را به خواندن مقاله قانون استفاده از مکعب کوزو در کنترل داخلی دعوت می نماید.

جهت برخورداری از مشاوره مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *