مقالات مالیاتی

مالیات بر ارزش افزوده پمپ بنزین

مالیات بر ارزش افزوده پمپ بنزین

پمپ بنزین ها و جایگاه های سوخت هم مانند دیگر مشاغل می باشند که مشمول مالیات می شوند، با توجه به فراخوان سازمان امور مالیاتی برای مالیات ارزش افزوده، موظف به پرداخت این نوع مالیات می باشند.

با توجه به آیین نامه اجرایی این فراخوان، تمامی کسانی که دارای جایگاه سوخت نفت و گاز می باشند، با داشتن هر میزان از فروش و درآمد کالا و ارائه خدمات، مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده سال 1399 می باشند.

افرادی که بعد از تاریخ اجرای این فراخوان، اقدام به ایجاد، تاسیس و ثبت جایگاه سوخت کرده باشند نیز، با داشتن هر میزان از فعالیت، فروش و درآمد کالا و خدمات، مشمول اجرای این قانون از زمان شروع فعالیت می باشند.

بنا بر این فراخوان، کلیه مودیان مشمول این صنف کاری، می بایست در سامانه ثبت نام کنند و کارمزد، مالیات و عوارض ارزش افزوده دارندگان جایگاه سوخت، در قیمت تکلیف شده فرآورده های نفت و گاز مشخص شده است. دقت داشته باشید که این افراد، اجازه وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده بیشتر از قیمت مشخص شده را از خریداران سوخت دریافت کنند.

مشاوره مالیات

شرایط ثبت نام ارزش افزوده و مهلت آن:

کلیه واجدین شرایط این فراخوان ارزش افزوده می بایست در سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir ثبت نام و فرم مخصوص را تکمیل کنند. مشمولین این فراخوان موظف به اجرای این تکالیف مقرر شده می باشند و می بایست که تمامی مراحل از جمله: وصول مالیـات و عوارض ارزش افزوده نسبت به کارمزد فروش فرآورده و فروش سایر کالاها و خدمات از خریداران کالا و خدمات، ارائه اظهارنامه و واریز مالیات و عوارض بر ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی را انجام دهند.

مالیبات بر ارزش افزوده پمپ بنزین

مالیبات بر ارزش افزوده پمپ بنزین

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده پمپ بنزین:

محاسبه مالیات بر ارزش افزوده بنزین، به این صورت می باشد که این مالیات فرآورده های نفتی از قیمت تکلیفی اعلام شده از طرف دولت کم می شود و نباید این مبلغ را به قیمت اصلی بنزین اضافه کرد.

این مالیات ارزش افزوده بنزین، بر روی قیمت اعلام شده از طرف دولت محاسبه شده است و جایگاه داران سوخت، بخشی از درآمد خود را به صورت مقطوع به عنوان مالیات ارزش افزوده به سازمان امور مالیاتی پرداخت می کنند.

موسسه مشاوران شما را به خواندن مقاله قانون مالیات شرکت های تازه تاسیس دعوت می نماید.

جهت برخورداری از مشاوره مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *