مقالات حسابداری و حسابرسی

خطرات شغل حسابداری

خطرات شغل حسابداری

حسابداری هم مانند برخی از مشاغل دارای خطرات و ریسک هایی می باشد. شغل حسابداری برای این افراد دارای استرس می باشد، زیرا یک حسابدار دارای روزهای کاری طولانی مدت است و به دلیل حجم کاری بالا ممکن از که بعضی از شب ها، مشغول به کار باشد.

حسابداران به دلیل مشغله کاری خود، مدت زمان زیادی را صرف نشستن پشت میز برای کار کردن با لب تاب، رایانه و بررسی اعداد و سوابق صرف می کنند. به همین دلیل حسابداران برای قدم زدن و یا راه رفتن، زمان زیادی ندارند و این مسئله باعث ایجاد آسیب به بدنشان می شود، برای جلوگیری از این مشکل، حسابداران برای داشتن سلامتی و از دست ندادن آن باید حداقل چند دقیقه ای را در زمان های نشستن طولانی مدت، برخیزند و راه بروند.

در شغل حسابداری مدیرت این ریسک ها و خطرات، اهمیت بسیار زیادی دارد و باعث امنیت شغلی برای آن ها می باشد. در واقع حسابدران باید این خطرات را شناسایی کنند و راهکارهای مدیریتی را برای از بین بردن این خطرات پیش بینی کنند.

مشاوره مالیاتی

گزارش حسابداران از کلاهبرداری ها:

حسابداران به دلیل موقعیت شغلی خود و محاسبه حساب های واحد های اقتصادی، ممکن است که متوجه بسیاری از نکات، فعالیت های جعلی، کاهبرداری ها و سوابق افراد بشوند. این مسئله، دانستن و شناختن این افراد توسط حسابداران، ممکن است که ناهنجاری هایی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

این یکی از خطرات شغل حسابداری می باشد، زیرا ممکن است که حسابداران، این رازها را فاش کنند و برای این افراد مناسب نباشد و بیان کردن و فاش شدن این رازها ممکن است که پرونده های حقوقی را به همراه داشته باشد.

اما بعضی از حسابدران به دلیل تلافی افراد کلاهبردار، تمایل به بیان و فاش کردن این مسائل ندارند و از بیان آن اجتناب می کنند. اما باید بدانند که قانون همیشه با این حسابدران می باشد و می توانند برای امنیت خود، این مسائل را به مسئولین مربوطه مطرح کنند.

برای مطالعه مقاله اشتباهات رایج حسابداری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

گزارش حسابداران

گزارش حسابداران

ضعف چشم ها:

از دیگر خطرات و ریسک های شغل حسابدرای، ضعیف شدن چشم ها به دلیل سرو کار داشتن مدت طولانی با اعداد و ارقام و سیستم کامپیوتر می باشد. استفاده زیاد از کامپیوتر باعث خستگی چشم ها، قرمزی، سردرد، آبریزش چشم و ضعف بینایی می شود.

یک حسابدار برای حفظ سلامتیش بهتر است که مدت زمان طولانی به اعداد و ارقام و صفحه مانیتور رایانه و لب تاب نگاه نکند و بعد از هر نیم ساعت کار، چند دقیقه به چشمانش استراحت بدهد و به نقطه دیگری نگاه کند و یا چشمانش را مدت زمان کوتاهی ببندد.

انواع حسابداری شرکتها

استرس یک حسابدار:

حسابدرای جزء شغل هایی می باشد که فرد تحت فشار و استرس قرار می گیرد. یک حسابدار ممکن است که چندین وظیفه را با هم انجام دهد و این فشار کاری و استرس را بالا می برد و حسابدران ممکن است که از نظر روانی تحت فشار قرار بگیرند.

یک حسابدار در محاسبه اعداد و ارقامش ممکن است که دچار اشتباه شود و این باعث ایجاد استرس زیادی می باشد. برای رفع این استرس ها و فشارها بهتر است که دارای برنامه ریزی مطمئنی باشند و ذهن خود را در مواقع کاری یه مسائل دیگری اختصاص ندهند تا بتوانند از داشتن استرس دوری کنند و به سلامت بیشتر و بهتری دست یابند.

برای مطالعه مقاله کاربرد آمار در حسابداری می توانید از این لینک استفاده نمایید.

استرس یک حسابدار

استرس یک حسابدار

سلامت حسابدران:

از مهمترین خطراتی که ممکن است برای سلامتی حسابداران به وجود بیاید، نشستن های طولانی مدت بدون استراحت در پشت رایانه می باشد. این نشستن ها ممکن است که باعث ایجاد آسیب جدی به ستون فقرات، کمر و گردن آن ها بشود و برای جلوگیری از این پیامد، باید به مناسب بودن میز و صندلی نسبت به قد و وزن شخص حسابدار و طرز نشستن اصولی توجه داشته باشیم.

و اینکه حسابداران باید به این نکته توجه داشته باشند که قرار گرفت طولانی مدت در مقابل نور رایانه و لامپ های مهتابی، ممکن است که مانند نور خورشید عمل کند و به پوست آن ها آسیب برساند و برای جلوگیری از این مشکل بهتر است که هر سه و یا چهار ساعت یک بار از کرم ضد آفتاب استفاده کنند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله حسابداری تعدیلات سنواتی را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از مشاوره مالیات می توانید با شماره 0912020822 تماس بگیرید

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *