مقالات مالیاتی

معافیت مالیاتی کارگاه های تولیدی

میزان معافیت

کشور ما جزء سومین کشور تولید کننده صنایع دستی در جهان می باشد و برای حفظ این موفقیت، تمامی کارگاه های تولیدی صنایع دستی تا سقف 2 میلیارد ریال، معاف از پرداخت مالیات می باشند. و اگر درآمد آن ها بیشتر از میزان تعیین شده باشد، به اندازه مازاد آن مبلغ تعیین شده مشمول مالیات می شود.

معافیت صنایع دستی فقط مربوط به کارگاه های تولیدی این محصولات می باشد و فروشندگان و فعالان حوزه فروش این محصولات از این معافیت برخوردار نمی باشند. معافیت فقط برای بالا بردن انگیزه کاری صنعت گران و هنر مندان می باشد تا بتوانند به صورت گسترده در این حوزه فعالیت و سرمایه گذاری داشته باشند.

تهیه اظهارنامه مالیاتی

شرایط معافیت کارگاه های تولیدی:

هنرمندان و فعالان حوزه هنری و صنایع دستی، برای داشتن معافیت و برخورداری از این شرایط معافی، باید در سامانه رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ثبت نام کرده باشند و شناسه ثبت نام خود را دریافت کرده باشند.

بر اساس حکم کلی مشخص شده، کلیه کارگاه های تولیدی فرش دستباف، صنایع دستی، شرکت های تولیدی و اتحادیه های تولیدی و کارگاه های مربوط به آن، معاف از مالیات می باشند و این معافیت هیچ ارتباطی به تعداد کارگران، میزان حقوق و شرایط بیمه آن ها ندارد.

برای مطالعه مقاله اظهارنامه گمرکی چیست می توانید از این لینک استفاده نمایید.

معافیت مالیاتی کارگاه های تولیدی

معافیت مالیاتی کارگاه های تولیدی

میزان معافیت کارگاه های تولیدی و معدنی:

بر اساس قانون جدید در ابتدای فروردی سال 95، کارگاه های تولیدی و معدنی تا 13 سال از پرداخت مالیات معاف می باشند.

همچنین بر اساس این قانون تصویب شده، اشخاص حقوقی غیر دولتی کارگاه های تولیدی متمرکز در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت زمان 10 سال و در سایر مناطق به مدت زمان 5 سال از پرداخت مالیات معاف می باشند.

حال اگر این واحد های تولیدی در شهرک های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی کمتر توسعه یافته فعالیت داشته باشند، به مدت زمان 13 سال و دردیگر مناطق به مدت زمان 7 سال از پرداخت مالیات معاف می باشند.

البته برای استفاده از معافیت مالیاتی، این واحد های تولیدی ملزم به داشتن دفاتر قانونی، اسناد و مدارک می باشند و باید که اظهارنامه مالیاتی خود را به سازمان در زمان مقرر شده ارائه دهند. این واحد های تولیدی باید درآمد حاصل از فروش خود را در اظهارنامه ذکر کنند و درآمد کتمان شده در اظهارنامه مشمول نرخ صفر درصد نمی باشد.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله اهمیت و ضرورت پرداخت مالیات را به شما پیشنهاد می کنیم.

جهت برخورداری از مشاوره مالیات می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *