مقالات حسابداری و حسابرسی

خدمات حسابداری اینترنتی

خدمات حسابداری اینترنتی

خدمات حسابداری اینترنتی نیز مانند بسیاری از فعالیت ها و خدمات که از راه دور و در قالب اینترنتی انجام می شوند، در سراسر دنیا انجام می شود.

فناوری اطلاعات این امکان را فراهم نموده است که با توجه به شبکه های موجود اعم از کابلی و بی سیم، بتوان به راحتی در دور ترین نقاط نیز بدون هیچ گونه محدودیت از نظر زمان و مکان به آنها دسترسی داشت.

یکی از کار های مهمی که امروزه در فضای مجازی و در بستر اینترنت صورت می گیرد، انجام خدمات حسابداری می باشد زیرا استفاده از تکنولوژی در این زمینه نیز مهم است و باعث توسعه و تسریع کار ها می شود.

خدمات حسابداری اینترنتی:

در رقابت بین کسب و کار ها، موضوعی که بیشتر از میزان سرمایه برای سازمان دارای اهمیت می باشد، اطلاعات سازمان و همچنین نوع مدیریت مالی آن می باشد.

در واقع می توان گفت چیزی که باعث تمایز بین شرکت ها و موسسات رقیب می شود، میزان اطلاعات مالی به دست آمده از سایر رقبا می باشد که بر اساس این اطلاعات می توان میزان عرضه را کنترل نمود و جلوی هر گونه خسارت و زیانی را گرفت.

حسابداری شرکت ها

اهمیت اطلاعات مالی در استفاده از خدمات حسابداری:

شرکت ها و کسب و کار های مختلف درک درستی برای تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف خود در بازار ندارند و این امکان با در دست داشتن اطلاعات مالی درست به دست می آید.

استفاده از اطلاعات مالی خام برای شرکت ها و موسسات، منفعتی ندارد و لازم است که این اطلاعات به صورت درست طبقه بندی شوند و قابل تجزیه و تحلیل باشند که لازمه این امر، دانش حسابداری می باشد.

جزئیات خدمات حسابداری اینترنتی:

خدمات اینترنتی به تمامی خدماتی گفته می شود که بتوان آنها را از راه دور و با در دست داشتن فضای مجازی انجام داد که در بخش حسابداری شامل موارد زیر می شود:

از جمله اقدامات حسابداری که افراد مجرب می توانند از راه دور و به صورت اینترنتی انجام دهد، می توان به موارد زیر اشاره نمود که هر کدام از آنها به صورت مختصر شرح داده شده است.

ثبت و تنظیم اسناد حسابداری: ثبت تمامی رویداد های مالی در دفاتر عمومی و دفاتری مانند دفتر روزنامه، دفتر کل، دفاتر معین، فروش، خرید، حساب های تفصیلی و… که به نوع واحد آن وابسته می باشد.

استخراج گزارش های مالی: تهیه و تنظیم گزارش های مالی در قالب ترازنامه، صورت حساب سود و زیان، صورت حساب های بانکی و سایر گزارشات قابل تجزیه و تحلیل.

اصلاح حساب ها: شناسایی اشتباهات به وجود آمده در دفاتر و اسناد و تصحیح آنها جهت تنظیم دفاتر.

تنظیم اظهارنامه مالیاتی: تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی با توجه به دفاتر قانونی موجود در سازمان صورت می گیرد که پس از تهیه به سازمان امور مالیاتی ارسال شده و توسط ممیزین مالیاتی مورد بررسی قرار می گیرد.

انبار گردانی: موضوع انبار گردانی در خدمات اینترنتی ممکن است کمی عجیب به نظر برسد ولی می توان گفت که در واحد های تولیدی و همچنین فروشگاه ها، این نوع از خدمات هر ساله می تواند به صورت مجازی و اینترنتی توسط حسابداران تهیه و پیگیری شود.

موسسه مشاوران مطالعه مقاله کشف تقلب یا تخلف اداری را به شما عزیزان پیشنهاد می نماید.

نحوه ارائه خدمات حسابداری اینترنتی

نحوه ارائه خدمات حسابداری اینترنتی

نحوه ارائه خدمات حسابداری اینترنتی:

واحد های ارائه دهنده این گونه خدمات، پس از ثبت تمامی تراکنش های مالی و تجزیه و تحلیل آنها به به روز رسانی این اطلاعات می پردازند. در این خصوص وظیفه سازمان های متقاضی خدمات اینترنتی حسابداری می باشد که نسخه ای از اسناد را در موعد مقرر به شرکت حسابداری مذکور ارائه نمایند.

تمامی اسناد دریافتنی بایستی بر اساس تاریخ و دسته بندی مشخص در بایگانی مرتب شده باشند و بتوان به آنها دسترسی آسانی داشت.

لازم به ذکر است که خدمات حسابداری اینترنتی تنها برای شرکت ها ارائه نمی شود بلکه تمامی اشخاصی که به هر نحوی در تهیه اظهارنامه های مالیاتی، تهیه صورت های مالی و … با مشکل مواجه هستند، می توانند از خدمات حسابداری اینترنتی استفاده نمایند.

خدمات حسابداری

خدمات حسابداری اینترنتی و شرکت های دارای شعب:

در شرکت هایی که دارای چندین شعبه می باشند، حسابداری به این نحو است که شعب علاوه بر ثبت اسناد حسابداری، بایستی گزارشات مالی و صورت عملکرد را برای شعبه مرکزی ارسال نمایند.

در خدمات اینترنتی حسابداری این امکان به راحتی فراهم شده است و شعب می توانند تمامی حساب ها را در حساب شعبه مرکزی متمرکز نمایند و اطلاعات مالی را به صورت لحظه ای در اختیار داشته باشند.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله سند اختتامیه و افتتاحیه را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انجام مشاوره مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد آرا: 0

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *