مقالات حسابداری و حسابرسی

اشتباهات رایج حسابداری

اشتباهات رایج حسابداری

در دنیای کنونی و با توجه به پیشرفت و توسعه کسب و کارها، گستردگی و توسعه در رشد نرم افزار های حسابداری باعث شده است که حساب و کتاب کارها و هزینه ها بهتر و دقیق تر انجام شود.

اشتباهات رایج در حسابداری:

در کسب و کارها و سازمان ها حتی با وجود نرم افزار های حسابداری باز هم خطاها و اشتباهاتی رخ می دهند که تاثیر زیادی در روند کسب و کار ایجاد می کنند. در ادامه این موضوع به اشتباهات و خطاهایی که در حسابداری شرکت ها به وجود می آید و همچنین راهکار های تصحیح اشاره شده است.

فرض سود یعنی جریان نقدی:

در کسب و کار ها و سازمان ها پس از انجام معامله، وسوسه ای سراغ آنها می آید که آیا این معامله را به عنوان درآمد و سود خود ثبت نمایند یا خیر. این کار ممکن است شرکت بهتر از آن چیزی که وجود دارد خود را نمایان سازد که دیگران و حتی ذی نفعان و سایرین را به خطا می کشاند.

عدم اهمیت کافی به دفترداری:

یک حسابدار موفق و ماهر، به حسابداری گفته می شود که همه چیز را از معاملات کوچک گرفته تا انواع پرداخت های بزرگ را به درستی ثبت نماید. ثبت کردن دقیق این حساب ها به میزان بزرگی و کوچکی شرکت هیچ ربطی ندارد و یک مدیر مالی ماهر و موفق بایستی بتواند تمامی حساب های ثبت شده را به طور دقیق و درست مدیریت نماید.

ایجاد یک سیستم حسابداری عاری از خطا، از تقسیم بندی و دسته‌ بندی کردن انواع مختلف دارایی‌ ها و بدهی‌ ها گرفته تا انجام بررسی ماهانه حساب‌ ها و دفتر ها که در هر سازمان کلید حفظ امنیت مالی محسوب می شود.

شکست در تعیین پرسنل و پیمانکاران:

شناسایی و تشخیص تفاوت های بین پیمانکار و کارمندان که یکی از مهم ترین عوامل در جلوگیری از بروز خطا می باشد و استفاده درست از آن باعث ثبت درست حساب ها می شود.

خدمات حسابداری

مدیریت حساب ها در منزل:

زمانی که یک کسب و کار بسیار کوچک با درآمد محدود آغاز به کار می کند و مسیر خود را می پیماید، وسوسه‌ انگیز خواهد بود که به منظور کاهش هزینه‌ های آن، اشخاص صاحب کسب و کار حسابداری را انجام دهند. این موضوع با این که روش خوبی برای صرفه‌ جویی در هزینه به شمار می رود، اما می‌ تواند برای کسب و کار مورد نظر هزینه‌ بر باشد.

در این مورد ممکن است خطاهایی به وجود بیاید مانند کسورات مالیاتی که از آنها بی خبر باشید و وجود یک حسابدار هر چند هزینه بر باشد اما از بروز این گونه خطا ها جلوگیری به عمل آورد.

عدم موفقیت تطبیق دفاتر با حساب های بانکی:

مغایرت گیری یکی از کارهایی است که همیشه و به طور مداوم بایستی انجام گیرد. در حقیقت مغایرت گیری، به فرآیند بررسی گفته می شود که در آن مانده حساب ها همان گونه که در دفاتر فهرست شده است، درست باشد و تضمین کند که با مانده واقعی در حساب‌ های بانکی‌ مربوطه مطابقت دارد.

موسسه مشاوران مطالعه مقاله کشف تقلب یا تخلف اداری را به شما عزیزان پیشنهاد می نماید.

اشتباهات رایج در حسابداری شرکتها و سازمان ها

اشتباهات رایج در حسابداری شرکتها و سازمان ها

فراموشی و عدم ثبت معاملات کوچک:

این که معاملات نقدی خرد کم اهمیت هستند یک امر کاملا بدیهی می باشد اما برای این که کسب و کار مورد نظر سوابق تمام هزینه های خویش را داشته باشد، نیاز است که این سوابق کم اهمیت و خرد نیز به درستی و با دقت ثبت شوند. این موضوع در محیط های خرده فروشی بیشتر اهمیت دارد زیرا اکثر معاملات به صورت نقدی و خرد صورت می گیرند.

در این مورد لازم است که سوابق معاملات کوچکی مانند پرداخت برای تحویل پستی را نیز نگه داشت حتی اگر هزینه آن بسیار ناچیز باشد.

ارتباط ضعیف با حسابدار:

اشتباه هایی که فکر می کنیم کوچک هستند مانند خدمات یا خرید محصولات، مخصوصا آنهایی که به صورت ماهانه هستند و گزارش ندادن آنها به حسابدار باعث مشکلات و افزایش کار اضافی می شود. در این رابطه می باید ارتباط دقیق و منظمی با حسابدار داشته باشید و ایشان را در جریان کلیه معاملات قرار دهید.

حسابداری شرکت ها

عدم تخصیص بودجه شفاف به هر پروژه:

اجرا کردن پروژه ها بدون داشتن درک درست و دقیقی از هزینه های آنها می تواند هزینه ای بیشتر از انتظار را برای شرکت به بار آورد. در این خصوص بودجه بندی یکی از کار های مهمی است که باید انجام داد و در نظر نگرفتن این امر می تواند هزینه زیادی را برای شرکت متحمل گردد.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله سند اختتامیه و افتتاحیه را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انجام کلیه خدمات مالیاتی می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *