مقالات حقوق و بیمه

راهنمای ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی

راهنمای ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی

این مقاله جهت آشنایی کاربران پایگاه سمت (سامانه متمرکز تامین اجتماعی) با فرآیند ثبت‌ نام اینترنتی و بازیابی رمز عبور تهیه گردیده است. در ادامه مراحل ثبت نام و بازیابی رمز عبور به همراه نکات لازم جهت آگاهی کاربران تشریح شده است.

1- فرآیند ثبت نام اینترنتی

گام اول: در بدو ورود به صفحه‌ی اصلی پرتال سمت لینک ثبت‌ نام قابل مشاهده است. با کلیک روی لینک، فرآیند ثبت‌ نام آغاز می‌شود. این فرآیند در حال حاضر تنها برای گروه‌های بیمه‌ ای خاص فعال می‌باشد.

صفحه اصلی پرتال تامین اجتماعی

صفحه اصلی پرتال تامین اجتماعی

گام دوم: در این صفحه پس از مطالعه‌ی دقیق ضوابط ثبت‌نام آن را پذیرفته و با کلیک روی دکمه‌ تایید و ادامه به مرحله بعد بروید.

تایید شرایط و ضوابط

تایید شرایط و ضوابط

گام سوم: اطلاعات لازم جهت ثبت‌ نام اینترنتی

در این مرحله اطلاعات لازم جهت ثبت‌ نام اینترنتی در سامانه سمت را با دقت در نکات ذیل تکمیل فرمایید:

ثبت نام

ثبت نام

  1. از این پس کدملی/ شناسه واردشده توسط شما به عنوان نام کاربری و رمز عبور در نظر گرفته خواهد شد.
  2. اتباع خارجی جهت دریافت شناسه‌ اتباع خارجی حتما باید به شعب مربوطه مراجعه نمایند.
  3. در صورتی که کاربری با این کد ملی / شناسه در سیستم موجود باشد، سامانه از ثبت‌نام مجدد جلوگیری به عمل می‌ آورد.
  4. مسئولیت وارد کردن کد ملی / شناسه، اشخاص دیگر و یا هرگونه اطلاعات ناصحیح در سامانه ثبت‌نام به عهده‌ی شخص واردکننده اطلاعات می‌باشد.
  5. چنانچه کاربری از اتباع خارجی می‌باشد باید گزینه اتباع خارجی می‌باشم را نیز علامت‌ گذاری نماید.
  6. در فیلد دوم نام شعبه‌ی بیمه خود را وارد نموده و از لیست نمایش داده شده شعبه‌ی مذکور را انتخاب نمایید.
  7. در فیلد سوم شماره‌ی بیمه‌ی خود را وارد نمایید. دقت شود کد بیمه یک عدد 10 رقمی می‌باشد.
  8. سایر فیلدها به غیر از کد امنیتی اختیاری بوده و در سیستم الزامی برای تکمیل آن‌ ها در نظر گرفته نشده است. تکمیل فیلدهایی از قبیل شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی مجرای ارتباطی سازمان با شما خواهد بود و در سایر سیستم‌ ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ضمناً در صورت فراموشی اطلاعات ورود به سیستم، بازیابی اطلاعات تنها از طریق شماره تلفن همراه واردشده در این قسمت امکان‌پذیر می‌باشد که در ادامه توضیح داده خواهد شد.
  9. پس از تکمیل مراحل فوق بر روی دکمه‌ ثبت‌نام کلیک فرمایید. در این مرحله سیستم صحت اطلاعات واردشده توسط شما را ارزیابی نموده و در صورت تایید، فرآیند ثبت‌ نام شما در این مرحله تکمیل خواهد شد و سیستم پیغام ثبت با موفقیت انجام شد را نمایش خواهد داد. (مانند شکل زیر)
ثبت نام با موفقیت انجام شد

ثبت نام با موفقیت انجام شد

گام چهارم: پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام، سیستم مجددا شما را به صفحه‌ی ورود (صفحه‌ی آغازین) هدایت خواهد کرد. در این مرحله لازم است کد ملی خود را در فیلدهای مربوط به نام کاربری و رمز عبور وارد نموده و بر روی دکمه‌ ورود کلیک نمایید.

تغییر رمز عبور

تغییر رمز عبور

لطفا در این مرحله به نکات ذیل توجه فرمایید:

  1. در صورتی که برای بار اول وارد سیستم می‌شوید صفحه‌ تغییر رمز عبور به شما نمایش داده خواهد شد. دقت نمایید که تغییر رمز عبور (مطابق شکل) حتما انجام شود، در غیر این‌ صورت سیستم از ورود آتی شما به سامانه سمت ممانعت به عمل خواهد آورد.
  2. در فرم تغییر رمز در فیلد اول رمز عبور فعلی را که همان شماره ملی / شناسه شماست، وارد نموده و در فیلد دوم کلمه‌ عبور جدید و در فیلد سوم کلمه‌ عبور جدید را مجددا وارد نمایید. لطفا دقت فرمایید که در زمان وارد کردن کلمه عبور صفحه کلید بر روی وضعیت انگلیسی قرار داشته و دکمه Caps Lock خاموش باشد. (کلمه عبور به حروف کوچک و بزرگ حساس است)
  3. کلمه عبور انتخاب شده را نزد خود محفوظ نگاه دارید.
  4. لازم به ذکر است در صورت فراموشی کلمه عبور، برای بازیابی و اختصاص رمز جدید راهنمای بازیابی رمز عبور که در ادامه توضیح داده شده است را مطالعه نمایید.
  5. در صورتی که تمامی مراحل فوق بدون اشکال طی شود، دسترسی‌های عمومی به سیستم از قبیل صدور برگ پرداخت، دریافت برگ پرداخت و … به صورت خودکار به شما تخصیص داده خواهد شد و نیازی به مراجعه به شعبه نخواهد بود.
درخواست برگ پرداخت

درخواست برگ پرداخت

موسسه مشاوران ارائه دهنده انواع مشاوره بیمه ای می باشد.

2- فرآیند بازیابی رمز عبور

گام اول: در این مرحله نام کاربری (همان کد ملی/شناسه) و شماره‌ی تلفن همراه خود را که در هنگام ثبت‌نام وارد نمودید یا از طریق شعب برای شما ثبت گردیده است را وارد و روی دکمه ارسال کلیک کنید.

بازیابی رمز عبور

بازیابی رمز عبور

گام دوم: چند دقیقه صبر کنید تا پیامکی برای شما با متن زیر حاوی کد پیگیری و رمز عبور جدید ارسال گردد. در صورت عدم دریافت پیامک در این فاصله می‌توانید دوباره تلاش نمایید. شماره‌ی پیگیری اعلام‌ شده از سیستم بسیار حایز اهمیت بوده و توجه نمایید که حتما از رمز عبور با آخرین شماره پیگیری ارسال شده جهت ورود به سیستم استفاده نمایید در غیر این‌ صورت سیستم به شما اجازه‌ دسترسی به سامانه را نخواهد داد.

ارسال پیامک

ارسال پیامک

نمونه پیامک ارسالی ! کاربر گرامی برای درخواست شما به کد رهگیری 22617186 رمز 12320988 تخصیص داده شد.

گام سوم: پس از دریافت رمز عبور از طریق پیامک مجددا وارد پورتال شده و با نام کاربری خود و رمز عبور جدید به سیستم وارد شوید.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله دریافت لیست حقوق و دستمزد را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای مشاوره در کلیه امور بیمه تامین اجتماعی می توانید با شماره 09221044976 تماس حاصل فرمائید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

یک دیدگاه در مورد “راهنمای ثبت نام در پرتال تامین اجتماعی

  1. Saeed گفت:

    سلام ، ثبت نام خیلی دشوار انجام میشود بااینکه تمام فیلدها صحیح پر میشود اما رمز امنیتی مجدد تعویض میگردد لطفا راهنمایی بفرمائید ، ضمنا این سختگیری برنامه نویس جز اتلاف وقت مردم چیزی در بر ندارد ، اطلاعات بانکی اینگونه نیست جاییکه باید سختگیری کرد جایی است که همه دربها بازاست و کسی توجه نمیکند ، ممنون .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *