مقالات حسابداری و حسابرسی

کاربرد خدمات حسابداری در شرکت ها

کاربرد خدمات حسابداری در شرکت ها

چابکی و انعطاف پذیری در سازمان ها نقش کلیدی را در پیشرفت آن ها ایفا می کند. در شرایط اقتصادی کنونی ایران، سازمان هایی که نتوانند خود را با این شرایط تطبیق دهند، در جهت ورشکستگی و نابودی پیش می روند.

در این خصوص، لازم است که برخی از کارهای سازمان ها، برون سپاری شود که خدمات حسابداری یکی از خدمات تخصصی در زمینه مدیریت مالی محسوب می گردد که توسط اشخاص و یا شرکت های خدمات حسابداری ارائه می گردد. در ادامه مطلب به کاربرد خدمات حسابداری در شرکت ها پرداخته شده است.

خدمات حسابداری:

خدمات حسابداری به تمام خدمات مالی گفته می شود که برای مدیریت امور هزینه ها و اقدامات مالی واحد های اقتصادی، صورت می گیرند. از آغاز سال مالی تا اتمام آن، از مهم ترین و اساسی ترین اقدامات مالی تا پیچیده ترین آنها، جز خدمات حسابداری به شمار می روند که با توجه به نوع کسب و کار، انواع مختلفی دارند.

انواع خدمات حسابداری:

از آنجایی که برخی از کسب و کارها خدمات مالی و حسابداری خود را برون سپاری می کنند، این خدمات به شرکت ها یا موسسه هایی واگذار می گردد که انجام خدمات حسابداری را بر عهده می گیرند. در این خصوص بایستی به این موضوع توجه داشت که این گونه شرکت ها چه اقداماتی را انجام می دهند. از جمله خدمات شرکت های حسابداری می توان به موارد زیر اشاره نمود که به 4 شکل کلی تقسیم می شوند.

خدمات مشاوره حسابداری:

خدمات مشاوره حسابداری معمولا مورد توجه سازمان ها و کسب و کار هایی قرار می گیرد که خود دارای تیم حسابداری می باشند و نیاز دارند که برای مدیریت بهتر امور مالی خود، از مشاور مالی، کمک بگیرند. این نوع از خدمات حسابداری، با نظارت با ارائه مشاوره مالی، به بهبود فرآیند آن کسب و کار کمک می نماید.

لازم به ذکر است که امکان دارد این مشاوره به صورت موردی صورت گیرد و یا این که شرکت مورد نظر بخواهد در تمام زمینه ها، خدمات مشاوره دریافت نماید. از طرفی ممکن است از شرکت خدمات حسابداری، نظارت و ارسال موقت یک حسابدار درخواست گردد. بنابراین می توان گفت این نوع از خدمات حسابداری (مشاوره) کاربرد زیادی دارد و می تواند کسب و کارها را از انتخاب نرم افزار های حسابداری تا بسیاری از مسائل مالیاتی آنها یاری نماید.

انواعی از خدمات مشاوره حسابداری:

حسابرسی عملیاتی

خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری:

خدمات پشتیبانی، فنی و عملیاتی در حسابداری، نوع دیگری از خدمات حسابداری می باشد که این نوع خدمات از خدمات عملیاتی به شمار می روند که شامل راه اندازی سیستم های مالی، اتوماتیک سازی امور حسابداری در واحد های اقتصادی می شود.

این نوع از خدمات که جز مهم ترین و اساسی ترین خدمات حسابداری به شمار می روند، با پشتیبانی شرکت های خدمات حسابداری همراه می باشند که جزئیات این خدمات، با توجه به نیاز های حسابداری در هر مجموعه، متفاوت می باشد.

چند مورد از خدمات فنی- عملیاتی شرکت های حسابداری:

  • طراحی سیستم حسابداری و انبارداری پیشرفته و متناسب با نیاز
  • اجرا و راه اندازی نرم افزار حسابداری و ارائه خدمات پشتیبانی
  • اجرا و راه اندازی سیستم مالی و حسابداری مانند حضور و غیاب و …

خدمات اجرایی حسابداری:

این نوع از خدمات حسابداری، به طور معمول تمامی اقدامات اجرایی در زمینه حسابداری را بر عهده دارد که برخی از این امور برون سپاری شده و بخش دیگری از آن به وسیله تیم حسابداری سازمان مربوطه صورت می گیرد. در این گونه موارد، شرکت هایی که از خدمات اجرایی استفاده نمایند، از خدمات عملیاتی مشاوره نیز بهره کافی می برند.

بنابراین در این نوع از خدمات حسابداری ممکن است یک نیروی حسابدار خبره برای شرکت یا سازمان مورد نظر فرستاده شود و امور حسابداری مجموعه به وی محول گردد. از برخی خدمات اجرایی حسابداری می توان به موارد زیر اشاره نمود:

موسسه مشاوران مطالعه مقاله کشف تقلب یا تخلف اداری را به شما عزیزان پیشنهاد می نماید.

خدمات 360 درجه حسابداری

خدمات 360 درجه حسابداری

خدمات 360 درجه حسابداری:

شرکت های ارائه دهنده خدمات حسابداری روش ها و راهکار های مختلفی را برای مشتریان خود در نظر می گیرند که برخی از آنها در یک زمینه تخصصی و برخی دیگر نیز در زمینه های مختلف به ارائه خدمات حسابداری می پردازند. بسیاری از شرکت های فعال در زمینه خدمات حسابداری، خدمات 360 درجه حسابداری از ارائه می نمایند که در این صورت ابتدا نیاز های سازمان مورد نظر به دقت شناسایی و بررسی می گردند و سپس اقدام به ارائه خدمات مورد نیاز می کنند. خدماتی شامل:

خدمات مالیاتی:

در شرکت ها و موسسات ارائه دهنده خدمات حسابداری، خدمات مالیاتی یکی از پیشرفته ترین مسائل به شمار می رود که شامل موارد زیر می باشد:

خدمات مالی و حسابداری:

این نوع از خدمات علی رغم سادگی که دارند، نیاز به دقت و توجه بالایی دارند و حسابدار بایستی به تمامی اصول حسابداری تسلط داشته باشد. از جمله خدمات مالی و حسابداری مربوطه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

خدمات حسابداری کارکنان و بخش اداری:

بخش اداری و همچنین امور حسابداری و مالی مربوط به پرسنل، شامل موارد زیر می شود:

  • انجام امور استخدام نیرو و کارگزینی
  • تنظیم انواع قرارداد و انجام امور مربوط به انتقال، جا به جایی و یا پایان همکاری
  • انجام امور پرونده های پرسنل و نگهداری از آن ها
  • انجام امور بیمه و ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی

خدمات مالی و حسابداری

آخرین دسته بندی در خدمات حسابداری:

علاوه بر رویکرد هایی که در بالا ذکر شد، خدمات حسابداری از یک رویکرد دیگر نیز قابل بررسی می باشد و آن بسته به نوع کسب و کار مورد نظر تعریف می گردد. بر همین اساس، خدماتی که برای یک بنگاه اقتصادی قابل ارائه می باشند، وابسته به نوع فعالیت آن و هویت سازمان مربوطه می باشد.

اگر این مطلب برای شما رضایت بخش بوده است، مطالعه مقاله سند اختتامیه و افتتاحیه را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای انجام کلیه خدمات حسابداری می توانید با شماره 09120202822 تماس بگیرید.

رای شما به این مطلب

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد آرا: 1

از اینکه این مطلب مفید نبود عذرخواهی میکنیم

اجازه بدهید ما این مطلب را مفیدتر کنیم!

لطفا نظر خود را در بهبود این مطلب با ما در میان بگذارید.

مقاله های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *